2021-01-10, 19:55
Medlem
krautbrains avatar
PGA av misstag ifrån moderator så får jag posta om detta inlägg. Ser att det är skrivet i affekt och att jag kanske skulle formulerat mig annorlunda i postandets stund. Men den här tråden behöver poster som är skrivna i affekt med tanke på hur den aktuella tråden sett ut sedan början av november. Den tråden lider mot sitt naturliga slut men lärdomen att inte göra om samma misstag bör hamras in. Många av snömospostarna i tråden ser jag i andra trådar. Jag själv har tagit mig större friheter än vad jag någonsin gjort i på forumet utav frustrationen som skapats av att samma förövare tillåts posta vecka ut och vecka in. Vad hände med att majoriteten av en post ska handla om ämnet. Varför är det legitimt att diskutera enskilda användare som Nixter t ex utan något annat innehåll? Ja de användarna är så klart fortfarande kvar i tråden.Jag hade respekt för Flashback som ett vuxet forum men jag har inte hängt så mycket i utrikes förut. Vilket skämt

Orginalinlägget med vissa ändringar som jag blev rekommenderad av av modsen som felaktigt varande mig för det:

(Varningen jag beskriver här nedan är ifrån en helt annan tråd och jag kritiserar inte heller beslutet. Jag har med det som ett exempel på vad nivån ligger på i andra forumdelar och eftersträvar en liknande nivå i berörd tråd)
Här är en av mina senaste varningar skrivet i tråden:
Tradera och Blocket stänger annonser för munskydd och handsprit.Har de juridisk rätt?
"Jävligt fint att dessa företag försvårar för människor som försöker tjäna pengar på krisen och människors oro. Hoppas att de investerat en jävla massa pengar som de aldrig kan få igen. Hur det skulle vara kommunism förstår jag inte. Det är ju fria företag som själva väljer hur de vill agera på marknaden."
(Slut på varningsexemplet)

Mitt inlägg innehåller lika mycket substans som kanske 100 av alla de inlägg mods raderat varje dag utan övrig åtgärd. "Men det är ju Gordon Blixt, han är lite speciell." Nej han har rätt. Ta efter han lite. Varna luft postarna i tråden vid överträdelser istället för att se mellan fingrarna som några balla fritidsledare. Man kan låta icke meddelanden gå igenom utan varning också men att göra det i så stor utsträckning som skett i tråden är bara retarderat. Ja jag ser inte varningar som ni delat ut. Det jag dock ser är att samma användare hängt i tråden varje dag och spridit sina totalt innehållslösa inlägg. Bra jobbat. Guldstjärna på den.
Citera
2021-01-11, 16:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ironiskt nog så passar du på att kasta in dina trollåsikter i en tråd som ska avhandla trollinlägg. Du kunde inte låta bli att kasta in egna åsikter om valet?!? ..du är en del av problemet.

Du är ett perfekt exempel på vad som är ett problem i den forumsdelen, du klarar inte av att ta till dig en förklaring av problemet utan att börja gnälla om att det sårar dina känslor samt börjar säga att saker som går emot din åsikt är en del av ett problem i ett jävla diskussionsforum.

Det är exakt detta jag menar när jag pratar om Facebookifering, folk vill hålla sig till sin lilla bubbla som säger att de har rätt och att alla andra har fel och när deras världsbild ifrågasätts så får de panik för att de har sysslat med sådana cirkelargument under en längre tid att de inte klarar av att tänka utanför vad de har intalat sig själva, tittar man i både konspirationsteorier forumet och utrikespolitiska forumet så ser man en gemensam nämnare så fort det faktiskt diskuteras och det är att folk säger "Om du inte tror på X, Y eller Z varför är du då här och diskuterar".

Detta är ett problem som tyvärr inte går att lösa för att det är ett problem som har uppstått tack vare sidor som Facebook där folk har kunnat låsa ute andra åsikter utan problem så de förväntar sig samma lyx när de går till öppna forum.
Senast redigerad av Ondahamstern 2021-01-11 kl. 17:01.
Citera
2021-05-13, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Radera ifall frågan är på fel plats vid fel tillfälle.

När flyttas den aktuella tråden till konspirationer?

Best regards

Du upprepar bara vad du redan sagt ett antal gånger. Men igen är det så att tråden inte ens med de mest språkekvilibristiska krumbukterna kan förstås handla om konspirationer. TS är solklar och helt neutral:
Vilka suspekta händelser har skett under USA valet 2020? Det cirkulerar massa minst sagt suspekta klipp/bilder från det amerikanska valet som indikerar på att allt inte gått rätt till.
Du framstår med förlov sagt mest som en whiny bitch genom att harva på om detta. Men kör du på med ditt snack om "kundtjänst" och "moderatorskontor" om du nu tror någon drar på smilbanden åt det.

För övrigt finns trådar i konspirationsforumet som behandlar valet just från utgångspunkten att det var en konspiration. Så det är bara att posta där. Mitt förslag till dig är annars att sluta läsa. Det har jag gjort sedan mycket länge. Att bara ungefär 50% av jänkarna tror att valet gick rätt till är inget du kommer kunna ändra genom att vädja till moderatorerna på FB.
Citera
2021-05-13, 13:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Du upprepar bara vad du redan sagt ett antal gånger. Men igen är det så att tråden inte ens med de mest språkekvilibristiska krumbukterna kan förstås handla om konspirationer. TS är solklar och helt neutral:
Vilka suspekta händelser har skett under USA valet 2020? Det cirkulerar massa minst sagt suspekta klipp/bilder från det amerikanska valet som indikerar på att allt inte gått rätt till.
Du framstår med förlov sagt mest som en whiny bitch genom att harva på om detta. Men kör du på med ditt snack om "kundtjänst" och "moderatorskontor" om du nu tror någon drar på smilbanden åt det.

