2020-11-26, 19:53
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regina-Phalange
Tråkigt att höra och du kommer säkert hitta någon ny, kämpa på!!

En fråga, hade det verkligen känts mindre avvisande om tjejen i fråga skrivit ett sms typ ”Hej Klappasäften, jag känner inte riktigt att vi klickar och vill därför inte ses mer” (eller liknande)? Är genuint intresserad för jag tar ju hellre att en kille ghostar mig än får ett sådant brutalt sms haha
Direkt förklaring är mycket bättre, tycker jag. Annars dör man bokstavligen av nyfikenhet på en anledning varför man inte längre duger till att umgås med.
Varför förtjänar man inte ens ett sista svar?
Var det verkligen så pass dåligt?
Vad blev det för fel liksom?
Citera
2020-11-26, 20:04
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Tråkigt att höra och du kommer säkert hitta någon ny, kämpa på!!

En fråga, hade det verkligen känts mindre avvisande om tjejen i fråga skrivit ett sms typ ”Hej Klappasäften, jag känner inte riktigt att vi klickar och vill därför inte ses mer” (eller liknande)? Är genuint intresserad för jag tar ju hellre att en kille ghostar mig än får ett sådant brutalt sms haha

Fördelen med ett direkt svar är ju att man slipper gå och undra och lägga tid och energi på saken när den redan är över.
Citera
2020-11-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Riktigt jävla dålig stil. Jag skriver om jag inte är intresserad eller så ger jag iallafall en annan ursäkt. Jag har inga problem att träffa tjejer men vi hade jävligt bra sex denna tjej och hon hade lite speciellt utseende så just därför känns det riktigt surt.

Men jag kan erkänna att jag innan detta inte tyckte hon var direkt speciell och en tråkig personlighet, inga intressen och bor med sin jävla katt. Det tragiska är hon som många andra tjejer kan lätt hitta ligg med dagens dejtingappar.

Men om hon fortsätter skiva efter att du bara ger annan ursäkt efter annan ursäkt då? Jag brukar också svara och ge annan anledning till varför jag inte kan ses, men fortsätter killen att fråga typ 4-5 gånger kan jag till sist sluta svara. Det är ju i de lägena jag känner.. fatta? Har man frågat om man ska ses 2-3 gånger och fått ett nej tycker jag bollen ligger hos den andra personen, tar den inte initiativ då är den liksom inte intresserad. Det är väl inte så jäkla dåligt av mig eller? Vet inte hur din situation såg ut men tycker faktiskt inte det är konstigt att göra så, verken för tjej eller kille.

Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Direkt förklaring är mycket bättre, tycker jag. Annars dör man bokstavligen av nyfikenhet på en anledning varför man inte längre duger till att umgås med.
Varför förtjänar man inte ens ett sista svar?
Var det verkligen så pass dåligt?
Vad blev det för fel liksom?

Men får du svar på alla dessa frågor även om någon skickar dig ett sms att de inte vill ses längre? Kan tänka mig folk endast skriver typ "vi klickar inte" eller något sånt generellt, är det så hjälpsamt?

Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Fördelen med ett direkt svar är ju att man slipper gå och undra och lägga tid och energi på saken när den redan är över.

Jo, det har du ju rätt i. Antar allt detta är olika för olika personer och olika situationer. Jag tar ju hellre att någon hintar om att de inte vill ses och att det på så sätt rinner ut i sanden, därför är det så jag "dissar" folk.
Citera
2020-11-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Ja, men de vill ju inte meddela att de är otrogna eller fega.

Nej, det är sant det.

Personligen så anser jag att det tyder på dåligt uppförande och nonchalans om man bara slutar svara om man väl påbörjat något, men samtidigt så inser jag att den personen hade jag ändå inte velat träffa, om han inte kan stå för det han säger.
Jag är uppskattar då en man törs säga rakt ut att jag inte är vad han söker, då upplever jag honom som ärlig i alla fall, och att han har lite råg i ryggen, det upplever jag som schysst.
Citera
2020-11-26, 21:14
Medlem
Citat:
Jo, det har du ju rätt i. Antar allt detta är olika för olika personer och olika situationer. Jag tar ju hellre att någon hintar om att de inte vill ses och att det på så sätt rinner ut i sanden, därför är det så jag "dissar" folk.

