2021-01-02, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tråden har varit en dumpningsplats för allt mellan konspirationsteorier till hat mot både Trump och Biden sedan dag ett.

Att folk gnäller över att deras favorit förlorade valet och att de inte tycker om att folk är hånfulla mot de urusla bevisen kring valfusk får man tåla

Tåla att tråden fylls med diverse utlägg om allt annat än valfusk, är det sådana inlägg vi ska tåla?

Erkänn att du är en dem som saboterar tråden!!!
Citera
2021-01-02, 04:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Tåla att tråden fylls med diverse utlägg om allt annat än valfusk, är det sådana inlägg vi ska tåla?

Erkänn att du är en dem som saboterar tråden!!!

Jag är en av de som har förespråkat att tråden borde delas upp för att försöka få bort alla jävla konspirationsteorier som florerar där.

Och nej, jag saboterar inte tråden då jag faktiskt debatterar i den och förklarar varför det inte hsr gått och inte kommer att gå så bra som vissa konspirationsteoretiker vill tro.
Citera
2021-01-05, 11:22
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Jag är en av de som har förespråkat att tråden borde delas upp för att försöka få bort alla jävla konspirationsteorier som florerar där.
Söndra och härska. Fritt tänkande = konspirationsteori.
Citera
2021-01-05, 11:28
Medlem
shaktas avatar
Personligen tvingas jag köra ett filter för att slippa se alla användare med inlägg som jag själv tycker passar in som :

2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)

Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta.

Det är en sak att argumentera emot med länkar och varför man tycker/tror så. Men upprepande som "Det finns inga bevis" och folk som skriver nervärderande hånande svar till allt är bara irriterande i slutändan, och av dem finns det massor.

Jag hänger i tråden för att dela länkar/få länkar och info om vad som händer kring misstänkta valfusket. Men det har drunknat i massa inlägg som är lågkvalité, därav filtret. Tyvärr svara många på trollen? och jag förstår varför.

Har faktiskt inte sett en enda 2.02 om man söker.
Senast redigerad av shakta 2021-01-05 kl. 11:31.
Citera
2021-01-05, 11:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Söndra och härska. Fritt tänkande = konspirationsteori.

Det är knappast jag som springer runt och skriker att öppen korruption är samma som antikorruption eller annan dynga.

Tråden har sedan länge varit ett näste för konspirationsteorier tack vare att Trump själv är en dåre men sedan Högsta Domstolen kastade ut ärendena så har det blivit värre, det är nästan (men bara nästan) så att det bästa alternativet vore att låsa tråden och sedan skapa en ny med mycket striktare ramverk.
Citera
2021-01-05, 11:52
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Nu har jag varit väldigt snäll och inte givit varningar för metadiskussioner om tråden. Allt som handlar om tråden i sig sker här: (FB) Det går troll i "Valfusk under USA-valet 2020?.

Inte här.

/Mod

Den som har högre IQ än rumstemperaturen vet redan svaret, Flashback är ett vinstdrivande företag, fler inlägg genererar fler sidvisningar som i sin tur genererar större annonsintäkter. Ta bort trollen och tråden pyser ihop i samma takt som annonsintäkterna. Att sedan sitta här som moderator och ägarens lilla lakej och knähund och samtidigt luta sig mot ett regelverk som inte efterlevs blir bara patetiskt. Regelverk och paragrafer finns, det inte den frågeställningen det handlar om, det är en ickefråga. Allt handlar om hur man tillämpar befintligt regelverk.

Men för all del, spyder123 du ska få din chans svara. Trollen, diskussionsdödarna och trådförstörarna har givits carte blanhe, vari ligger nu det snälla och kundvänliga perspektivet som främjar den fria, öppna och ärliga diskussionen att låta detta fortsätta.
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2021-01-05 kl. 12:36.
Citera
2021-01-05, 11:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Personligen tvingas jag köra ett filter för att slippa se alla användare med inlägg som jag själv tycker passar in som :

2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)

Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta.

Det är en sak att argumentera emot med länkar och varför man tycker/tror så. Men upprepande som "Det finns inga bevis" och folk som skriver nervärderande hånande svar till allt är bara irriterande i slutändan, och av dem finns det massor.

Jag hänger i tråden för att dela länkar/få länkar och info om vad som händer kring misstänkta valfusket. Men det har drunknat i massa inlägg som är lågkvalité, därav filtret. Tyvärr svara många på trollen? och jag förstår varför.

Har faktiskt inte sett en enda 2.02 om man söker.

2.02 är någon som enbart Admin kan döma användare för, så det krävs en viss typ av tramsande och dumheter för att den ska träda i kraft, men jo det sker att folk blir bannade för det även än idag.
Citera
2021-01-05, 11:54
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Den som har högre än IQ än rumstemperaturen vet redan svaret, Flashback är ett vinstdrivande företag, fler inlägg genererar fler sidvisningar som i sin tur genererar större annonsintäkter. Ta bort trollen och tråden pyser ihop i samma takt som annonsintäkterna. Att sedan sitta här som moderator och ägarens lilla lakej och knähund och samtidigt luta sig mot ett regelverk som inte efterlevs blir bara patetiskt. Regelverk och paragrafer finns, det inte den frågeställningen det handlar om, det är en ickefråga. Allt handlar om hur man tillämpar befintligt regelverk.

