Citat:
Vad är det som är så jobbigt med att bara vara ärlig med vad du tycker? Det underlättar för den andra, vilket är snällt.Förstår hur du tänker och respekterar det. Som jag skrev innan tycker jag ghosting är lite av en gråzon där det i vissa situationer är okej och i vissa inte. Har jag aldrig träffat killen eller typ träffat honom en gång är det för mig så nytt att jag inte direkt känner någon skyldighet till att avsluta relationen på ett så hårt och direkt sätt.
Tex skriver du i princip att du vill ha ett tydligt svar så du inte behöver slösa din tid, men ingen har bett dig slösa din tid? Han har inte bett dig vänta eller inte dejta andra, utan det är du själv som sätter dig i den situationen. I ditt fall håller jag med dig och tycker du förtjänade ett svar, men i mina exempel tycker jag faktiskt inte jag gör fel. Han frågor om vi ska ses, jag säger nej kan inte (dvs han behöver inte gå och undra eller hoppas på ett ja), han frågar igen, jag säger nej kan inte, han frågar igen, jag säger nej kan inte, han frågar igen, jag säger nej kan inte, han frågar igen, jag svarar inte.
Men tycker du verkligen exemplen jag har skrivit är så subtila? Jag tycker fan inte det.
Och ja, feg och konflikträdd håller jag med om att jag är, men inte falsk. Sen allt det andra, ja vad ska jag säga om det... Smaken är som baken. Du uppskattar rakryggade personer som säger saker som dom är och jag uppskattar socialt kompetenta personer som kan uppfatta hintar och läsa mellan raderna.
Tex skriver du i princip att du vill ha ett tydligt svar så du inte behöver slösa din tid, men ingen har bett dig slösa din tid? Han har inte bett dig vänta eller inte dejta andra, utan det är du själv som sätter dig i den situationen. I ditt fall håller jag med dig och tycker du förtjänade ett svar, men i mina exempel tycker jag faktiskt inte jag gör fel. Han frågor om vi ska ses, jag säger nej kan inte (dvs han behöver inte gå och undra eller hoppas på ett ja), han frågar igen, jag säger nej kan inte, han frågar igen, jag säger nej kan inte, han frågar igen, jag säger nej kan inte, han frågar igen, jag svarar inte.
Men tycker du verkligen exemplen jag har skrivit är så subtila? Jag tycker fan inte det.
Och ja, feg och konflikträdd håller jag med om att jag är, men inte falsk. Sen allt det andra, ja vad ska jag säga om det... Smaken är som baken. Du uppskattar rakryggade personer som säger saker som dom är och jag uppskattar socialt kompetenta personer som kan uppfatta hintar och läsa mellan raderna.
Det är just dina sociala koder. Du kan inte förvänta dig att alla beter sig precis som dig eller att socialt kompetenta personer förstår precis vad du menar just för att alla beter sig lite olika. Men visst, om en tjej inte visar något intresse till att vilja ses så är jag benägen till att ge upp. Men det kan generellt uppstå missförstånd när man ska låtsas tolka vad en annan person egentligen menar, framförallt över text. Tycker du ärligt talat borde ändra stil här, det är inte ett särskilt vuxet beteende.
Vill också påpeka att de flesta killar fattar att man inte är intresserad efter andra eller tredje nej:et, vilket uppskattas.