Kan hålla med om att jag försöker behandla andra som jag själv vill bli behandlad. Men det kan ju bli fel för den som inte vill ha ett rakt svar. Jag ogillar att "hänga i luften", och jag ogillar att saker rinner ut i sanden, även om det någon gång blir så utan att det är avsikten.

Om att hinta, det beror ju på hur man hintar också. Om det är väldigt tydligt, eller otydligt och kan tolkas på flera sätt?

Jag råkade en gång ut för att måsta ställa in en planerad dejt pga förkylning, och min gissning, är att mannen trodde att jag bara hittade på svepskäl för att inte ses. Så när jag hörde av mig efter en vecka (jag sa att jag skulle höra av mig då jag var pigg igen) var jag sannolikt blockerad, då han aldrig svarade på det meddelandet. Eller så dök någon mera intressant kvinna upp bara, det vet jag inte såklart, men hade blivit glad om han sagt att han ångrat sig i stället för att bara tystna.
Citera
2020-11-26, 21:17
Medlem
Jag tror att det är ett relativt vanligt fenomen nu förtiden, från båda könen. Verkar höra nätdejting till. Inget är genuint eller tas på allvar. Alla har flera kontakter på gång samtidigt. Många öppna dörrar och några på glänt. När någon annan för en period blir mer intressant så ghostas du och andra av lägre prioritet. Tills det visar sig att det sket sig och då kan det ibland passa att skriva till dig igen som inget hänt. Andra ghostar och försvinner för gott.

Personligen tycker jag inte att det är ok eller ett schysst sätt att bete sig på. Med tanke på hur vanligt förekommande det ändå verkar vara hör jag nog till någons slags utdöende minoritet. Bara att vänja sig eller ge upp internetdejtandet tror jag
Citera
2020-11-26, 21:30
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Men om hon fortsätter skiva efter att du bara ger annan ursäkt efter annan ursäkt då? Jag brukar också svara och ge annan anledning till varför jag inte kan ses, men fortsätter killen att fråga typ 4-5 gånger kan jag till sist sluta svara. Det är ju i de lägena jag känner.. fatta? Har man frågat om man ska ses 2-3 gånger och fått ett nej tycker jag bollen ligger hos den andra personen, tar den inte initiativ då är den liksom inte intresserad. Det är väl inte så jäkla dåligt av mig eller? Vet inte hur din situation såg ut men tycker faktiskt inte det är konstigt att göra så, verken för tjej eller kille.

Nej av de tre gångerna har jag bara frågat att träffa henne en gång de andra gångerna frågade jag bara hur hon mådde.

Jag skulle aldrig skriva till henne mer om jag fick ett nej en gång.
Citera
2020-11-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Kan hålla med om att jag försöker behandla andra som jag själv vill bli behandlad. Men det kan ju bli fel för den som inte vill ha ett rakt svar. Jag ogillar att "hänga i luften", och jag ogillar att saker rinner ut i sanden, även om det någon gång blir så utan att det är avsikten.

Om att hinta, det beror ju på hur man hintar också. Om det är väldigt tydligt, eller otydligt och kan tolkas på flera sätt?

Jag råkade en gång ut för att måsta ställa in en planerad dejt pga förkylning, och min gissning, är att mannen trodde att jag bara hittade på svepskäl för att inte ses. Så när jag hörde av mig efter en vecka (jag sa att jag skulle höra av mig då jag var pigg igen) var jag sannolikt blockerad, då han aldrig svarade på det meddelandet. Eller så dök någon mera intressant kvinna upp bara, det vet jag inte såklart, men hade blivit glad om han sagt att han ångrat sig i stället för att bara tystna.

Ja, stor skillnad på att hint-dissa som jag gör och string someone along (hur fan säger man det på svenska?). Jag försöker alltid hinta så starkt det går utan att explicit skriva "Nej, jag vill inte ses", det känns liksom för hårt.

Tråkigt med din dejt och håller med om att du förtjänade ett svar. I det exemplet hade jag (om jag var killen och inte längre intresserad) svarat men kommit med någon ursäkt till varför jag inte kunde ses, jag hade inte gett alternativt datum och jag hade hållit mig kort. Hade du hört av dig igen hade jag gjort samma sak. Jag tycker detta är att hinta om att man inte är intresserad, håller du inte med?