Men för all del, spyder123 du ska få din chans svara. Trollen, diskussionsdödarna och trådförstörarna har givits carte blanhe, vari ligger nu det snälla och kundvänliga perspektivet som främjar den fria, öppna och ärliga diskussionen att låta detta fortsätta.
Läs tråden först, detta har redan skrivits om. Jag tänker inte upprepa mig.
Citera
2021-01-05, 11:55
Medlem
Citat:
Det är knappast jag som springer runt och skriker att öppen korruption är samma som antikorruption eller annan dynga.

Tråden har sedan länge varit ett näste för konspirationsteorier tack vare att Trump själv är en dåre men sedan Högsta Domstolen kastade ut ärendena så har det blivit värre, det är nästan (men bara nästan) så att det bästa alternativet vore att låsa tråden och sedan skapa en ny med mycket striktare ramverk.

Du kallar han dåre, kolla på dig själv kanske. Du kanske är en dåre själv som alltid kallar andra för det.
Du vägrar ta in information som inte kommer från "dina" vänner eller nyheter. Går inte att kalla andra för strunt om man ska diskutera.
Citera
2021-01-05, 11:56
Medlem
Tråden är sanslöst hårdbevakad på nätterna av arbetslösa troll. Jag behövd pissa på natten vid 3-4 tiden och passade på att kolla antalet läsare. Tråden om Valfusk hade 500 läsare och resten av trådarna en bråkdel läsare.
Citera
2021-01-05, 12:07
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Läs tråden först, detta har redan skrivits om. Jag tänker inte upprepa mig.

Detta undanglidande kundfientliga ickesvar är signifikativt hos den fega lismande moderatorn. Du vet jag har ett flertal inlägg i tråden och läst densamma, du menar alltså att någon som söker svar ska tråla igenom hela jävla trådens 400 inlägg?

Att Flashbacks moderatorer inte finns till för sina kunder dvs läsare och skribenter lyser med all önskvärd tydlighet.
Citera
2021-01-05, 12:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatalis
Du kallar han dåre, kolla på dig själv kanske. Du kanske är en dåre själv som alltid kallar andra för det.
Du vägrar ta in information som inte kommer från "dina" vänner eller nyheter. Går inte att kalla andra för strunt om man ska diskutera.

Användaren har sedan tidigare bevisat sig vara en dåre i Q-Annon tråden i Konspirationsteorier forumet där denne har påstått att Executive Orders skulle vara gällande trots att de inte var det samt en rad andra saker.

Alla som titta på hur tråden ser ut idag jämfört med tidigare kan med stor lätthet även se att den inte ens längre rör att försöka diskutera huruvida det faktiskt har skett valfusk utan folk använder den för att försöka vinna billiga poäng mot varandra ovanpå klappa varandra på ryggen.

Detta är ett problem som eskalerade efter att Högsta Domstolen kastade ut både Trumps och Texas stämningar ovanpå att efter alla turer med att det hela skulle blåsa upp på riktigt varje fredag ovanpå allt runt Sidney Powell och hennes påståenden om krakar och spindlar.

Tråden i sin helhet är helt enkelt ett bevis på att Flashback aktivt har ett Facebook problem just nu där folk som hejar på vissa politiska partier eller individer aktivt trycker in sig i en liten bubbla där enbart extremt specifika informationskällor är godkända av dem.

I denna tråds fall så har det växlat från att vara OANN, Fox "News" och The Epoch Times till att bli Newsmax, The Epoch Times och OANN för att Fox inte säger vad de vill höra.

Det är en tråd som är så pass förstörd av folk som vägrar att ens försöka koppla bort sina känslor från ämnet att folk som försöker vara opartiska aktivt klumpas ihop med deras meningsmotståndare, du själv visar på detta problem genom ditt egna svar.

Det är just därför jag förespråkar att tråden måste delas upp eller kanske rent av låsas för att sedan skapas en ny som moderatorerna sätter ramverket för, för de som fortfarande tror att Trump kan vinna presidentvalet är på tok för emotionellt investerade i Trump för att kunna hålla det hela till en vuxen nivå vilket i sin tur leder till att folk som är emotionellt kopplade till att hata allt som är kopplat till honom i sin tur blir för emotionellt kopplade till den aspekten.

Skulle man sätta ett ramverk där genuina bevis måste presenteras i tråden och inte vad självutnämnda experter tycker eller tänker så skulle det skapa en genuin diskussion, men det är inte en lösning heller för det skulle krävas tio (10) till moderatorer i det forumet för att det skulle funka ovanpå att det skulle hindra debatten.

Den bästa lösningen skulle helt enkelt vara att låsa tråden, skapa en ny som är en fortsättningstråd med bara lite striktare ramverk så skulle det kanske bli bättre klimat, för det är absurt att en Flashback tråd inte klarar av att hålla en högre nivå än Reddit, 4Chan, 8Kun eller Kiwifarms, speciellt när Kiwifarms är ett forum som är skapt för at vara en ren shitposting sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in