2021-04-03, 03:36
Medlem
Gopniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Jag vet inte hur ni tjejer har det, men för min och mina polares del är detta ett fenomen som blivit vanligare och vanligare.

Att vi pratar med en tjej vars visar intresse och själv är på och vi visar intresse tillbaka sen huxflux från ingenstans försvinner de i två veckor. Kommer tillbaka och säger skit som "sorry jag hade lite fullt upp", eller "sorry jag var lite upptagen".

Det är svårt att ta 1 minut av din vardag för att slänga iväg ett meddelande som lyder: Jag är lite upptagen ett tag, vi hörs sen!

Jag förväntar mig inte att en tjej ska prata med mig 24/7 varje dag, det vill inte ens jag hur mycket jag än tycker om personen.

Tycker bara det är märkligt att det händer så regelbundet med så väldigt många. Kanske är det jag som är tråkig, det vore ingen chock. Men man kan väl isf då bara gå vidare om man inte är intresserad? Varför ska man hålla på att ghosta fram och tillbaka och vad får folk ut utav det?

Ni tjejer som gör det, varför gör ni det? Är jättenyfiken på att veta.

Jag kan inte svara på varför killar gör det då jag aldrig betett mig så.

Det är helt omöjligt att svara på. Men det vi vet är att 'ghosting' inte är ett vanligt beteende bland empatiska personer. Med det sagt hävdar jag inte att alla som ghostar automatiskt är narcissister. Det spelar egentligen ingen roll, se det som en varningsflagga. Om du blir ghostad i 1-2-3 veckor efter att ha pratat regelbundet med en person, och personen sen kommer tillbaka, då ska du redan ha släppt personen och börjat gå vidare. Undantaget är väl om det uppriktigt har hänt något allvarligt.
Citera
2021-04-03, 10:18
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exotiskatjejen

Hej CC!

Jo, det vet jag. Men i mitt fall var det tröga idioter som inte accepterade eller förstod varför jag blev ett spöke då de fortsatte ta kontakt på andra sätt.

Trevlig fredag!

Hej

Ok. Jag tolkade det som om att du själv ansåg att du hade ghostat någon när du agerat så. Jag kanske feltolkade dig där. Jag är starkt emot ghosting men att som du, bryter kontakten och försvinner efter att tydligt sagt "nej", det är helt ok även om det är tråkigt att du behöver göra det. Ett nej ska accepteras. En förklaring kan vara trevlig att få men det är inget krav man kan ställa på den andre parten.

Ha en trevlig Påskhelg.

// CC
Citera
2021-04-05, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Direkt förklaring är mycket bättre, tycker jag. Annars dör man bokstavligen av nyfikenhet på en anledning varför man inte längre duger till att umgås med.
Varför förtjänar man inte ens ett sista svar?
Var det verkligen så pass dåligt?
Vad blev det för fel liksom?

Hamnat i liknande situation dock kände jag denna killen sedan flera år tillbaka vi hade inte sex förrens nyligen, efter andra gången väljer han att ghosta och backa helt har nått ut till honom 2 gånger men han är helt kall så jag gav upp.. trött på dessa lekar om det var något kunde han sagt det som en man och inte bara försvinna
Citera
2021-04-06, 14:24
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Blir vuxna män på riktigt upprörda om de blir "ghostade" av någon främling på Tinder?
Citera
2021-04-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Blir vuxna män på riktigt upprörda om de blir "ghostade" av någon främling på Tinder?

Av vad jag fått berättat för mig av några olika män, så verkar dom åtminstone tycka att det är ett lågt och omoget beteende som visar på nonchalans och brist på respekt för andra människor.
Jag själv tycker att det är väldigt lågt att bara försvinna från en pågående konversation utan någon som helst upplysning om varför och sen bara blocka.

Kan man ta kontakt och surra en tid, så kan man lika gärna ta sig tiden att säga ifall man inte vill fortsätta konversationen, och gärna ange varför också. Då slipper den som blir avspisad fundera på ifall denne gjort något fel, och kan förmodligen bara gå vidare utan att grubbla.

Sunt förnuft och vett och etikett verkar ha en förmåga att minska i omfattning så fort man har kontakt via nätet, men jag tycker att man kan ta med sig det sunda förnuftet än vart man interagerar med andra människor.
Citera
2021-04-06, 14:36
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Av vad jag fått berättat för mig av några olika män, så verkar dom åtminstone tycka att det är ett lågt och omoget beteende som visar på nonchalans och brist på respekt för andra människor.
Jag själv tycker att det är väldigt lågt att bara försvinna från en pågående konversation utan någon som helst upplysning om varför och sen bara blocka.

Kan man ta kontakt och surra en tid, så kan man lika gärna ta sig tiden att säga ifall man inte vill fortsätta konversationen, och gärna ange varför också. Då slipper den som blir avspisad fundera på ifall denne gjort något fel, och kan förmodligen bara gå vidare utan att grubbla.

Sunt förnuft och vett och etikett verkar ha en förmåga att minska i omfattning så fort man har kontakt via nätet, men jag tycker att man kan ta med sig det sunda förnuftet än vart man interagerar med andra människor.

