Citat:
Ursprungligen postat av
Tissetiss
Eller han har sjukersättning och mamman ålderspension kanske ?
Generellt är det inte brottsligt att bo med sina föräldrar/anhöriga även om man är vuxen. Det finns ingen lag som säger att du inte får bo hemma hos föräldrarna för att du tex fyllt 30 år. Det är inte heller förbjudet att vara funktionsnedsatt och få stöd av anhöriga. Många lever så.
Men nu fick han inget stöd av sin mamma - och hur ska en myndighet kunna veta det - hur det var under de senare åren ?
Varför skulle myndigheter göra hembesök om ingen larmar ?
Alla stödåtgärder kräver annars frivillighet och att personen eller ombud ansöker om det.
Det skulle krävas mångdubbla myndighetspersoner och resurser för att knacka på och regelbundet kontrollera hur alla medborgare i Sverige lever i sina hem och fråga /kolla om de har problem.
Anhöriga, grannar och eventuella vårdgivare kan eventuellt haft en närmare kontakt. Eventuellt kommunen om hon ansökt om hemtjänst till exempel.
Jag spekulerar eftersom vi inte har några närmare uppgifter utan bara en tidningsartikel.
Vad har du för agenda med detta inlägg? Folk har oftast arbetsplatser mm mm. Försöker du försvara idiot Sverige och hur myndigheter fungerar genom att ösa ut bidrag från politikernas överfulla lador?
Ena systern med sin svarta man var även åtalade för bidrags fusk samt pappan, bankrånaren skrev sig på annan adress sista 2 åren, läser jag från tråden.
Att lägga allt på morsan håller inte. Mannen var inte fängslad utan dörren var öppen! Han tog kontakt med en pers i huset, sågs i närbutiken.
Påminner mej om GM vid dubbelmordet i Linköping som bodde mitt i smeten under 15 år utan att sticka ut och fångas in.
Hade han förödande drog missbruk? Ett jävla "tycka synd om" i tråden. Ligger 30 sidor efter.