Citat:
Jag vet inte hur ni tjejer har det, men för min och mina polares del är detta ett fenomen som blivit vanligare och vanligare.
Att vi pratar med en tjej vars visar intresse och själv är på och vi visar intresse tillbaka sen huxflux från ingenstans försvinner de i två veckor. Kommer tillbaka och säger skit som "sorry jag hade lite fullt upp", eller "sorry jag var lite upptagen".
Det är svårt att ta 1 minut av din vardag för att slänga iväg ett meddelande som lyder: Jag är lite upptagen ett tag, vi hörs sen!
Jag förväntar mig inte att en tjej ska prata med mig 24/7 varje dag, det vill inte ens jag hur mycket jag än tycker om personen.
Tycker bara det är märkligt att det händer så regelbundet med så väldigt många. Kanske är det jag som är tråkig, det vore ingen chock. Men man kan väl isf då bara gå vidare om man inte är intresserad? Varför ska man hålla på att ghosta fram och tillbaka och vad får folk ut utav det?
Ni tjejer som gör det, varför gör ni det? Är jättenyfiken på att veta.
Jag kan inte svara på varför killar gör det då jag aldrig betett mig så.
Att vi pratar med en tjej vars visar intresse och själv är på och vi visar intresse tillbaka sen huxflux från ingenstans försvinner de i två veckor. Kommer tillbaka och säger skit som "sorry jag hade lite fullt upp", eller "sorry jag var lite upptagen".
Det är svårt att ta 1 minut av din vardag för att slänga iväg ett meddelande som lyder: Jag är lite upptagen ett tag, vi hörs sen!
Jag förväntar mig inte att en tjej ska prata med mig 24/7 varje dag, det vill inte ens jag hur mycket jag än tycker om personen.
Tycker bara det är märkligt att det händer så regelbundet med så väldigt många. Kanske är det jag som är tråkig, det vore ingen chock. Men man kan väl isf då bara gå vidare om man inte är intresserad? Varför ska man hålla på att ghosta fram och tillbaka och vad får folk ut utav det?
Ni tjejer som gör det, varför gör ni det? Är jättenyfiken på att veta.
Jag kan inte svara på varför killar gör det då jag aldrig betett mig så.
Det är helt omöjligt att svara på. Men det vi vet är att 'ghosting' inte är ett vanligt beteende bland empatiska personer. Med det sagt hävdar jag inte att alla som ghostar automatiskt är narcissister. Det spelar egentligen ingen roll, se det som en varningsflagga. Om du blir ghostad i 1-2-3 veckor efter att ha pratat regelbundet med en person, och personen sen kommer tillbaka, då ska du redan ha släppt personen och börjat gå vidare. Undantaget är väl om det uppriktigt har hänt något allvarligt.