2020-12-01, 17:58
Medlem
[quote=hooligann|73797690]Okej, hur stora klasser var det? Finns det en möjlighet att du missat honom? kanske var en tillbakadragen grabb som inte syntes eller hördes så mycket. Intressant dock att du gått på skolan, hade ju vart rätt intressant å veta mer om barndomen för grabben. Som du säger så borde han "slutat" i och med övergången mellan grundskola och högstadiet.

Var 2 klasser a och b och en finskklass. En särklass fanns också. Kommer inte ihåg när men iom att man hittat mögel i väggarna stängde man själva huvudskolan och satte upp baracker istället tror att det var 93. 94 eller 95 lade man ner skolan helt och flyttade alla elever som gick där till Vikingaskolan istället.
Citera
2020-12-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Jag har varit i en handfull samlares lägenheter där det bokstavligt var gångar mellan reklamhögar osv. man jag gör mitt jobb och skiter väl i det..

Just så. För man vet inte riktigt vad man ska göra?
Citera
2020-12-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Vet ej! Vi får se.
Om morsan låst överlåset har han ju inte kunnat komma ut. Stackars grabb! Tror tiden har stannat där. Modern ville ha kvar en bebis hon kunde ha kontroll över.
Det har du rätt i,hon ville ha kvar sin pojk då närheten till hennes man som pissade ut från balkongen säger allt om respekt för andra. Finns inga överlås där jag bott sedan många år så behövdes inget hänglås.
Citera
2020-12-01, 18:00
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Det här FUP ser man ju fram emot.

Vet vi att det blir ngn Fup?
Här handlar det helt klart om mental ohälsa.
Citera
2020-12-01, 18:02
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Just så. För man vet inte riktigt vad man ska göra?
Nä, folk får göra vad fan om vill i sin bostad för mig!
Citera
2020-12-01, 18:02
Medlem
Jag TROR att gossen försvann i samband med övergången till högstadiet? Ett skolbyte och noll koll? Behövs nog en förändring där man från den gamla skolan bevakar att barnet verkligen börjar i den nya skolan. Så att vi slipper fler fall där barn hålls hemma, se barnen i Ystad för ytterligare aktuellt exempel.
Citera
2020-12-01, 18:03
Medlem
KrossedOuts avatar
Intervju med systern nu i Aktuellt. Det var hon som larmade.
Citera
2020-12-01, 18:03
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julgranslisa
Men man ser ganska mycket när man går in i någons hem. Kanske var han instängd. Hon kan väl knappast ha haft det ljust och fräscht i så många år och nu på senaste veckorna förvandlat lght till en soptipp.

På radio (P4 Extra) berättade reportern som talat med den kvinnlige släktingen, att hon sagt att mannen satt på en stol i köket, att det var helt belamrat och smutsigt, att han var naken, sakande tänder, hade skador på benen. Men han hade, trots att de inte träffats på 28 år, känt igen henne och nästan ohörbart mumlat hennes namn om och om igen. Riktigt tragiskt

När det gäller skolplikt så var han ju 12, kanske nästan 13? Det kan ju handla om ett par års sjukdom, sen när man är gammal nog att ha passerat nian kanske skolmyndigheterna inte bryr sig? Efter typ 15 finns ju ingen skolplikt?
Citera
2020-12-01, 18:05
Medlem
Läser grannen träffat på honom i lokala butiken så inlåst låter det väl inte som. Ej fullt fungerande människa med överbeskyddande mamma stämmer kanske bättre?

Antar ju mamman har lite psykiska problem så genbanken har väl gjort sitt som den brukar och då kan det ju bli på detta sättet. Nu verkar dom ju levt i halv misär men vem vet kanske bättre än att leva på gatan då mentalsjukhusen är nerlagda sedan länge. Många blir ju uteliggare och knarkare istället och den världen har ju människan sluppit undan alla fall.

Lär komma mer info så avvaktar väl till dess innan jag dömer tanten men visst detta låter anmärkningsvärt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
På radio (P4 Extra) berättade reportern som talat med den kvinnlige släktingen, att hon sagt att mannen satt på en stol i köket, att det var helt belamrat och smutsigt, att han var naken, sakande tänder, hade skador på benen. Men han hade, trots att de inte träffats på 28 år, känt igen henne och nästan ohörbart mumlat hennes namn om och om igen. Riktigt tragiskt

När det gäller skolplikt så var han ju 12, kanske nästan 13? Det kan ju handla om ett par års sjukdom, sen när man är gammal nog att ha passerat nian kanske skolmyndigheterna inte bryr sig? Efter typ 15 finns ju ingen skolplikt?

Är man hemma i ett par år ska man ha hemundervisning. Ystad, Bjärred... många äckliga fall där föräldrar bestämt sig för att styra bort barnen från skolan. I Bjärred slutade det med att föräldrarna mördade barnen.
Citera
Moderator
v50s avatar
SVT uppger att det är systern som hittade mannen och larmade, de har intervjuat henne i SVT, hittar inget inslag på SVT:s hemsida ännu men det lär dyka upp senare.
Citera
2020-12-01, 18:06
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
Vad som hände förr är totalt irrelevant.
Det blir irrelevant eftersom du saxade bort 90% av inlägget och tog saker ur kontext...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in