2020-12-01, 16:21
Medlem
Queenofqueenss avatar
Så hemskt. Tänk att han bara legat där i ett hörn som ett stycke kött.
Citera
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Som jag skrev i texten som du inte tog med i citeringen.
Media skriver att mamman hållit honom instängd i 28 år vilket enligt vittnen är falskt. Han har uppenbarligen inte varit instängd eller inlåst överhuvudtaget utan varit ute och rört på sig både ensam och med mamman.
Ja, det "fängelse" som sonen skall ha befunnit sig i, är snarare ett psykiskt sådant än fysiskt s a s. Men det gör nödvändigtvis, enligt min mening, inte moderns handling mindre grov.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Som jag skrev i texten som du inte tog med i citeringen.
Media skriver att mamman hållit honom instängd i 28 år vilket enligt vittnen är falskt. Han har uppenbarligen inte varit instängd eller inlåst överhuvudtaget utan varit ute och rört på sig både ensam och med mamman.

Dom inledande uppgifterna är alltid lite suspekta, och det kommer alltid lite mer information eftersom. Jag tänkte också att någon gång måste han varit ute helt enkelt. Att han tappat alla tänder eller stora delar av tänderna kan bero på D vitamin brist vilket uppstår utan solljus. Såren på benen med var och svullnader så han inte kunde få på sig skor är ju fortfarande höljt i dunkel. Däremot har han opererats. Ju mer ärendet utreds ju mer information kommer fram. Något är ju jävligt galet oavsett.
Citera
Medlem
hooliganns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Så ondskefullt! Skrämmande!
Tack för infot! Men frågan kvarstår, varför tog inte skolan kontakt med BUP?

Det har förekommit påståenden om att skolan alltså lades ner samma år som pojken togs ur skolan. Jag vet inte vart uppgifterna kommer ifrån, men kanske har det som tidigare sagts här skapats ett fönster och "gyllene" tillfälle för modern, och administrativt har barnet fallit mellan stolarna. Likaså som när föräldrarna som lyckades hålla myndigheterna borta från sina 5 barn i Skåne, kan det skett något liknande här när sonen ändå kanske behövde byta skola osv, bara lösa spekulationer. Men summan av mitt spekulerande är att vill man verkligen, så är det full möjligt att komma undan med sånt här. Sen när sonen var myndig är det upp till honom själv vad han gör med sitt liv och såvida du inte missköter dig så kommer ingen myndighet att knacka på dörren och fråga hur du mår.
Citera
2020-12-01, 16:22
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Går inte ens att förställa sig vilket miserabelt liv den här människan levt.

Måste säga att jag är lite nyfiken på att se bilder från lägenheten, kommer det komma ut tror ni?
Om det blir åtal kommer det säkert i FUP, om inte tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Menar du kycklinghistorien?

Berätta mer har ni länk ??
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
om det var jag skulle jag nog absolut inte berätta mer för nyfikna på flashback

Ja ja, men nu är du kanske inte du! Min poäng var bara att om nu någon nu vill berätta saker anonymt så går det rimligtvis alldeles utmärkt att göra det här utan någon journalists inblandning.
Citera
2020-12-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeezytaughtme1
Sonen var givetvis inte med på detta under den tiden, utan var literally instängd i lägenheten och levde under slavliknande förhållanden.

Vad menar du med slavliknande? Fick han utföra sysslor och dyl?
Citera
2020-12-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Eller han har sjukersättning och mamman ålderspension kanske ?

Generellt är det inte brottsligt att bo med sina föräldrar/anhöriga även om man är vuxen. Det finns ingen lag som säger att du inte får bo hemma hos föräldrarna för att du tex fyllt 30 år. Det är inte heller förbjudet att vara funktionsnedsatt och få stöd av anhöriga. Många lever så.

Men nu fick han inget stöd av sin mamma - och hur ska en myndighet kunna veta det - hur det var under de senare åren ?

Varför skulle myndigheter göra hembesök om ingen larmar ?

Alla stödåtgärder kräver annars frivillighet och att personen eller ombud ansöker om det.

Det skulle krävas mångdubbla myndighetspersoner och resurser för att knacka på och regelbundet kontrollera hur alla medborgare i Sverige lever i sina hem och fråga /kolla om de har problem.

Anhöriga, grannar och eventuella vårdgivare kan eventuellt haft en närmare kontakt. Eventuellt kommunen om hon ansökt om hemtjänst till exempel.

Jag spekulerar eftersom vi inte har några närmare uppgifter utan bara en tidningsartikel.
Vad har du för agenda med detta inlägg? Folk har oftast arbetsplatser mm mm. Försöker du försvara idiot Sverige och hur myndigheter fungerar genom att ösa ut bidrag från politikernas överfulla lador?

Ena systern med sin svarta man var även åtalade för bidrags fusk samt pappan, bankrånaren skrev sig på annan adress sista 2 åren, läser jag från tråden.

Att lägga allt på morsan håller inte. Mannen var inte fängslad utan dörren var öppen! Han tog kontakt med en pers i huset, sågs i närbutiken.

Påminner mej om GM vid dubbelmordet i Linköping som bodde mitt i smeten under 15 år utan att sticka ut och fångas in.

Hade han förödande drog missbruk? Ett jävla "tycka synd om" i tråden. Ligger 30 sidor efter.
Citera
2020-12-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hooligann
Det har förekommit påståenden om att skolan alltså lades ner samma år som pojken togs ur skolan. Jag vet inte vart uppgifterna kommer ifrån, men kanske har det som tidigare sagts här skapats ett fönster och "gyllene" tillfälle för modern, och administrativt har barnet fallit mellan stolarna. Likaså som när föräldrarna som lyckades hålla myndigheterna borta från sina 5 barn i Skåne, kan det skett något liknande här när sonen ändå kanske behövde byta skola osv, bara lösa spekulationer. Men summan av mitt spekulerande är att vill man verkligen, så är det full möjligt att komma undan med sånt här. Sen när sonen var myndig är det upp till honom själv vad han gör med sitt liv och såvida du inte missköter dig så kommer ingen myndighet att knacka på dörren och fråga hur du mår.
Det skulle ju kunna förklara en hel del! Gräslig historia hur som helst! Myndigheterna hade 6 år på sig ändå.
Citera
2020-12-01, 16:26
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Går inte ens att förställa sig vilket miserabelt liv den här människan levt.

Måste säga att jag är lite nyfiken på att se bilder från lägenheten, kommer det komma ut tror ni?
Är även jag nyfiken på bilder från lägenhet, det skulle ju kunna komma men antar i ett senare skede isåfall
Citera
2020-12-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Dom inledande uppgifterna är alltid lite suspekta, och det kommer alltid lite mer information eftersom. Jag tänkte också att någon gång måste han varit ute helt enkelt. Att han tappat alla tänder eller stora delar av tänderna kan bero på D vitamin brist vilket uppstår utan solljus. Såren på benen med var och svullnader så han inte kunde få på sig skor är ju fortfarande höljt i dunkel. Däremot har han opererats. Ju mer ärendet utreds ju mer information kommer fram. Något är ju jävligt galet oavsett.

Vi får även komma ihåg att släktingen som fann honom i lägenheten själv säger att hon haft noll insyn i deras liv genom åren. Att det är ostädat hemma betyder inte att han legat som en vante i ett hörn i 20 år. Det kan ju gå utför ganska snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in