Citat:
Ursprungligen postat av
Muffinsen27
En fråga!
Om man träffar någon och har sex och den hör av sig igen man träffas och ligger och efter andra gången ghostar den? Varför ghostar man inte bara efter första träffen?
Eftersom jag inte har haft sex på över ett år så känns jag som rätt person att svara på det

Men ok, för att förstå hur någon annan agerar i en situation kan du tänka dig själv i samma situation. Om du skulle träffa någon två gånger, vilja ha sex med denne två gånger men sedan ghosta, vad hade då kunnat vara orsaken till det?
Tex: (långt ifrån komplett):
* Du märkte något avtändande med personen du inte såg/märkte första gången
* Du tycker personen är helt ok, men DixieD från flashback (sätt in någon du tycker är väldigt attraktiv) vill vara med dig. Du vill hellre vara med DixieD från flashback än den du träffat två ggr.
* Du tänkte ghosta från första dejten, men tänkte "jag skall inte vara så kräsen, jag ger henne en chans till"
* Du glömde din tjocktröja hos henne, men är alldeles för konflikträdd för att bara gå dit och be om tröjan, därför blev det sex en gång till samtidigt som du hämtade din tröja.
* Ni har en gemensam bekant som sagt "Du får inte göra så mot henne, bara tömma och glömma, ghosta efter en dejt. Det är ju min moster...du kan inte göra så mot henne" ok då tänkte ok, för din skull så träffar jag väl din moster två gånger då.
Efter att ha fått ihop ett antal ursäkter DU skulle kunna ha för att göra samma sak, så plockar du bort dem som inte stämmer in på henne (eller honom) kvar sitter du sedan med några få svar, det behöver inte vara något av dem, men sannolikheten är ganska stor att det är det.