2020-11-25, 15:10
Medlem
snoamers avatar
Jag vet inte hur ni tjejer har det, men för min och mina polares del är detta ett fenomen som blivit vanligare och vanligare.

Att vi pratar med en tjej vars visar intresse och själv är på och vi visar intresse tillbaka sen huxflux från ingenstans försvinner de i två veckor. Kommer tillbaka och säger skit som "sorry jag hade lite fullt upp", eller "sorry jag var lite upptagen".

Det är svårt att ta 1 minut av din vardag för att slänga iväg ett meddelande som lyder: Jag är lite upptagen ett tag, vi hörs sen!

Jag förväntar mig inte att en tjej ska prata med mig 24/7 varje dag, det vill inte ens jag hur mycket jag än tycker om personen.

Tycker bara det är märkligt att det händer så regelbundet med så väldigt många. Kanske är det jag som är tråkig, det vore ingen chock. Men man kan väl isf då bara gå vidare om man inte är intresserad? Varför ska man hålla på att ghosta fram och tillbaka och vad får folk ut utav det?

Ni tjejer som gör det, varför gör ni det? Är jättenyfiken på att veta.

Jag kan inte svara på varför killar gör det då jag aldrig betett mig så.
Citera
2020-11-25, 15:19
Medlem
De tar en paus från dig helt enkelt. Ungefär som man har kollat på en tv-serie i två veckor och tröttnar ett tag, så tar man en paus på några veckor, sen kanske den blir spännande igen när man sett allt annat som såg ännu mer spännande ut för tillfället. Själv gör jag det ibland och har manliga vänner som gör det samma, inget konstigt. De vill tänka på något annat än dig varje dag.
Citera
2020-11-25, 15:20
Medlem
Vintologis avatar
Tjejer har ett betydligt större socialt nätverk än killar. Med alla kontakter som tjejerna har så är det inte konstigt att du som kille kan bli åsidosatt några veckor.
Citera
2020-11-25, 15:30
Medlem
Självklart har tjejen ifråga fått uppmärksamhet från annat håll under den tiden.
Tro inget annat.

Du är en i raden av killar som pockar på hennes uppmärksamhet.
Citera
2020-11-25, 15:39
Avslutad
För att du inte knullat dem tillräckligt. Då betyder du inget särskilt.
Säg som det är istället för att klaga på ghosting.

Nästa gång frågar du, ska vi träffas för att ha sex. Blir du ghostad då så vet du att dom inte vill och kan då gå vidare. Ställ alltid sex som krav. Får du inte det så ska du bryta kontakten.
Citera
2020-11-25, 15:41
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintologi
Tjejer har ett betydligt större socialt nätverk än killar. Med alla kontakter som tjejerna har så är det inte konstigt att du som kille kan bli åsidosatt några veckor.
Nja, du överskattar tiden fritidsintressen upptar hos dessa tjejer. Troligare att det kommit in en ny kille i bilden. Sedan blir han i sin tur åsidosatt efter ett tag och så här håller det på.

Det hela är ett tidsfördriv.
Citera
2020-11-25, 15:45
Medlem
Etta.Places avatar
Anledningen till att folk gör detta är väl ofta konflikträdsla, vare sig befogad eller ej. Dvs, man vill inte dissa någon eftersom man är rädd för att såra och inte vill ha en obehaglig reaktion på det.

Hur illa det är beror väl mycket på hur kontakten innan såg ut. Har man bara chattat med någon ett par gånger tycker jag inte man kan ha några större förväntningar på personen. Är det däremot någon man träffat IRL eller lagt väldigt mycket tid på att prata med online så tycker väl även jag att åtminstone ett kort "Tack men hej då" är det rätta att erbjuda, sen får man väl blocka isf om man är rädd för förolämpningar och hot etc.
Citera
2020-11-25, 15:49
Medlem
Aldrig hört talas om "ghosta någon". Är det jag som är gammal eller begreppet som är icke-vedertaget?
Citera
2020-11-25, 15:51
Medlem
Min gissning är att det i flesta fall är att man blir åsidosatt för att det kommit in någon annan i bilden. Har hänt mig ett flertal gånger, varav i få fall jag faktiskt fått ett "Förlåt, jag har träffat någon annan". Vilket är mycket uppskattat, kan inte säga att det är så i alla fall dock.

Av min egen erfarenhet kan jag också säga att det finns intressen/arbete/studier som tar tid. Har själv ofrivilligt "ghostat" då jag suttit med en större uppgift som tagit upp större delen av min vakna tid.
Citera
2020-11-25, 16:05
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Aldrig hört talas om "ghosta någon". Är det jag som är gammal eller begreppet som är icke-vedertaget?

Det kommer ifrån filmen Mission Impossible: Ghost Protocol.
"Ethans team tvingas ingå "Ghost Protocol" – gå under jorden. Nu får Ethans team klara sig själva och måste försöka få tag på kärnvapenkoderna av Moreau på Burj Khalifa i Dubai innan Kurt Hendricks (Michael Nyqvist) får tag på dem och startar ett kärnvapenkrig."

Kvinnor gör allt för att undgå kärnvapenkrig, det är det värsta dom vet. Dom förstår sig inte på det, därav ghostandet.
Citera
2020-11-25, 16:35
Avslutad
Det är inte helt ovanligt för tjejer att bli ghostade om de varit lite jobbiga eller så.
Citera
2020-11-25, 16:41
Medlem
Jag upplever detta ibland från män, mest yngre män.
Jag antar då att dom har någon dom är mera intresserade av än mig, men vill hålla kvar mig lite som reserv ifall den "bättre" kvinnan tackar nej?
Eller så är dom fega och inte törs säga "tack men nej tack" bara?

I mitt läge så kan vi ha chattat fram och tillbaka relativt kort, men om man har en träff på gång och den ena ångrar sig så anser jag att man kan vara kvinna eller man nog att bara säga det, så slipper den andra undra. Jag behöver inte veta någon anledning, jag vill bara veta så att jag kan lägga energi på någon annan i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in