2021-01-05, 12:14
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Detta undanglidande kundfientliga ickesvar är signifikativt hos den fega lismande moderatorn. Du vet jag har ett flertal inlägg i tråden och läst densamma, du menar alltså att någon som söker svar ska tråla igenom hela jävla trådens 400 inlägg?

Att Flashbacks moderatorer inte finns till för sina kunder dvs läsare och skribenter lyser med all önskvärd tydlighet.
Moderatorer är inte nån kundtjänst, sluta lata dig och läs tråden ditt fån.
Citera
2021-01-05, 12:15
Medlem
Citat:
Detta undanglidande kundfientliga ickesvar är signifikativt hos den fega lismande moderatorn. Du vet jag har ett flertal inlägg i tråden och läst densamma, du menar alltså att någon som söker svar ska tråla igenom hela jävla trådens 400 inlägg?

Att Flashbacks moderatorer inte finns till för sina kunder dvs läsare och skribenter lyser med all önskvärd tydlighet.

Ibland kan jag undra om vissa av dessa troll har nån med högre befogenheter med sig då de kan skriva och häva ur sig vilket strunt som helst samt vägra ta in fakta. Vissa som startat konton innan valet tex eller under 2020 är ju lite misstänkt tycker jag. Samt att tråden går på högvarv tom sent på natten när normala människor sover. Jag tror att dessa trollare är oroliga, märks tydligt då de alltid skriver sekt, dum, foliehatt, konspiratör, lågintelligent mm när de får saker motbevisade. De hävnisar även till kända vänster fejk nyhets sidor som ÄR bevisade ha rapporterat fejk. Detta är mer synligt nu de sista dagarna än tidigare.Allt som de inte fått genom sina kanaler är FEJK och DEBUNKAT. Omöjligt att föra en seriös diskution i tråden.
Citera
2021-01-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Användaren har sedan tidigare bevisat sig vara en dåre i Q-Annon tråden i Konspirationsteorier forumet där denne har påstått att Executive Orders skulle vara gällande trots att de inte var det samt en rad andra saker.

Alla som titta på hur tråden ser ut idag jämfört med tidigare kan med stor lätthet även se att den inte ens längre rör att försöka diskutera huruvida det faktiskt har skett valfusk utan folk använder den för att försöka vinna billiga poäng mot varandra ovanpå klappa varandra på ryggen.

Detta är ett problem som eskalerade efter att Högsta Domstolen kastade ut både Trumps och Texas stämningar ovanpå att efter alla turer med att det hela skulle blåsa upp på riktigt varje fredag ovanpå allt runt Sidney Powell och hennes påståenden om krakar och spindlar.

Tråden i sin helhet är helt enkelt ett bevis på att Flashback aktivt har ett Facebook problem just nu där folk som hejar på vissa politiska partier eller individer aktivt trycker in sig i en liten bubbla där enbart extremt specifika informationskällor är godkända av dem.

I denna tråds fall så har det växlat från att vara OANN, Fox "News" och The Epoch Times till att bli Newsmax, The Epoch Times och OANN för att Fox inte säger vad de vill höra.

Det är en tråd som är så pass förstörd av folk som vägrar att ens försöka koppla bort sina känslor från ämnet att folk som försöker vara opartiska aktivt klumpas ihop med deras meningsmotståndare, du själv visar på detta problem genom ditt egna svar.

Det är just därför jag förespråkar att tråden måste delas upp eller kanske rent av låsas för att sedan skapas en ny som moderatorerna sätter ramverket för, för de som fortfarande tror att Trump kan vinna presidentvalet är på tok för emotionellt investerade i Trump för att kunna hålla det hela till en vuxen nivå vilket i sin tur leder till att folk som är emotionellt kopplade till att hata allt som är kopplat till honom i sin tur blir för emotionellt kopplade till den aspekten.

Skulle man sätta ett ramverk där genuina bevis måste presenteras i tråden och inte vad självutnämnda experter tycker eller tänker så skulle det skapa en genuin diskussion, men det är inte en lösning heller för det skulle krävas tio (10) till moderatorer i det forumet för att det skulle funka ovanpå att det skulle hindra debatten.

