2020-11-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Vill man kritisera modereringen är det urbota korkat att komma med sådana här inlägg som närmast får dig att framstå som efterbliven. Det är i själva verket en av de hårdast modererade trådarna på FB för tillfället. ca 9300 inlägg har raderats vilket motsvarar ca 35 % av alla inlägg som postats. Inte många trådar på forumet har så hög raderingsgrad.

Så det är hyfsat självklart att det inte är någon som tar dig på särskilt stort allvar i din "kritik" när den är så himmelsskriande genomkorkad.

Du lyckas med konststycket att fördumma en redan tämligen dum tråd ytterligare, och man får aktivt jobba för att inte din idioti ska smetas ut på andra som har seriös och vettig kritik mot modereringen av tråden.

Alla är efterblivna och dumma idioter!

U mad? Du verkar arg för att ni inte klarar av att stänga av de uppenbara troll som förstör debatten som flera klagar på.
Citera
2020-11-29, 13:38
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Ett rätt så korkat uttalande Najas. När du själv i samma inlägg pratar om att 35% av alla inlägg i tråden tagits bort. Det är klart att vi som användare reagerar på en sån tråd, men du tycker att det är en tämligen dum tråd denna kritikertråd? Uttalade du dig klumpigt bara?

Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Alla är efterblivna och dumma idioter!

U mad? Du verkar arg för att ni inte klarar av att stänga av de uppenbara troll som förstör debatten som flera klagar på.

Ja, det kanske var klumpigt uttalat, men efter att ha suttit med detta rätt länge nu och kollat inlägg och haft PM-konversationer "en masse", så började jag ett tag tro att det faktiskt var så att det var ett gäng personer som genom att agera som fullblodsidioter och samtidigt uppge sig tillhöra "klagar-sidan", hade en genomtänkt strategi att få "klagar-sidan" att framstå som kompletta dårar.

Jag ber om ursäkt till alla andra, kritiken tas på allvar och det diskuteras även i i Outlaw, och vi har också satt in fler moderatorer i PU.
Citera
2020-11-29, 13:45
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ja, det kanske var klumpigt uttalat, men efter att ha suttit med detta rätt länge nu och kollat inlägg och haft PM-konversationer "en masse", så började jag ett tag tro att det faktiskt var så att det var ett gäng personer som genom att agera som fullblodsidioter och samtidigt uppge sig tillhöra "klagar-sidan", hade en genomtänkt strategi att få "klagar-sidan" att framstå som kompletta dårar.

Det lät avancerat. Finns den misstanken fortfarande kvar? Skönt att höra en mod säga att vissa beter sig som "fullblodsidioter" i tråden. Precis samma sak jag reagerat över.
Citera
2020-11-29, 13:56
Medlem
najass avatar
Citat:
Det lät avancerat. Finns den misstanken fortfarande kvar? Skönt att höra en mod säga att vissa beter sig som "fullblodsidioter" i tråden. Precis samma sak jag reagerat över.

Inläggen (i denna tråden alltså) är raderade nu eftersom de bröt mot 0.03, 0.06 och 1.06, och förhoppningsvis har polletten trillat ner, så återgå till diskussionen om Valfusks-tråden

/mod
Citera
2020-11-29, 13:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Kanske missförstår du mig, men det är ju så klart inte ett regelbrott i sig att påstå att nånting är konspirationer eller konspirationsteorier (t.ex valfusket), om man underbygger det med fakta som stöder det. Att däremot posta inlägg där man bara kräker ur sig att man tycker att det är en konspirationsteori och att tråden borde flyttas till (FB) Konspirationer och alternativa teorier är brott mot 0.06

Ett sånt här skit-inlägg till exempel (från valfusk-tråden) som lyftes som exempel tidigare i denna meta-tråd:

Det är ju ett skräpinlägg i alla avseenden (bryter mot 0.03 t.ex) och bryter dessutom mot 0.06 synnerligen tydligt. Har nu också raderats och varnats.
Bra! Tack. Det var exakt det menade. Både det inlägget och fenomenet i sig.
Citera
2020-11-29, 14:23
Medlem
Citat:

Inläggen (i denna tråden alltså) är raderade nu eftersom de bröt mot 0.03, 0.06 och 1.06, och förhoppningsvis har polletten trillat ner, så återgå till diskussionen om Valfusks-tråden

/mod

Tack! För det är ingen här som vill ha en toxic och infekterad nivå på samtalen. Ifall jag vill sitta och shitposta så vänder jag mig till att sitta på 4chan eller reddit, men Flashback vänder jag mig till ifall jag vill faktiskt diskutera saker på en vettig nivå.

Ifrån mitt pespektiv här, ja jag tror på valfusket men jag är faktiskt intresserad av att höra vad motargument faktiskt nu är. Hur debunkar man vad och vad för artiklar och stöd finns det för att Trump nu skulle ljuga som finns.

Få gånger jag faktiskt får läsa något med vettigt innehåll. Men vad för miljö har vi liksom promotat? Det är på den nivån som finns på 4chan där folk spammar bajsbilder och skriker nigger till varandra.

Vi har sett det tidigare, och vi ser det igen hända i trådar som handlar om något politiskt stort.
Citera
2020-11-29, 16:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Om inlägget du blev varnad för hade varit ett inlägg från "anti-trump"-fronten, tycker du att det hade varit ett utmärkt inlägg som absolut inte borde raderas eller varnas för? Vad tycker Passepartout om inlägget som Japhy skrev? Var det ett bra inlägg tycker du?

Det var ett helt ok inlägg. Alldeles för hårt att varna för sånt. Problemet är att ni har lagt ribban alldeles för lågt nu. Man kan inte varna eller ens radera för minsta bagatell.

