Citat:
Ursprungligen postat av
RobRoys
Oj, mannen det där låter jobbigt - du vill ha bort alla som skriver dåliga inlägg. Ok, lycka till med den ambitionen. Det där låter skrämmande likt fascism om du frågar mig, och om det är där du lägger ribban förstår jag att din vistelse här blir jobbig. Personligen tycker jag det är viktigare att få bort de element som är medvetet destruktiva eller de som vägrar bättra sig, oavsett den övriga nivån på deras inlägg. Alla kan inte vara poeter.
Hej Robis

Jag tror du missförstår, därför lägger jag mig i.
Ärligt så har nog den här tråden fått mig att bättre inse problemen med personangrepp, eftersom de triggar iväg från ämnet och att man lätt hamnar i varsin ringhörna. Jag som "känner" er båda skulle vilja reflektera lite över syftet med flashback.
Som jag har förstått det är syftet att ge dissidenter en plats att komma till uttryck samt att ge läsarna möjlighet att få en annan information än den som msm tillhandahåller. Det är kanske bara i mitt huvud, men det är så jag använt flashback och jag har hört det påtalas ett par gånger att läsvärdet värderas högt. Hur som helst så tror jag inte att grundaren pga av sin altruism gav oss ett socialt forum som ett slags fritids för vuxna introverta. Jag har fått för mig att läsvärdet är viktigare än att vi har nånstans att babbla på.
Jag går lite off-topic nu för att förklara inställningen. Stig-Britt har debunkat feminismen inne på just feminism och jämställdhet genom att plocka fram forskning som visar bland annat på att det som sägs angående löneskillnader är ren lögn. Osv osv.
Även jag har varit aktiv därinne, men det man möts av är inte diskussion om ämnet utan pajkastning på dagisnivå. Det får, som påpekats hä,r även den andra sidan att gräva ned sig i ett skyttegravskrig så att en diskussion blir omöjlig, det blir bara parvis käbbel mellan antagonister.
Har man nåt vettigt att tillföra så drunknar det i de pågående vendettorna. Ingen lyssnar för att de är så arga. Jag är inte flashbacks bästa barn och kommer också med personangrepp men brukar försöka hålla reda på topic, eftersom jag är intresserad av topic. Men jag har likt Stig-Britt ledsnat. Det är som användaren längre ned skriver, man tystar folk, på facebook men också här.
Angende valfusk så anser jag väl att tråden är ännu mer angelägen eftersom både g**gle och Y*utube faceb**k och Twitt*r censurerar så en vanlig dödlig kan inte få reda på vad som är sant och inte.
Problemet allmänt nu är att det är svårt att hitta topic i trådarna eftersom flashback blivit så stort och det är ont om mods. Vi alla råkar ibland dras med, och så även jag som brukar få varningar då, men försöker då kamma till mig.
Egentligen vill vi väl samma sak, att serieförbrytare plockas bort. Mods kan ju inte hålla reda på alla användare så ett räkneverk som Stig-Britt sa, vore ju kanoners.
Om en användare har en historik av 32 rapporterade inlägg och dessa verkar ha brutit mot reglerna så tack och hej på en vecka.
På det sättet skulle vi ju bli av med en massa trådförstörare.
Problemet blir då med JÄH aktivisterna som anmäler en om man andas, men om räkneverket också visar friande rapporter så blir det ju mer tydligt vad det handlar om. De kan ju inte som vi användare hålla reda på kynnet på andra användare.
Såsom det är nu så verkar vissa klara sig trots att de drar ned nivån på forumet så att de som kan höja läsvärdet slutar. Om flashback bara blir en battleground så är det till nackdel för forumet, oss användare eftersom om man är intresserad av svaret på frågan inte hittar det i tråden, därigenom blir forumet värdelöst för läsare och det är en nackdel för hela Sverige ärligt talat.
Vore det inte för flashback skulle många färre vara rödpillade, då hade folk bara pravda-TV
Jag diskuterar ur ett allmänt perspektiv eftersom även om tråden är extrem så förekommer problemet över hela flashback (i alla fall där jag har varit)
Citat:
Ursprungligen postat av
CenturyVoltaire
Håller med om att något borde göras åt de som förstör tråden med t ex upprepade indirekta uppmaningar till moderatorer att "flytta tråden till konspirationsforum". Känns mycket välbekant från verkliga livet då vänsterflanken medelst klistrande av etiketter (t ex rasist, nazist osv) vill tysta diskussion. Kanske kunde det läggas till i "varningsrutan" för postare att:
Tråden kommer INTE flyttas till konspirationsforum, uppmaningar till detta är OT och kommer medföra varning
Jag upplever samma sak att nytillkomna användare går in för att tysta diskussioner, bland annat genom att provocera användare till att gå utanför topic för att sedan anmäla. De är ofta subtila och retar gallfeber på folk.
Fö så borde inlägg om att flytta tråden hamna under att kommentera moderators åtgärder?
Eller?