Det du beskriver är en ren ghosting och det håller jag med om är dåligt. Jag får väl kalla det jag gör någon typ av halv ghosting, och jag tycker fan inte det är så hemskt.
Citera
2020-11-26, 22:42
Medlem
Citat:
Ja, stor skillnad på att hint-dissa som jag gör och string someone along (hur fan säger man det på svenska?). Jag försöker alltid hinta så starkt det går utan att explicit skriva "Nej, jag vill inte ses", det känns liksom för hårt.

Tråkigt med din dejt och håller med om att du förtjänade ett svar. I det exemplet hade jag (om jag var killen och inte längre intresserad) svarat men kommit med någon ursäkt till varför jag inte kunde ses, jag hade inte gett alternativt datum och jag hade hållit mig kort. Hade du hört av dig igen hade jag gjort samma sak. Jag tycker detta är att hinta om att man inte är intresserad, håller du inte med?

Det du beskriver är en ren ghosting och det håller jag med om är dåligt. Jag får väl kalla det jag gör någon typ av halv ghosting, och jag tycker fan inte det är så hemskt.

Jag är ju en sån som vill veta om det är något eller inte, och inte behöva vänta en vecka för att se om det blev nåt eller inte. Jag pratar inte med flera i taget, så när denna man inte svarade, så gav jag honom dumt nog drygt en vecka ändå, ifall att han var på jobb eller något annat viktigt, då han var intressant för mig.
Och jag hade då tackat nej till andra förslag då det lät som att detta skulle bli en träff, så lite surt för mig då jag tycker att jag är schysst, att inte bli schysst behandlad tillbaka.

Men, jag fattar ju att inte alla tänker så, men det blir extra tråkigt då jag gör vad jag kan för att vara renhårig och tydlig, för att undvika missförstånd och gissningar.

Fast för mig, så hade inte ett kort svar varit så mycket bättre, jag ville att han skulle säga att jag inte var aktuell för honom längre, han hade självklart inte behövt berätta varför, det är hans ensak. Men jag vill ha besked, så jag vet om jag ska söka vidare eller inte.
Jag kanske är avvikande, men då man inte känner varandra så väl, så tycker jag att hintar är olyckligt, då man kan tolka saker olika.

Jag var ärlig med att jag var förkyld, och han ville inte bli förkyld, (i våras med värsta corona-skräcken) och vi var överens om att jag skulle hojta till då jag var pigg igen. Men då fick jag inget svar, så han kanske trodde att jag försökte bli av med honom, jag vet inte? Men jag hade bett honom vara rak ifall han ångrade sig, så målet var liksom helt öppet.
För mig personligen, så uppskattar jag ett rakt svar, att man inte är intresserad längre, då vet jag och kan agera efter det.
Citera
2020-11-26, 23:26
Medlem
Unisertits avatar
Citat:

Inte snällt att vara falsk och tro att den andra ska förstå dina subtila signaler.
Jag har varit med om att tjejen inte har velat ses pga Corona som jag då tänkte var ett svepskäl för att inte vilja ses. Sedan visade det sig att hon faktiskt ville ses och blev arg för att jag trodde hon hittade på bara en ursäkt pga ointresse.

Så du är feg åtminstone. Man uppskattar rakryggade personer som säger saker som dom faktiskt är. Men jag upplever att många yngre, instagrambrudar som plöjjer genom Paradise Hotel och Ex on the Beach avsnitt har detta beteende. Ingen större förlust egentligen.
Citera
2020-11-27, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag är ju en sån som vill veta om det är något eller inte, och inte behöva vänta en vecka för att se om det blev nåt eller inte. Jag pratar inte med flera i taget, så när denna man inte svarade, så gav jag honom dumt nog drygt en vecka ändå, ifall att han var på jobb eller något annat viktigt, då han var intressant för mig.
Och jag hade då tackat nej till andra förslag då det lät som att detta skulle bli en träff, så lite surt för mig då jag tycker att jag är schysst, att inte bli schysst behandlad tillbaka.

Men, jag fattar ju att inte alla tänker så, men det blir extra tråkigt då jag gör vad jag kan för att vara renhårig och tydlig, för att undvika missförstånd och gissningar.