Jag bryr mig bara inte själv. Ser det som ett effektivt sätt att säga att man inte är intresserad längre, det är bara slöseri på tid att behandla främlingar på nätet som ens morsa. T.ex. hade jag inte heller blivit upprörd om du inte svarade på det här inlägget.
Citera
2021-04-06, 16:19
Medlem
Vissa förtjänar inte bättre behandling. Det är sanningen.
Citera
2021-04-06, 16:52
Medlem
Citat:
Jag bryr mig bara inte själv. Ser det som ett effektivt sätt att säga att man inte är intresserad längre, det är bara slöseri på tid att behandla främlingar på nätet som ens morsa. T.ex. hade jag inte heller blivit upprörd om du inte svarade på det här inlägget.

Det är ju såklart olika från en person till en annan.

Jag vill att andra bemöter mig som jag bemöter andra, och då vill jag inte bli avspisad på ett sånt ynkligt sätt om man väl påbörjat en konversation som förefaller ömsesidig.
Citera
2021-04-06, 17:34
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Det är ju såklart olika från en person till en annan.

Jag vill att andra bemöter mig som jag bemöter andra, och då vill jag inte bli avspisad på ett sånt ynkligt sätt om man väl påbörjat en konversation som förefaller ömsesidig.

Men behandla andra som man själv vill bli behandlad gäller ju åt båda hållen. Vissa finner det bara inte respektlöst att avsluta konversationer på nätet med främlingar utan ett riktigt adjö.
Citera
2021-04-06, 17:42
Medlem
Citat:
Men behandla andra som man själv vill bli behandlad gäller ju åt båda hållen. Vissa finner det bara inte respektlöst att avsluta konversationer på nätet med främlingar utan ett riktigt adjö.

Det har du rätt i förstås.

Men jag anser ändå att det är brist på respekt och nonchalant att bara försvinna från något som förefaller vara pågående, där den andra inte ens gett en vink om att det inte var intressant. Tex om man är överens om att man vill ses, och när jag föreslår en dag så försvinner mannen utan förklaring.
Jag jämför det med att bara vända på klacken under pågående samtal öga mot öga, det har jag aldrig råkat ut för, så varför göra så på nätet?

För mig är det viktigt i ett större perspektiv också, för hur vill majoriteten av människor bli behandlade och bemötta? Nonchalans och att inte bry sig om den andra människan alls, eller att visa att man bryr sig om den andra människan såpass mycket att man säger till innan man vänder på klacken och går?
Citera
2021-04-06, 18:02
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Det har du rätt i förstås.

Men jag anser ändå att det är brist på respekt och nonchalant att bara försvinna från något som förefaller vara pågående, där den andra inte ens gett en vink om att det inte var intressant. Tex om man är överens om att man vill ses, och när jag föreslår en dag så försvinner mannen utan förklaring.
Jag jämför det med att bara vända på klacken under pågående samtal öga mot öga, det har jag aldrig råkat ut för, så varför göra så på nätet?

För mig är det viktigt i ett större perspektiv också, för hur vill majoriteten av människor bli behandlade och bemötta? Nonchalans och att inte bry sig om den andra människan alls, eller att visa att man bryr sig om den andra människan såpass mycket att man säger till innan man vänder på klacken och går?

Jag har nog aldrig varit med om att någon ghostat mig mitt i en pågående konversation när jag håller på och skriver. Bara för att chatten står öppen och jag får ett meddelande betyder det inte att jag måste svara. Tycker det är orealistiskt att förvänta sig att en konversation skulle pågå 24/7.

Detsamma gäller på gatan. Jag måste inte svara bara för att någon säger någonting till mig. Rätten att bli lämnad ifred.
Citera
2021-04-06, 19:54
Medlem
Citat:
Jag har nog aldrig varit med om att någon ghostat mig mitt i en pågående konversation när jag håller på och skriver. Bara för att chatten står öppen och jag får ett meddelande betyder det inte att jag måste svara. Tycker det är orealistiskt att förvänta sig att en konversation skulle pågå 24/7.

Detsamma gäller på gatan. Jag måste inte svara bara för att någon säger någonting till mig. Rätten att bli lämnad ifred.

Jag har varit ut för det att några män jag chattat med, plötsligt slutat svara och sen blockerat mig när jag föreslagit en dag för träff som han sagt att han också varit ute efter. Det tycker jag är lågt.
Bättre då att säga att man ångrat sig, då vet jag och kan lägga energi på någon annan som är intresserad i stället.
Givetvis sitter man inte med näsan i telefonen hela tiden, men har man dragit igång ett projekt, så kan man väl antingen slutföra det eller bara säga som det är om det dyker upp något mera intressant? Ge ett besked helt enkelt?

På gatan, så tänker jag mera att du står och pratar med någon, och att dom nästan mitt i en mening bara vänder sig om och går, utan att du gjort något fel. Skulle du inte tycka att vore märkligt om den människan först ber om din uppmärksamhet, för att sen bara gå iväg mitt i er konversation?

Har man inte inlett någon konversation är det en annan sak, men jag har fått lära mig att man svarar på tilltal i vanliga fall. Även om man inte måste det såklart, så tycker jag det hör till god hyfs och sunt förnuft. Enligt mig så är det en hel del människor som saknar vanligt folkvett idag när det gäller nätet, det är som att man kan bete sig hur dåligt som helst då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in