Den bästa lösningen skulle helt enkelt vara att låsa tråden, skapa en ny som är en fortsättningstråd med bara lite striktare ramverk så skulle det kanske bli bättre klimat, för det är absurt att en Flashback tråd inte klarar av att hålla en högre nivå än Reddit, 4Chan, 8Kun eller Kiwifarms, speciellt när Kiwifarms är ett forum som är skapt för at vara en ren shitposting sida.

Enklet, du och en handfull till slutar kommentera samt kalla andra användare för diverse dumma saker.
Citera
2021-01-05, 12:29
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Moderatorer är inte nån kundtjänst, sluta lata dig och läs tråden ditt fån.
Kom igen nu, dina små infantila försök till härskartekniker medelst ad hominem funkar liksom inte på mig, detta är för mig endast några enkla sakfrågor med låg svårighetsgrad, ingenting annat.

Svårighetsgraden länka påstådda svaren till mina tidigare frågor borde inte vara så svår och samtidigt vara klädsamt, i allt annat övrigt kan du försöka tagga ned en smula, du imponerar inte något vidare i tråden just nu.

Citat:
Den som har högre IQ än rumstemperaturen vet redan svaret, Flashback är ett vinstdrivande företag, fler inlägg genererar fler sidvisningar som i sin tur genererar större annonsintäkter. Ta bort trollen och tråden pyser ihop i samma takt som annonsintäkterna. Att sedan sitta här som moderator och ägarens lilla lakej och knähund och samtidigt luta sig mot ett regelverk som inte efterlevs blir bara patetiskt. Regelverk och paragrafer finns, det inte den frågeställningen det handlar om, det är en ickefråga. Allt handlar om hur man tillämpar befintligt regelverk.

Men för all del, spyder123 du ska få din chans svara. Trollen, diskussionsdödarna och trådförstörarna har givits carte blanhe, vari ligger nu det snälla och kundvänliga perspektivet som främjar den fria, öppna och ärliga diskussionen att låta detta fortsätta.
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Nu har jag varit väldigt snäll och inte givit varningar för metadiskussioner om tråden. Allt som handlar om tråden i sig sker här: (FB) Det går troll i "Valfusk under USA-valet 2020?.

Inte här.

/Mod
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2021-01-05 kl. 13:27.
Citera
2021-01-05, 12:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatalis
Enklet, du och en handfull till slutar kommentera samt kalla andra användare för diverse dumma saker.

Eller ännu simplare, folk slutar köra med känsloargument och genuint börjar att vara källkritiska istället för att svälja allt som stärker deras världsbild, tror du att vissa i tråden skulle gå med på att börja granska sina egna källor?
Citera
2021-01-05, 12:49
Medlem
Citat:
Eller ännu simplare, folk slutar köra med känsloargument och genuint börjar att vara källkritiska istället för att svälja allt som stärker deras världsbild, tror du att vissa i tråden skulle gå med på att börja granska sina egna källor?

Du får ju info dagligen som du verkar vägra läsa eller titta på, likasom en handfull andra som klart är trollare.

Du är ju en av dem som hör till dem som ej bör kommentera då du förstör mer än vad du tillför.

De som lägger upp sina länkar som du inte gillar har kollat dessa, det är jag säker på.

Tror du kör mest på känsloargument då du nämner detta. Så låt dem diskutera utan några trams inlägg.
Citera
2021-01-05, 12:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du får ju info dagligen som du verkar vägra läsa eller titta på, likasom en handfull andra som klart är trollare.

Du är ju en av dem som hör till dem som ej bör kommentera då du förstör mer än vad du tillför.

De som lägger upp sina länkar som du inte gillar har kollat dessa, det är jag säker på.

Tror du kör mest på känsloargument då du nämner detta. Så låt dem diskutera utan några trams inlägg.

Jag är inte inne dagligen och den information som folk har spridit som ska stötta att valfusk skall ha skett på en systematisk nivå har bokstavligen blivit motbevisad flera gånger, det har gått så långt att folk genuint har börjat sucka över att flera som skriker om valfusk aktivt ignorerar när de motbevisas för att de inte vill tro att deras världsbild är felaktig.

