Citat:
Ursprungligen postat av
Regina-Phalange
Ja, stor skillnad på att hint-dissa som jag gör och string someone along (hur fan säger man det på svenska?). Jag försöker alltid hinta så starkt det går utan att explicit skriva "Nej, jag vill inte ses", det känns liksom för hårt.
Tråkigt med din dejt och håller med om att du förtjänade ett svar. I det exemplet hade jag (om jag var killen och inte längre intresserad) svarat men kommit med någon ursäkt till varför jag inte kunde ses, jag hade inte gett alternativt datum och jag hade hållit mig kort. Hade du hört av dig igen hade jag gjort samma sak. Jag tycker detta är att hinta om att man inte är intresserad, håller du inte med?
Det du beskriver är en ren ghosting och det håller jag med om är dåligt. Jag får väl kalla det jag gör någon typ av halv ghosting, och jag tycker fan inte det är så hemskt.
Jag är ju en sån som vill veta om det är något eller inte, och inte behöva vänta en vecka för att se om det blev nåt eller inte. Jag pratar inte med flera i taget, så när denna man inte svarade, så gav jag honom dumt nog drygt en vecka ändå, ifall att han var på jobb eller något annat viktigt, då han var intressant för mig.
Och jag hade då tackat nej till andra förslag då det lät som att detta skulle bli en träff, så lite surt för mig då jag tycker att jag är schysst, att inte bli schysst behandlad tillbaka.
Men, jag fattar ju att inte alla tänker så, men det blir extra tråkigt då jag gör vad jag kan för att vara renhårig och tydlig, för att undvika missförstånd och gissningar.
Fast för mig, så hade inte ett kort svar varit så mycket bättre, jag ville att han skulle säga att jag inte var aktuell för honom längre, han hade självklart inte behövt berätta varför, det är hans ensak. Men jag vill ha besked, så jag vet om jag ska söka vidare eller inte.
Jag kanske är avvikande, men då man inte känner varandra så väl, så tycker jag att hintar är olyckligt, då man kan tolka saker olika.
Jag var ärlig med att jag var förkyld, och han ville inte bli förkyld, (i våras med värsta corona-skräcken) och vi var överens om att jag skulle hojta till då jag var pigg igen. Men då fick jag inget svar, så han kanske trodde att jag försökte bli av med honom, jag vet inte? Men jag hade bett honom vara rak ifall han ångrade sig, så målet var liksom helt öppet.
För mig personligen, så uppskattar jag ett rakt svar, att man inte är intresserad längre, då vet jag och kan agera efter det.