2020-11-27, 21:41
Medlem
Japhys avatar
JESUS CHRIST!!! Ni hade ju för fan en tidigare moderator som ÖPPET erkände att han brukade rota igenom trådarna i PU:USA på jakt efter Trumpister i syfte att RP:a deras inlägg!!!

Jag har det skriftligt i denna tråd.

Moderatorn var psykotisk TDS:are och blev, tack och lov, bortplockad från mod-listan. Men förtroendeskadan var skedd redan då.

Hans (oavsedda) erkännande finns i denna tråd:
(FB) Moderering i Politik: USA
Citera
2020-11-27, 21:41
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jo det har du. Du svarade mig för en tid sedan när jag ifrågasatte varför KLyban tilläts upprepa samma fråga gång på gång, trots svar. Ditt svar var:
"Det finns ingen regel mot att upprepa sig"..

Det finns ingen regel mot att upprepa sig, eller kan du visa på den? Dock kan vi (som jag skrivit i tråden) varna för 0.03.om någon upprepar samma sak hela tiden i en tråd. Det är dock inget som du ser eller får reda på (om du inte själv får en varning)

Citat:
Du harr dessutom, i denna tråd, för färre än 20 inlägg sedan, upprepat samma tomma fras. Du sitter nu och ljuger eftersom du känner dig trängd. Men du är ju genomskådad eftersom du skriftligen erkänt. Men vem vet. Kanske du raderar dina egna inlägg och ger dig själv en varning...

Jag ljuger inte och är inte det minsta trängd eftersom jag är välbekant med regelverket.
Citera
2020-11-27, 21:45
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att du kan gömma dig bakom en idé om att alla inlägg som inte är "kvalitetsinlägg" ska raderas och generera en varning. Du spelar ju uppenbarligen ett spel nu, där du använder argument du inte ens kan stå för.

Men visst, sätt igång! Radera alla inlägg som inte är "kvalitetsinlägg".

Finns inte en chans i världen att jag skulle anse att ett svar i stil med "läsförståelse" ska rendera en varning när personen som jag svarar uppenbarligen missförstår och tramsar. Men som sagt - sätt igång. Här har du en FB-länk på minst TIOTUSEN inlägg som klagar på någons läsförståelse. Bara att rensa och varna! Sätt igång eller HÅLL KÄFTEN och erkänn därmed att du är partisk.

https://www.flashback.org/sok/?query=l%C3%A4sf%C3%B6rst%C3%A5else&search_post=1& sp=1&date_from=2000-01-01&date_to=2020-11-27&so=weight

I all välmening så ska du ju inte citera de som tramsar och är OT och som du uppfattar låtsas missförstå.

Annars tycker jag att man kan påtala att den som svarar på ens inlägg inte verkar ha förstått så att personen kan läsa igen om den vill fortsätta diskussionen. Men du tramsar ju tillbaka mot någon som tramsar.

Och vill inte den andra läsa om så får man gå vidare. Man måste inte ha sista ordet i allt.
Citera
2020-11-27, 21:47
Avslutad
Citat:
För mig, som mångårig postare i PU:USA, är det uppenbart att detta oskick är sanktionerat av admin.

Förstår inte hur du orkar, har för längesedan gett upp Politik Utrikes, men nu när det hettade till inför valet var det förstås svårt att inte gå in där.

Jag har fått en hel del info som media undviker att belysa, tips på länkar till presskonferenser, bra analyserande inlägg o.s.v, men det är som att simma i skit och försöka få syn på näckrosorna.
Citera
2020-11-27, 21:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det finns ingen regel mot att upprepa sig, eller kan du visa på den? Dock kan vi (som jag skrivit i tråden) varna för 0.03.om någon upprepar samma sak hela tiden i en tråd. Det är dock inget som du ser eller får reda på (om du inte själv får en varning)

Jag ljuger inte och är inte det minsta trängd eftersom jag är välbekant med regelverket.
Det spelar ingen roll. Jag har nyttjat forumet så länge att jag sett att skitpostare som hatar Trump kan posta vad som helst utan avstängning. KLyban har härjat på friskt med inlägg som du uppenbarligen anser har hög kvalitet. De flesta av hans inlägg har varit upprepningar och/eller rena copy paste inlägg. Detta vet du redan om. Jag behöver verkligen inte argumentera för sanningen, eftersom den är uppenbar vid det här laget. Det jag argumenterar för är en regeländring där er partiskhet görs uppenbar för oss användare så jag exempelvis slipper bli upprörd över att få en varning för att fråga:

Saknar du läsförståelse

När en av skitpostarna spammars sönder tråden genom att upprepa samma fråga, som redan besvarats, gång på gång. Enbart för att trådsabotera.

Jag accepterar ärlighet, men inte dina patetiska bortförklaringar.

För övrigt börjar ert beteende bli så pass uppenbart att det renderar en storm av upprördhet. Jag menar att jag därmed har uppnått mitt syfte - att skänka användarna medvetenhet om partisk moderering i PU-USA

Det är möjligt att du inte ens ser detta. Det är faktiskt möjligt att många moderatorer är så pass genomsyrade av sin TDS och partiskhet att de inte ens är medvetna om den. På så sätt ursäktas du. Men det är ändå inte okej. Eftersom det faktiskt förstör forat.
Senast redigerad av Japhy 2020-11-27 kl. 22:16.
Citera
2020-11-27, 21:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Förstår inte hur du orkar, har för längesedan gett upp Politik Utrikes, men nu när det hettade till inför valet var det förstås svårt att inte gå in där.