Så återigen, det är ett fundamentalt problem med tråden att folk som tror på valfusket inte ens klarar av att hålla nivån uppe på en standard som ett shitposting forum klarar av.
Citera
2021-01-06, 22:56
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Man ser tedenser hur det modereras i den tråden.

Vänster-troll får trolla/spamma i månader, i sin höjd tas deras meddelande bort, medans de som befinner sig något till höger om "mittlinjen" blir insta-bannade för samma typ av "övertrap"..

Jag börjar fundera på om mods i den sektionen är vänster-orienterade och således har en BIAS mot de som tror valfusk har skett...
Citera
2021-01-07, 09:07
Medlem
Citat:
Ibland kan jag undra om vissa av dessa troll har nån med högre befogenheter med sig då de kan skriva och häva ur sig vilket strunt som helst samt vägra ta in fakta. Vissa som startat konton innan valet tex eller under 2020 är ju lite misstänkt tycker jag. Samt att tråden går på högvarv tom sent på natten när normala människor sover. Jag tror att dessa trollare är oroliga, märks tydligt då de alltid skriver sekt, dum, foliehatt, konspiratör, lågintelligent mm när de får saker motbevisade. De hävnisar även till kända vänster fejk nyhets sidor som ÄR bevisade ha rapporterat fejk. Detta är mer synligt nu de sista dagarna än tidigare.Allt som de inte fått genom sina kanaler är FEJK och DEBUNKAT. Omöjligt att föra en seriös diskution i tråden.

Man kan säga exakt samma sak om trumpanhängarna i tråden. Vilken skillnad gör det i praktiken?
Om du nu vill föra en seriös diskussion i tråden är det inte svårare än att föregå med gott exempel och ignorera eventuella tramssvar.

Nej, den där tråden och hela forumavdelningen skulle må bättre om alla tog ett steg tillbaka och betraktade varandras beteende från avstånd, oaktat diverse trollanklagelser.
Citera
2021-01-07, 15:03
Medlem
Dofternas avatar
Radera ifall frågan är på fel plats vid fel tillfälle.

När flyttas den aktuella tråden till konspirationer?

Best regards
Citera
2021-01-08, 23:34
Medlem
En massavstängning borde utföras nu när en del individer spammar hela tråden med off-topic.
Citera
2021-01-09, 10:42
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Det är knappast jag som springer runt och skriker att öppen korruption är samma som antikorruption eller annan dynga.

Tråden har sedan länge varit ett näste för konspirationsteorier tack vare att Trump själv är en dåre men sedan Högsta Domstolen kastade ut ärendena så har det blivit värre, det är nästan (men bara nästan) så att det bästa alternativet vore att låsa tråden och sedan skapa en ny med mycket striktare ramverk.

Det är vissa användare som med en dåres envishet ser det som sin livsuppgift att motbevisa varenda teori de anser vara konspiratorisk. Oftast med inlägg i stil med "Det stämmer inte din foliehatt". Det är OCD att ha behovet att skriva det på varje inlägg dag ut och dag in. Det tillför ingenting. Bisarra jävla människor som sätter på sig någon superhjältepyjamas och förvandlas till Folkuppfostraren - sanningens budbärare. Mer störande än de värsta konspirationsteoretikerna för det postar oftast ett inlägg med en länk till någon obskyr blogg och sen håller de käften ett tag. Vissa avatarer syns konstant och det de postar är rent snömos för de konspiratörerna har i alla fall länken till den obskyra bloggen.

Mods har i princip helt skitit i dom här människorna och ljuger om regelsystemet dår varningar på andra forumsdelar ges mer frikostigt men här ska anarki råda. Troligtvis för att skapa "balans" på ett forum som Flashback som har en kraftig slagsida. Ni är inga dagis fröknar, se till att diskussionen går att vara delaktig i eller ge jobbet till någon annan. Har stor respekt för att folk gör det här pro bono men den respekten sträcker sig inte till att acceptera ett uselt jobb. Något drev er att ta på er ansvaret och då får ni fan se till att leva upp till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in