Fast för mig, så hade inte ett kort svar varit så mycket bättre, jag ville att han skulle säga att jag inte var aktuell för honom längre, han hade självklart inte behövt berätta varför, det är hans ensak. Men jag vill ha besked, så jag vet om jag ska söka vidare eller inte.
Jag kanske är avvikande, men då man inte känner varandra så väl, så tycker jag att hintar är olyckligt, då man kan tolka saker olika.

Jag var ärlig med att jag var förkyld, och han ville inte bli förkyld, (i våras med värsta corona-skräcken) och vi var överens om att jag skulle hojta till då jag var pigg igen. Men då fick jag inget svar, så han kanske trodde att jag försökte bli av med honom, jag vet inte? Men jag hade bett honom vara rak ifall han ångrade sig, så målet var liksom helt öppet.
För mig personligen, så uppskattar jag ett rakt svar, att man inte är intresserad längre, då vet jag och kan agera efter det.

Förstår hur du tänker och respekterar det. Som jag skrev innan tycker jag ghosting är lite av en gråzon där det i vissa situationer är okej och i vissa inte. Har jag aldrig träffat killen eller typ träffat honom en gång är det för mig så nytt att jag inte direkt känner någon skyldighet till att avsluta relationen på ett så hårt och direkt sätt.

Tex skriver du i princip att du vill ha ett tydligt svar så du inte behöver slösa din tid, men ingen har bett dig slösa din tid? Han har inte bett dig vänta eller inte dejta andra, utan det är du själv som sätter dig i den situationen. I ditt fall håller jag med dig och tycker du förtjänade ett svar, men i mina exempel tycker jag faktiskt inte jag gör fel. Han frågor om vi ska ses, jag säger nej kan inte (dvs han behöver inte gå och undra eller hoppas på ett ja), han frågar igen, jag säger nej kan inte, han frågar igen, jag säger nej kan inte, han frågar igen, jag säger nej kan inte, han frågar igen, jag svarar inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Inte snällt att vara falsk och tro att den andra ska förstå dina subtila signaler.
Jag har varit med om att tjejen inte har velat ses pga Corona som jag då tänkte var ett svepskäl för att inte vilja ses. Sedan visade det sig att hon faktiskt ville ses och blev arg för att jag trodde hon hittade på bara en ursäkt pga ointresse.

Så du är feg åtminstone. Man uppskattar rakryggade personer som säger saker som dom faktiskt är. Men jag upplever att många yngre, instagrambrudar som plöjjer genom Paradise Hotel och Ex on the Beach avsnitt har detta beteende. Ingen större förlust egentligen.

Men tycker du verkligen exemplen jag har skrivit är så subtila? Jag tycker fan inte det.

Och ja, feg och konflikträdd håller jag med om att jag är, men inte falsk. Sen allt det andra, ja vad ska jag säga om det... Smaken är som baken. Du uppskattar rakryggade personer som säger saker som dom är och jag uppskattar socialt kompetenta personer som kan uppfatta hintar och läsa mellan raderna.
Citera
2020-11-27, 00:26
Medlem
Zujs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Jag vet inte hur ni tjejer har det, men för min och mina polares del är detta ett fenomen som blivit vanligare och vanligare.

Att vi pratar med en tjej vars visar intresse och själv är på och vi visar intresse tillbaka sen huxflux från ingenstans försvinner de i två veckor. Kommer tillbaka och säger skit som "sorry jag hade lite fullt upp", eller "sorry jag var lite upptagen".

Det är svårt att ta 1 minut av din vardag för att slänga iväg ett meddelande som lyder: Jag är lite upptagen ett tag, vi hörs sen!

Jag förväntar mig inte att en tjej ska prata med mig 24/7 varje dag, det vill inte ens jag hur mycket jag än tycker om personen.

Tycker bara det är märkligt att det händer så regelbundet med så väldigt många. Kanske är det jag som är tråkig, det vore ingen chock. Men man kan väl isf då bara gå vidare om man inte är intresserad? Varför ska man hålla på att ghosta fram och tillbaka och vad får folk ut utav det?

Ni tjejer som gör det, varför gör ni det? Är jättenyfiken på att veta.

Jag kan inte svara på varför killar gör det då jag aldrig betett mig så.

Ett skäl till att många tjejer ghostar är också att vissa killar är lite jobbiga. De killar som frågar tjejer direkt efter en fika om de vill träffas igen, eller vill bara småsnacka om oväsentligheter.

Men någon större acceptans för detta finns väl inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in