Jag har fått en hel del info som media undviker att belysa, tips på länkar till presskonferenser, bra analyserande inlägg o.s.v, men det är som att simma i skit och försöka få syn på näckrosorna.
Jag är näckrosen. Därför har jag inte givit upp.
Citera
2020-11-27, 21:52
Medlem
Japhys avatar
Och vi ska inte nämna alla dessa användare som uppenbarligen har multipla konton. Vi ska inte nämna de som då och då gör misstag och citerar med fel konto. Vi kan inte nämna dem. Då blir vi avstängda.
Citera
2020-11-27, 21:53
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Och vi ska inte nämna alla dessa användare som uppenbarligen har multipla konton. Vi ska inte nämna de som då och då gör misstag och citerar med fel konto. Vi kan inte nämna dem. Då blir vi avstängda.
Men du kan rapportera dem...
Citera
2020-11-27, 22:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Men du kan rapportera dem...
Ja, men eftersom ni skiter i dessa RP:s så spelar det ju ingen roll. Du gömmer dig bakom en floskel som för länge sedan visat sig sakna bäring. Det finns många användare som besvarar detta nonsens med:

Men det spelar ju ingen roll om vi RP:ar. Ni skiter ju ändå i det allt som oftast. Det är erfarenheten många har. Visa mig en lista på tio frekventa skitpostare i PU:USA som blivit avstängda och jag kan visa dig en tio gånger längre lista på relevanta Trumpister som blivit avstängda. Ofta på grund av att de i frustration anmärkt på er ovillighet att ingripa mot skitpostarna.

Denna tråd är ju en GANSKA stark indikation på att något är ÅT HELVETE på tok i PU:USA. Men du och dina partiska moderatorsvänner väljer att argumentera istället för att göra något åt denna katastrofala situation. Det i sig själv är ett bevis på att jag har rätt och du har fel.
Senast redigerad av Japhy 2020-11-27 kl. 22:13.
Citera
2020-11-27, 22:45
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
I all välmening så ska du ju inte citera de som tramsar och är OT och som du uppfattar låtsas missförstå.

Annars tycker jag att man kan påtala att den som svarar på ens inlägg inte verkar ha förstått så att personen kan läsa igen om den vill fortsätta diskussionen. Men du tramsar ju tillbaka mot någon som tramsar.

Och vill inte den andra läsa om så får man gå vidare. Man måste inte ha sista ordet i allt.

Det du skriver fungerar i en normal tråd. I aktuella tråd finns det dock en del gravt psykiskt störda människor som konstant behöver uttrycka sitt hat mot Trump. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så finns det en postare i tråden med ca 4000 inlägg på ett halvår och allt verkar i stort sett handla om Trump. Det är väl någon liten manisk aktivistgrupp som ser det som deras heliga korståg att förstöra tråden. Dom lyckas vilken innebär att det är hos Flashback problemet ligger, antingen i regelverk eller hos moderator.

Jag tycker vidare att det är löjligt av mod att prata om våran (vi som klagar här) partiskhet. Ja den finns där självklart men klagåmålet kommer inte ifrån partiskhet utan att tråden de facto är urspårad och att det är en sida som är bra mycket värre. Jag har följt den här tråden dagligen sedan valet och sett skitpostare få hålla på dag ut dag in. Vissa vecka ut vecka in utan avstängning. En av året viktigaste händelser, kanske århundradets största händelser beroende på utfall, ska få förstöras av några hysteriska "jag är här" folk är fan en skam för Flashback.
Citera
2020-11-27, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Hur många gånger man ställer samma fråga har så klart en gräns lite beroende på hur den ställs.
Är det exakt samma fråga som ställs ett antal gånger är det definitivt varningsvärt och det varnar vi också för.

Varningar är inget vi kommunicerar annat än till dom som blir varnade och därför kan det säkert upplevas frustrerande för vissa som inte vet att åtgärder vidtas.

Vart går gränsen för korspostning eller det gäller inte inom samma tråd? Tex om man tar sin mening och ändrar något eller några ord eller ord följden och så håller på likt ett tetris spel kommer ni då att reagera?

Sen i sådana här stora och infekterade trådar har moderatorerna en tendens att massradera OT inlägg utan att ge varning. Betyder det att personen i stort inte har någon markering (internt) och att det då blir svårt att KFK sådana ligister?
Citera
2020-11-27, 23:01
Medlem
krautbrains avatar
Jag skiter faktiskt högblankt i om en sida modereras hårdare än den andre. Om majoriteten av inläggen kommer från hata Trump eller dyrka Trump eller dom mittemellan. Jag vill ha en fungerande tråd utan att behöva sifta igenom 100 inlägg med ren skit. Skapa en till tråd som heter "vi som inte tror att det fuskats i valet" eller något annat löjligt så kan trollen hålla till i den. Ja väldigt tråkigt för diskussionen, jag skulle till och med säga att det är en väldigt dålig lösning, men fortfarande bra mycket bättre än hur tråden ser ut idag. Den främjar inte direkt några givande diskussioner i sitt nuvarande katastrofala utförande.

Det är 3 veckor sen valet. Dags att göra något åt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in