2020-11-27, 00:28
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regina-Phalange
Förstår hur du tänker och respekterar det. Som jag skrev innan tycker jag ghosting är lite av en gråzon där det i vissa situationer är okej och i vissa inte. Har jag aldrig träffat killen eller typ träffat honom en gång är det för mig så nytt att jag inte direkt känner någon skyldighet till att avsluta relationen på ett så hårt och direkt sätt.

Tex skriver du i princip att du vill ha ett tydligt svar så du inte behöver slösa din tid, men ingen har bett dig slösa din tid? Han har inte bett dig vänta eller inte dejta andra, utan det är du själv som sätter dig i den situationen. I ditt fall håller jag med dig och tycker du förtjänade ett svar, men i mina exempel tycker jag faktiskt inte jag gör fel. Han frågor om vi ska ses, jag säger nej kan inte (dvs han behöver inte gå och undra eller hoppas på ett ja), han frågar igen, jag säger nej kan inte, han frågar igen, jag säger nej kan inte, han frågar igen, jag säger nej kan inte, han frågar igen, jag svarar inte.

Men tycker du verkligen exemplen jag har skrivit är så subtila? Jag tycker fan inte det.

Och ja, feg och konflikträdd håller jag med om att jag är, men inte falsk. Sen allt det andra, ja vad ska jag säga om det... Smaken är som baken. Du uppskattar rakryggade personer som säger saker som dom är och jag uppskattar socialt kompetenta personer som kan uppfatta hintar och läsa mellan raderna.
Vad är det som är så jobbigt med att bara vara ärlig med vad du tycker? Det underlättar för den andra, vilket är snällt.

Det är just dina sociala koder. Du kan inte förvänta dig att alla beter sig precis som dig eller att socialt kompetenta personer förstår precis vad du menar just för att alla beter sig lite olika. Men visst, om en tjej inte visar något intresse till att vilja ses så är jag benägen till att ge upp. Men det kan generellt uppstå missförstånd när man ska låtsas tolka vad en annan person egentligen menar, framförallt över text. Tycker du ärligt talat borde ändra stil här, det är inte ett särskilt vuxet beteende.
Citera
2020-11-27, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Vad är det som är så jobbigt med att bara vara ärlig med vad du tycker? Det underlättar för den andra, vilket är snällt.

Det är just dina sociala koder. Du kan inte förvänta dig att alla beter sig precis som dig eller att socialt kompetenta personer förstår precis vad du menar just för att alla beter sig lite olika. Men visst, om en tjej inte visar något intresse till att vilja ses så är jag benägen till att ge upp. Men det kan generellt uppstå missförstånd när man ska låtsas tolka vad en annan person egentligen menar, framförallt över text. Tycker du ärligt talat borde ändra stil här, det är inte ett särskilt vuxet beteende.

Håller respektfullt inte med Vill också påpeka att de flesta killar fattar att man inte är intresserad efter andra eller tredje nej:et, vilket uppskattas.
Citera
2020-11-27, 00:42
Medlem
Retcon26s avatar
Du får börja titta på det som en jobb-intervju helt enkelt. Om du hör tillbaka, great, om inte - vem bryr sig? Gå vidare. Don't put all your eggs in one basket.
Citera
2020-11-27, 01:57
Medlem
Queen-Obscences avatar
Upplever att män ghostar väldigt ofta också så det är inte direkt typiskt kvinnor. Tycker det är fruktansvärt fegt för det känns som att man inte vill tackla de konsekvenser som uppstår av att man måste säga "tyvärr jag hade trevligt men tycker inte att DU och jag klickade".
Jag har så mycket mer respekt för de som kan vara ärliga men gång på gång blir man ghostad ändå. Jag kan ghosta om det är någon som jag vill bli av med som jag inte träffat som beter sig lite odrägligt för kan tycka det är en annan sak då. Har man setts på en dejt eller fler ändå kan jag tycka man borde avsluta det schysstare.
Citera
2020-11-27, 03:20
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
Ett skäl till att många tjejer ghostar är också att vissa killar är lite jobbiga. De killar som frågar tjejer direkt efter en fika om de vill träffas igen, eller vill bara småsnacka om oväsentligheter.

Men någon större acceptans för detta finns väl inte.

Vad är det för fel med att understryka att man vill ses igen? Hade någon tjej gjort så mot mig hade jag bara tyckt det var roligt att hon är intresserad och bryr sig.

Och måste man prata om jätteintressanta saker hela tiden eller alltså inte alls?

Låter märkligt om du frågar mig. Kanske är jag för gammal
Citera
2020-11-27, 03:45
Medlem
Zujs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Vad är det för fel med att understryka att man vill ses igen? Hade någon tjej gjort så mot mig hade jag bara tyckt det var roligt att hon är intresserad och bryr sig.

Och måste man prata om jätteintressanta saker hela tiden eller alltså inte alls?

Låter märkligt om du frågar mig. Kanske är jag för gammal

Det är väl inte fel att understryka det, men en del tjejer tycker det är jobbigt. Det kan vara så att killarna söker alldeles för mycket kontakt.

Då är ghosting en metod av många att dämpa det stora flödet av meddelandet och sätta ned foten och säga: "jag har ett liv."

