Citat:
Pia Cramling är rankad 18 i Sveriges topp20-lista (Källa: Sveriges Schackförbund). Javisst ja, höll på att glömma bort att det bara är topp 1 som duger för dig. En topp-100-lista är bara intressant för att den leder till nr 1. Men fortsätt du att tillbe schackspelare nr 97.
Pia Cramling är också bara känd för att hon är kvinna, hon låg nog under topp-100 i Sverige. Det hade varit din favorittråd. "Kvinnor som är kända bara för att de är kvinnor", bara kvinnor i den tråden. Där hade du regerat, som FBs största sexist och nu med åldersfördomar. Du har aldrig någonsin googlat fram någonting utan att lägga på "kvinna" som sökord.
Själv är jag lyckligt lottad och kan söka på "bäst i schack", utan kön, och få upp det jag vill veta. Dock kommer jag aldrig att starta tråden "Varför än män bäst i schack". Jag är inte intresserad av kön, jag är intresserad av schack.
Pia Cramling är också bara känd för att hon är kvinna, hon låg nog under topp-100 i Sverige. Det hade varit din favorittråd. "Kvinnor som är kända bara för att de är kvinnor", bara kvinnor i den tråden. Där hade du regerat, som FBs största sexist och nu med åldersfördomar. Du har aldrig någonsin googlat fram någonting utan att lägga på "kvinna" som sökord.
Själv är jag lyckligt lottad och kan söka på "bäst i schack", utan kön, och få upp det jag vill veta. Dock kommer jag aldrig att starta tråden "Varför än män bäst i schack". Jag är inte intresserad av kön, jag är intresserad av schack.

Det är du som är den största sexisten här. Till skillnad från dig ger jag blanka fan i könstillhörighet, etnicitet, ålder och hudfärg. Du startar hellre en tråd ”Varför är kvinnor sämst i allting?”. Då kan du börja plocka fram Topp1-listor med manliga högst rankade eller vinnare och skicka dem till din tråd. På så vis kan du ”bevisa” din tes om kvinnors totala underlägsenhet i precis allting. Genom att underlåta att ta med listor där kvinnor är nr 1, t ex i ridsporten Dressyr och Ultramaraton-simning i kallt vatten.
Du vet ingenting om mina googling-vanor.
P.S. Själv är jag ett år yngre än du. Men mer klartänkt och med bättre minne.