För övrigt finns trådar i konspirationsforumet som behandlar valet just från utgångspunkten att det var en konspiration. Så det är bara att posta där. Mitt förslag till dig är annars att sluta läsa. Det har jag gjort sedan mycket länge. Att bara ungefär 50% av jänkarna tror att valet gick rätt till är inget du kommer kunna ändra genom att vädja till moderatorerna på FB.

Nu tilltalade jag Moderatorskontoret i New York, jobbar du där? Om inte så är ditt svar ej av intresse för mig.
Citera
2021-05-13, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nu tilltalade jag Moderatorskontoret i New York, jobbar du där? Om inte så är ditt svar ej av intresse för mig.

Sluta löjla dig, du vet mycket väl att dessa trådar är till för att användare ska kunna argumentera för sin sak, och också bemöta vad andra postare påstår. Det är inga frågetrådar: vill du ha direktkontakt med en mod är det bara att skicka ett pm, inte posta här.

Igen så handlar det bara om ett transparent försök att genom ett partiskt moderatorsbeslut kunna avsluta en debatt du inte är bekväm med. Vilket är häpnadsväckande intolerant, då allt du behöver göra annars - som sagt - är att sluta följa tråden. Vilket de flesta av oss gjort: det är mest TDS-tomtar nu som huserar där: folk som inte kan stå ut med att de inte får stå oemotsagda i alla PU:USA-trådar. Dessa individer drivs helt klart av en agenda, och det är lite förvånande att se att du sällar dig till dem.

Halva befolkningen är övertygade om att valet inte gick rätt till. Du kan inte avfärda det som en konspiration, även om du - som jag - tror att påståendena om valfusk för det mesta är klart överdrivna.
Citera
2021-05-13, 14:00
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Sluta löjla dig, du vet mycket väl att dessa trådar är till för att användare ska kunna argumentera för sin sak, och också bemöta vad andra postare påstår. Det är inga frågetrådar: vill du ha direktkontakt med en mod är det bara att skicka ett pm, inte posta här.

Igen så handlar det bara om ett transparent försök att genom ett partiskt moderatorsbeslut kunna avsluta en debatt du inte är bekväm med. Vilket är häpnadsväckande intolerant, då allt du behöver göra annars - som sagt - är att sluta följa tråden. Vilket de flesta av oss gjort: det är mest TDS-tomtar nu som huserar där: folk som inte kan stå ut med att de inte får stå oemotsagda i alla PU:USA-trådar. Dessa individer drivs helt klart av en agenda, och det är lite förvånande att se att du sällar dig till dem.

Halva befolkningen är övertygade om att valet inte gick rätt till. Du kan inte avfärda det som en konspiration, även om du - som jag - tror att påståendena om valfusk för det mesta är klart överdrivna.

Har ingenting emot att diskutera konspirationsteorier.
Citera
2021-05-13, 14:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
ALLA trådar i Politik-USA är så hårt ansatta av professionella shills & troll att de i princip alltid blir oläsliga. Vilket sannolikt också är meningen.
Citera
2021-05-13, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
ALLA trådar i Politik-USA är så hårt ansatta av professionella shills & troll att de i princip alltid blir oläsliga. Vilket sannolikt också är meningen.

Ja eller så har folk bara en annan uppfattning än dig och du är inte så bra på att ta det?
Citera
2021-05-13, 15:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja eller så har folk bara en annan uppfattning än dig och du är inte så bra på att ta det?
Folk har en annan uppfattning än mig i de flesta trådar & underforum, så är det på ett diskussionsforum. Det som händer i Politik:USA är något helt annat.

Det går i princip aldrig att urskilja vad respektive tråd handlar om, allt drunknar i exakt samma shillande.
Citera
2021-05-13, 15:38
Medlem
Citat:
Folk har en annan uppfattning än mig i de flesta trådar & underforum, så är det på ett diskussionsforum. Det som händer i Politik:USA är något helt annat.

Det går i princip aldrig att urskilja vad respektive tråd handlar om, allt drunknar i exakt samma shillande.

Du önskar alltså mer modererande utefter varje trådstart? Ska det delas ut fler varningar också tycker du?
Citera
2021-05-13, 15:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Du önskar alltså mer modererande utefter varje trådstart? Ska det delas ut fler varningar också tycker du?
Att bra första steg vore om inläggen i en given tråd i huvudsak handlar om det som beskrivs i trådstarten.
Som det fungerar nu så hade det räckt med en enda tråd.
Citera
2021-05-13, 15:45
Medlem
Citat:
Att bra första steg vore om inläggen i en given tråd i huvudsak handlar om det som beskrivs i trådstarten.
Som det fungerar nu så hade det räckt med en enda tråd.

Helt klart, men om det inte är hållbara att bara ta bort inlägg så är du för ökade varningar till användarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in