2020-12-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kan modern ha tyckt att hon gjorde sonen en tjänst genom att ha honom hemma och slippa skolkamraterna som inte alltid var så snälla?

Kanske hon som inte var snäll mot honom?
Citera
2020-12-01, 23:35
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kan modern ha tyckt att hon gjorde sonen en tjänst genom att ha honom hemma och slippa skolkamraterna som inte alltid var så snälla?
Alldeles säkert trodde hon det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Kanske var detta anledningen till att modern uppsökte lasarettet? För att hälsa på sin döende far?

Då hade han nog funnits kvar på MrKoll, Ratsit, etc. Nu gör han inte det, utan finns bara kvar i de cachade Googleresultaten, med en ålder på 98 år. Skulle tippa på att han avlidit under 2019 eller våren 2020.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag hade inte drömt det. Blev orolig för det ett tag, för det var inte lätt att hitta.

JA, MANNEN HAR SJÄLV SAGT TILL POLISEN ATT MAMMAN LÅST IN HONOM UNDER EN LÄNGRE TID.

Speciellt då dörren var OLÅST när han hittades
Citera
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Jo precis, men det behöver inte ha varit så sedan dagen då grabben togs ur skolan för 28 år sedan. Morfadern levde ju tills nyligen enligt dödboken, han kan ju ha yttrat detta just någon gång under de senaste 10-15 åren. Är du med?
Haha ja, jag "är med". Tycker dock att det jag citerar med den gamla klasskompisen verkar vara i dåtid. Att mamman snackar om att sonen gillar att hålla på med datorn låter inte som något hon skulle säga i nutid. Tror inte heller att den gamla morfadern född på 20-talet skulle yttrat sig nu de senaste åren. Man får tolka som man vill såklart, men jag uppfattar det som att detta är ett antal år sedan.
Citera
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Inte när han själv är 40 har hon inget ansvar. Och dörren är olåst och det är fritt fram för honom att bara kliva ut och söka hjälp.

Din ignorans är slående.
Citera
2020-12-01, 23:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Håller helt med. Hon verkar till och med ha varit en rätt bra morsa som gått och handlat energidricka åt sin son och sagt i affären att det enda hennes som gör är spelar dataspel och dricker energidricka, vilket är exakt vad varje incel gör ändå.
Vad ska hon straffas för? För att hon inte tog sin 40-åring i handen och drog med honom till tandläkaren? Han fick bo hos henne och hon köpte grejer till honom. Hon är 70 för guds skull, det är snarare HAN som borde tagit hand om HENNE.
Ang skolan så var han väl obegåvad hemmasittare, det kanske var helt på hans initiativ. Speciellt om han hamnade i en svacka när fadern dog.

Enligt sonen har han i samtal med polisen sagt att mamman hållit honom inlåst under en längre tid mot hans vilja.

Citat:
Efter att sjukhuset larmat polisen kom en patrull till platsen och hörde sonen:

– I samtal med mannen framkom det att han mot sin vilja varit inspärrad under ”en längre tid”. Misstankarna riktades mot mannens mor. Vi ska genomföra fördjupade förhör med mannen och kvinnan. Mannen vårdas fortsatt på sjukhus, skadorna ska ej vara livshotande. Under dagen kommer vi att genomföra en brottsplatsundersökning i lägenheten och flera förhör, säger Ola Österling på Stockholmspolisen.

https://www.dn.se/sthlm/kvinna-anhallen-holl-sonen-instangd/
Citera
2020-12-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Hennes frisyr kommer inte riktigt tillrätta där. Den är faktiskt ännu mer spektakulär IRL.

Yes, ser ju nästan normal ut här!
Citera
2020-12-01, 23:37
Medlem
Vart är politikerna i Haninge nu, inga kommentarer?
Vad säger socialtjänsten?

Typiskt nu är dom som råttor... Sitter säkert Miljöpartister och lägger ut, om att dom måste bry sig om skäggbarn betydligt mycket mer.. Falska godhets idioter..

Så fungerar det Svenska samhället när sanningen uppdagas....
Citera
2020-12-01, 23:37
Medlem
Citat:
Jag hade inte drömt det. Blev orolig för det ett tag, för det var inte lätt att hitta.

JA, MANNEN HAR SJÄLV SAGT TILL POLISEN ATT MAMMAN LÅST IN HONOM UNDER EN LÄNGRE TID.

Har nån i tråden ifrågasatt detta? Det har ju stått oemotsagt i artikeln i flera timmar minst, haha.

Ärligt talat så handlar det rättsliga – bland annat – just om huruvida han själv känt sig inspärrad, att dörrbladet varit låst eller inte är helt egalt.
Citera
2020-12-01, 23:38
Medlem
Steff83s avatar
Döttrarna verkar ju ändå ha förstått vad det var frågan om och flyttade så fort dom bara kunde och skaffade sig egna liv. Dom har gått i skolan, haft vänner och kanske kontakt med annan släkt...Jag kan förstå att dom inte ville heller ville ha med mamman så mycket att göra. Dom kan ha oroat för sig lite för sonen även om dom inte vetet hur illa det varit.
Citera
2020-12-01, 23:39
Medlem
Citat:
Det var en intervju i en eller flera tidningar igår med polisens talesman (eller likande) igår kväll, där man sa att man pratat med mannen på sjukhuset och att han sagt att mamman låst in honom.

Jag tror jag såg/hörde 2 intervjuer om det. Ska se om jag hittar det. Jag hoppas jag inte drömt det.

Är nog från idag där han sägs ha uppgett att han hållits hemma mot sin vilja. Inlåst skrevs det om igår i andra sammanhang men har reviderats sedan dess. Kanske pga att motsägande uppgifter dykt upp?

Det kommer ta ett tag innan detta blir någon genomlyst rättsprocess, de flesta uppgifterna verkar kunna spåras till en enda källa, systern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in