2020-12-07, 19:15
Medlem
kauwts avatar
Måtte han hittas och vid liv.

Hittas han inte innan helgen och det genomförs nya sök i helgen så tänker jag dra mina 20 mil och hjälpa till att leta.
Killen måste få komma hem.
Citera
2020-12-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kauwt
Måtte han hittas och vid liv.

Hittas han inte innan helgen och det genomförs nya sök i helgen så tänker jag dra mina 20 mil och hjälpa till att leta.
Killen måste få komma hem.

Bra. Vilken fin människa du är. Hade med gärna velat leta men kan inte då jag är ensam med barn och ingen familj som kan avlasta. Bor dessutom en lång bit ifrån.
Citera
2020-12-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberduckie
Spekulation: har någon på festen lagt något i hans drink? Droger i all ära, men vet man inte att eller vad man fått i sig, är det extremt skrämmande ibland. Kan lätt leda till en riktig snedtripp. Tänker att om de andra visste om "skämtet" och det var en "kul grej", kanske man håller jävligt tyst när farbror blå knackar på och vill ha info. När man inser att han inte bara gick hem och sov det ur kroppen, utan att det gått helt snett, blir man nog svettig.

Men... jag vet inte. Bara en tanke, vagt baserad på fester och personer från ens uppväxt. Inte alls nödvändigt att det gäller i det här fallet.

Där är poängen !! Jag skulle också se efter polarna lite mer noggrann...
Citera
2020-12-07, 19:32
Medlem
Spawnisens avatar
OBS!!

Att brorsorna har dåligt förhållande eller slåss ofta med resultatet spruckna ögonbryn mm. är än så länge bara en trådsanning.

Det är en användare utan något som helst belägg som har sagt det här. Inget annat pekar mot det.

Ett flertal vittnesmål om att Mattias har knackat på / ryckt i dörrar. Varför har det här inte bekräftats av polisen ännu? Eller i alla fall att såna uppgifter finns. Polisen är väldigt tystlåtna i detta ärende.
Senast redigerad av Spawnisen 2020-12-07 kl. 19:45.
Citera
2020-12-07, 19:40
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Man hoppas ju att denna information lämnats direkt vid anmälningan och inte framkommer förens nu för då är det ju för sent.

Fruktansvärt hemSkt om det var Mattias och de hörde detta. Men de måste ju sagt detta till polisen? Exakt vart var de när detta hördes??? Måste ju varit ganska nära ändå för ett skrik kan väl ändå inte höras hur långt bort som helst? Kommer det dessutom från vatten/å/bäck måste de befunnit sig väldigt nära då vatten låter och tar bort andra ljud.

Tycker skrik på hjälp låter jäkligt skumt med tanke på att polisen tidigt sa att de inte misstänker brott. Hade han ramlat eller fastnat i något så pass nära så att han hörts ropa på hjälp törs jag påstå att han vore återfunnen, det är inte Abisko nationalpark vi talar om.
Citera
2020-12-07, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen
OBS!!

Att brorsorna har dåligt förhållande eller slåss ofta med såg och spruckna ögonbryn är än så länge bara en trådsanning.

Det är en användare utan något som helst belägg som har sagt det här. Inget annat pekar mot det.

Ett flertal vittnesmål om att Mattias har knackat på / ryckt i dörrar. Varför har det här inte bekräftats av polisen ännu? Eller i alla fall att såna uppgifter finns. Polisen är väldigt tystlåtna i detta ärende.

Ja känns lite konstigt om man beter sig så i den åldern. Vet att pojkar som är syskon kan puckla på varandra men borde inte det upphört vid nästan 18-års ålder? Om inte, och om de slåss våldsamt borde inte mamman försökt ta hjälp med detta isf? Om det nu är så allvarligt som vissa antyder? Säga att de ”misshandlar varandra grovt” är i min värld mycket illa. Det låter inte bra isf.
Citera
2020-12-07, 19:41
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avintresse
Du som sett bilder på bröderna, är de mycket lika varandra?

Dom är väldigt lika.. kika på bilden deras farsa har på Facebook där de står brevid varandra, visserligen några år yngre men jag skulle inte se skillnad som utomstående.
Senast redigerad av Silverfiskarna 2020-12-07 kl. 20:02.
Citera
2020-12-07, 19:45
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Dom är 17år gamla, även om man är syskon eller tillochmed tvillingar sitter man inte ihop. Ok, om man har långt hem men det hade de knappast.

För jag antar att syftar på att Dennis inte följde med Mattias?
Ja. Iaf om han var väldigt berusad . Som jag antar att han var?
Citera
2020-12-07, 19:46
Medlem
Citat:
Tycker skrik på hjälp låter jäkligt skumt med tanke på att polisen tidigt sa att de inte misstänker brott. Hade han ramlat eller fastnat i något så pass nära så att han hörts ropa på hjälp törs jag påstå att han vore återfunnen, det är inte Abisko nationalpark vi talar om.

Ja eller hur???? Tycker mycket med detta försvinnande är olustigt.
Det sägs att 4-6 killar kollar film och dricker öl.
Inte speciellt påverkade!
Ändå lämnar Mattias utan både jacka, skor mobil mm? Varför om han inte är påverkad?

Varför springa runt i området i nästan en timma för att sedan knacka på och vill ha ett glas att dricka????? Ej påverkad?

Skriker på hjälp???
Om han inte är påverkad vad har då hänt för att behöva skrika på hjälp?

Vad hände på festen egentligen?
Någonting är skumt?
Mycket som inte stämmer?
Varför inte bara plocka in de som var på festen och pressa på svar????

Tror tyvärr någonting hände på festen.
Citera
2020-12-07, 19:46
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Ja känns lite konstigt om man beter sig så i den åldern. Vet att pojkar som är syskon kan puckla på varandra men borde inte det upphört vid nästan 18-års ålder? Om inte, och om de slåss våldsamt borde inte mamman försökt ta hjälp med detta isf? Om det nu är så allvarligt som vissa antyder? Säga att de ”misshandlar varandra grovt” är i min värld mycket illa. Det låter inte bra isf.

Precis. Jag tror inte att det där stämmer
Citera
2020-12-07, 19:47
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ja. Kan det vara att han drunknar?
Citera
2020-12-07, 19:49
Medlem
whatthefucks avatar
Vet man om någon undersökte skriket på hjälp när det hördes? Eller struntade man även i det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in