Därmed inte sagt att ghosting oftaast är moraliskt fel. Men ibland är det nödvändigt för att få kommandot.
Citera
2020-11-27, 08:29
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Håller respektfullt inte med Vill också påpeka att de flesta killar fattar att man inte är intresserad efter andra eller tredje nej:et, vilket uppskattas.
Såklart de förstår, men du slösar deras tid och skadar deras självförtroende med att få en massor av nej. Ser egentligen inte den stora fördelen med att bete sig så här, kanske det är uppmärksamheten i kombination med konflikträdslan som styr. Inga goda egenskaper du har lagt på dig själv, men varje person är sin egen lyckas smed, så får väl hoppas att du är nöjd med dig själv!
Citera
2020-11-27, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Såklart de förstår, men du slösar deras tid och skadar deras självförtroende med att få en massor av nej. Ser egentligen inte den stora fördelen med att bete sig så här, kanske det är uppmärksamheten i kombination med konflikträdslan som styr. Inga goda egenskaper du har lagt på dig själv, men varje person är sin egen lyckas smed, så får väl hoppas att du är nöjd med dig själv!

Håller än en gång inte med. Har ingenting med uppmärksamhet att göra, i alla fall inte i mina fall. Som jag skrivit innan är det själv såhär jag skulle vilja bli avvisad av någon jag kanske träffat 1-2 gånger - det tar mindre på mitt självförtroende. Förstå att alla fungerar olika och att alla inte uppskattar mitt tillvägagångssätt, men alla uppskattar inte heller ett hårt, ärligt och tydligt "nej, inte intresserad". Så jag är nöjd
Citera
2020-11-27, 11:34
Medlem
För att folk är konflikträdda losers?
Citera
2020-11-27, 15:09
Medlem
Citat:
Förstår hur du tänker och respekterar det. Som jag skrev innan tycker jag ghosting är lite av en gråzon där det i vissa situationer är okej och i vissa inte. Har jag aldrig träffat killen eller typ träffat honom en gång är det för mig så nytt att jag inte direkt känner någon skyldighet till att avsluta relationen på ett så hårt och direkt sätt.

Tex skriver du i princip att du vill ha ett tydligt svar så du inte behöver slösa din tid, men ingen har bett dig slösa din tid? Han har inte bett dig vänta eller inte dejta andra, utan det är du själv som sätter dig i den situationen. I ditt fall håller jag med dig och tycker du förtjänade ett svar, men i mina exempel tycker jag faktiskt inte jag gör fel. Han frågor om vi ska ses, jag säger nej kan inte (dvs han behöver inte gå och undra eller hoppas på ett ja), han frågar igen, jag säger nej kan inte, han frågar igen, jag säger nej kan inte, han frågar igen, jag säger nej kan inte, han frågar igen, jag svarar inte.

Detta visar ju ännu mera på att man uppfattar lite olika och har olika värderingar, och att det är svårt att ge ett säkert svar på vad som är korrekt och inte. För mig är ett möte med en annan människa rätt stort, så jag skulle inte fixa att bara låta bli att höra av mig, det skulle gnaga i mig och mitt samvete.

Även om jag bara dejtar "oseriöst", så vill jag ju uppföra mig som folk, och det innebär för mig att prata med en man i taget, för att se om det leder fram till träff. Han har inte bett mig uttryckligen om att inte prata med andra, men jag tycker att det känns mera genuint och lockande att prata med en i taget. Och då jag väljer att göra så, så behöver jag ju inte heller ghosta flera andra för att någon annan fångat mitt intresse mera, det känns bara mera schysst. Säkert ett föråldrat sätt att se på det, men sån är jag, och då önskar jag ju motsvarande beteende tillbaka.

Jag kan tycka att det är slösad tid, ifall jag skulle fråga en man om träff en gång, och så säger han som du gör. Då finns ju risken att jag tolkar det som att han inte kan denna gång, och frågar då igen nästa vecka och samma visa. Är man inte intresserad, så tycker jag att det är lika bra att säga det på första frågan, så slipper den andre ödsla tid på att fråga flera gånger helt enkelt och hoppas på ett annat svar då.
Då jag vill bemötas med raka puckar, så försöker jag så gott jag kan att själv göra det, men att ändå vara mänsklig i mitt bemötande.
Citera
2020-11-27, 16:01
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
Det är väl inte fel att understryka det, men en del tjejer tycker det är jobbigt. Det kan vara så att killarna söker alldeles för mycket kontakt.

Då är ghosting en metod av många att dämpa det stora flödet av meddelandet och sätta ned foten och säga: "jag har ett liv."

Därmed inte sagt att ghosting oftaast är moraliskt fel. Men ibland är det nödvändigt för att få kommandot.

Men där tänker jag lite att det hade väl varit bättre att man då säger det du beskriver?

Får man en kille att inse vad han gör för fel så är chansen större att han inte gör samma sak med nästa
Citera
2020-11-27, 16:04
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Jag vet inte hur ni tjejer har det, men för min och mina polares del är detta ett fenomen som blivit vanligare och vanligare.

Att vi pratar med en tjej vars visar intresse och själv är på och vi visar intresse tillbaka sen huxflux från ingenstans försvinner de i två veckor. Kommer tillbaka och säger skit som "sorry jag hade lite fullt upp", eller "sorry jag var lite upptagen".

Det är svårt att ta 1 minut av din vardag för att slänga iväg ett meddelande som lyder: Jag är lite upptagen ett tag, vi hörs sen!

Jag förväntar mig inte att en tjej ska prata med mig 24/7 varje dag, det vill inte ens jag hur mycket jag än tycker om personen.

Tycker bara det är märkligt att det händer så regelbundet med så väldigt många. Kanske är det jag som är tråkig, det vore ingen chock. Men man kan väl isf då bara gå vidare om man inte är intresserad? Varför ska man hålla på att ghosta fram och tillbaka och vad får folk ut utav det?

Ni tjejer som gör det, varför gör ni det? Är jättenyfiken på att veta.

Jag kan inte svara på varför killar gör det då jag aldrig betett mig så.

Det är bekvämt. Det är ungefär så människor är när de inte håller på med den charad som kallas att bete sig socialt.

För egen del har jag bara blivit ghostad permanent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in