2020-11-30, 13:01
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Utan att tala om specifika användare så kan man åter igen inte bara stänga av folk. Att en användare stängs av är en process som tar minst några dagar även om användaren samlar många varningar på kort tid.

Det är samma häng som håller på.

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
I fotbollssammanhang är 18 sämre (dvs ännu högre) än det odds man brukar få på att Liechtenstein skulle slå Spanien i ett EM-kval. Ett helt ospelbart odds med andra ord.

Såhär ser det ut från vissa användare om och om igen. Tråden handlar till 70-80% om "du är dum i huvudet som tror på x", "jaha, men du är dum i huvudet som inte tror på det." Jag skulle vilja se att vi diskuterar det underlag som finns, och jag trodde det var åt det som tråden var ämnad...
Citera
2020-11-30, 13:02
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nu ser det för jävligt ut igen med samma järngäng som eldar på varandra med sina interna konversationer om hur Trump är en sinnessjuk bedragare och dålig förlorare. Allt för att hamra in budskapet att INGET fusk förekommit.

Det är fruktansvärt tröttsamt, och precis som du säger är det samma gäng igen - helt ofattbart att de inte bara åker ut.
Citera
2020-11-30, 13:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det är fruktansvärt tröttsamt, och precis som du säger är det samma gäng igen - helt ofattbart att de inte bara åker ut.
... och bara för det fick jag rena praktexemplet på detta som svar på ett av mina inlägg i tråden. Inlägget därpå innehåller mer av samma vara. Det känns ju som man vill ha död på diskussionen.

Kan ju inte vara meningen att man ska behöva tjafsa emot hela tiden i stället för att diskutera ämnet??
Citera
2020-11-30, 13:20
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
... och bara för det fick jag rena praktexemplet på detta som svar på ett av mina inlägg i tråden. Inlägget därpå innehåller mer av samma vara. Det känns ju som man vill ha död på diskussionen.

Kan ju inte vara meningen att man ska behöva tjafsa emot hela tiden i stället för att diskutera ämnet??

Nej, du ska såklart inte tjafsa emot utan rapportera inläggen. Det tråkiga är att det är 5-6 användare i tråden som konstant producerar skräpinlägg som förstör diskussionen. Det är samma handfull användare som håller på såhär, men av någon anledning får de fortsätta.
Citera
2020-11-30, 14:18
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Nu ser det för jävligt ut igen med samma järngäng som eldar på varandra med sina interna konversationer om hur Trump är en sinnessjuk bedragare och dålig förlorare. Allt för att hamra in budskapet att INGET fusk förekommit.
Skilj på medel och mål.
Det fetade är bara ett medel kunna nå målet, omöjliggöra någon slags seriös diskussion. Detta tillåts uppenbarligen, att det förhåller sig så är inte någon åsikt eller tyckande, objektivt OCH låg svårighetsgrad konstatera så är fallet.
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2020-11-30 kl. 14:21.
Citera
2020-11-30, 14:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Skilj på medel och mål.
Det fetade är bara ett medel kunna nå målet, omöjliggöra någon slags seriös diskussion. Detta tillåts uppenbarligen, att det förhåller sig så är inte någon åsikt eller tyckande, objektivt låg svårighetsgrad konstatera så är fallet.
Trådsabotaget är rätt extremt i den aktuella tråden. Vilket målet är kan jag lika gärna överlåta till läsaren att avgöra, men metoden bygger på att ett antal användare håller med varandra och bygger på med en massa oförskämdheter. Vilka är det som brukar ha som strategi att gå samman och sabotera, nu igen? Bedrövligt att se.
Citera
2020-11-30, 14:28
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Nej, du ska såklart inte tjafsa emot utan rapportera inläggen. Det tråkiga är att det är 5-6 användare i tråden som konstant producerar skräpinlägg som förstör diskussionen. Det är samma handfull användare som håller på såhär, men av någon anledning får de fortsätta.
De har någon sorts egen klubb där de nästan uteslutande svarar varandra och ger medhåll. En separat diskussion.
Citera
2020-11-30, 21:00
Avslutad
Citat:
Utan att tala om specifika användare så kan man åter igen inte bara stänga av folk. Att en användare stängs av är en process som tar minst några dagar även om användaren samlar många varningar på kort tid.

Hur många dagar? Hur många varningar?

Om en användare exempelvis får tre varningar på en dag borde personen väl omedelbart stängas av? Varför dalta med skitpostarna?
Citera
2020-11-30, 21:08
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Hur många dagar? Hur många varningar?

Om en användare exempelvis får tre varningar på en dag borde personen väl omedelbart stängas av? Varför dalta med skitpostarna?
Det är en helt annan diskussion, jag konstaterar bara att rutinerna ser ut så. Mellan 3-5 varningar inom en viss tid kan leda till avstängning. Hur många dagar beror på, enligt de variabler jag tidigare nämnde dvs tid för ansamlingar av varningar samt omröstning.
Citera
2020-11-30, 21:09
Avslutad
Citat:

Det fetade är pudelns kärna. Vilken är anledningen? Tacksam om någon moderator kan svara på detta.
Citera
2020-11-30, 21:10
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det fetade är pudelns kärna. Vilken är anledningen? Tacksam om någon moderator kan svara på detta.
Har redan förklarats flera gånger i tråden.
Citera
2020-11-30, 21:17
Avslutad
Citat:
Det är en helt annan diskussion, jag konstaterar bara att rutinerna ser ut så. Mellan 3-5 varningar inom en viss tid kan leda till avstängning. Hur många dagar beror på.

Hur kan det vara en annan diskussion? Handlar inte denna tråd om folk som förstör en viss tråd och vad man ska göra åt det?

"viss tid"
"kan leda till avstängning"
"beror på"

Dessa svävande svar säger mig ingenting, ni måste väl ha ett moderatorregelverk att gå efter i sådana här situationer? Med ditt sätt att resonera blir det helt godtyckligt beroende på moderator. Detta gör forummedlemmarna oerhört frustrerade som ni kanske märker.
Senast redigerad av Passepartout 2020-11-30 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in