Som jag ser det är problemet -- vilket jag konstaterat tidigare vid något tillfälle -- att det inte finns någon lösning på den typ av trådsabotage vi nu bevittnar. Nån anmärkte på TDSarnas överdrivna bruk av hånfulla smileys, men medan det är talande för deras intellektuella nivå finns knappast något stöd alls i regelverket för att beivra det. Eller tRump, Trumpen, Trumpeten, Svampkuken, osv: infantilt, men i princip omöjligt att stävja.

Ni kan knappast straffa folk för att skriva "källa?" ens om det sker nästan hela tiden.

Jag kan förstå folks frustration, men jag har svårt att se att ni kan agera ännu hårdare med avstängningar och varningar bara för att vissa beter sig barnsligt. Som sagt är snarare mitt intryck nu att ni delar ut varningar alldeles för lättvindigt.

Som noterat får man lätt intrycket av en slags jagarhär-armé som spammar "PU-USA" med skit dygnet runt. Flertalet postare med tusentals inlägg enbart om Trump bara på några månader. Nån har typ 40 trådstarter på Trump och ingen på något annat. Dessa individer borde inse att de borde inta en mer återhållsam attityd, då ingen vill läsa tjogtals inlägg dagligen från samma postare. Men samtidigt är det bara att inse att det inte går att göra något åt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Moderatorerna balanserar på en extremt tunn linje när det kommer till hur de ska hantera den specifika tråden och jag själv anser att de i slutändan borde sätta ett bäst före datum för när de bryter ut faktiska saker ur tråden och sedan kastar iväg resten av tråden till konspirationsteorier forumet men jag respekterar att de inte är villiga till att göra, även om jag anser att de är masochister som inte gör det.

Du har fört fram det där vid ett flertal tillfällen nu, men du lurar verkligen ingen. Det är djupt oärligt och indikativt för den typ av "argument" du har att komma med. Du vill tysta diskussionen genom att gömma bort den i ett tramsforum som knappast någon objektiv betraktare skulle anse vara passande. I själva verket är det förstås ett sätt för dig att säga att hela diskussionen är fake, utan att behöva presentera några bevis eller argument. Djupt oärligt, och det är bra att modsen åtminstone stävjar sånt.

"men jag respekterar att de inte är villiga till att göra".
Citera
2020-11-29, 19:51
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Denna användare är fortfarande kvar. Postat en massa i tråden men har totalt 6 poster i post count. Så inläggen tas bort men användaren tillåts att fortsätta.

Edit. Det vore intressant att veta hur många poster som plockats bort ifrån nämnda användare.
Utan att tala om specifika användare så kan man åter igen inte bara stänga av folk. Att en användare stängs av är en process som tar minst några dagar även om användaren samlar många varningar på kort tid.
Citera
2020-11-29, 20:00
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Utan att tala om specifika användare så kan man åter igen inte bara stänga av folk. Att en användare stängs av är en process som tar minst några dagar även om användaren samlar många varningar på kort tid.

Ok. Bra information att få veta, det drar ned frustrationen lite. Låter som att det regelverket kanske behöver ses över? Men det är nog topic för en annan tråd.
Citera
2020-11-29, 20:02
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ok. Bra information att få veta, det drar ned frustrationen lite. Låter som att det regelverket kanske behöver ses över? Men det är nog topic för en annan tråd.
Som bekant röstas nästan alla avstängningar om. För att bli avstängd för 2.01 krävs dessutom upprepade varningar (så att man kan få möjlighet att rätta sig). Så att det tar tid är i princip av rättssäkerhetsskäl.
Senast redigerad av spyder123 2020-11-29 kl. 20:05.
Citera
2020-11-30, 00:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Hej Gertat!

Jag vill först börja med att påpeka att jag är egentligen fel person att föra denna diskussion med då jag aldrig har sett mig som en "riktig" Flashbackare, jag är bara en tlllfällig besökare, en turist här och har därför inte för avsikt att engagera mig något djupare i FB-relaterad politik eftersom jag inte ser det som min sak att vara med och styra i detta. Med det sagt så vill jag ändå säga detta:

Som jag ser det blir syftet med FB vad varje enskild deltagare gör det till (inom skaparens ramar då, naturligtvis), alltså vissa är här av sociala orsaker medan andra är här för att söka information och läsa intellektuella inlägg, inte sällan korrelerar flera olika anledningar. Jag tror att ditt format av FB, i mitt tycke, skulle leda till ett sterilare FB, visserligen med fler läsvärda inlägg, men samtidigt torrare och tråkigare. Jag tror också att ditt format av FB skulle kräva att folk skrev sina inlägg under sina riktiga identiteter eftersom med anonymiteten följer dessvärre många av de oseriösa inslagen vi ser här på FB.

Vad det gäller tråden som TS avser så är det uppenbart att den besudlas av troll enbart med avsikten att förstöra all sansad diskussion. Kanske är ert förslag om ett räkneverk ett steg eller två i rätt riktning men innan det sker kan i vart fall inte jag i nuläget se någon annan lösning än att lyhörda och rättvisa moderatorer tar sitt ansvar och drar en tydlig gräns för vad som accepteras och vad som inte ska accepteras. Samtidigt så vill väl ägaren av FB maximera antalet användare, så jag antar att det är detta som ytterst bestämmer hur moderatorerna modererar trådarna.

Ungefär så.
Senast redigerad av RobRoys 2020-11-30 kl. 00:57.
Citera
2020-11-30, 12:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Nu ser det för jävligt ut igen med samma järngäng som eldar på varandra med sina interna konversationer om hur Trump är en sinnessjuk bedragare och dålig förlorare. Allt för att hamra in budskapet att INGET fusk förekommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in