2020-12-11, 23:57
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Den som ställer hela USAs konstitution på spel är den som kommer med grundlösa anklagelser.
Det spelar ignen roll. Rätten är detsamma oavsett ärende.
Har man en stark grund till sina påsåtenden ska det inte vara några problem att få till riktiga utredningar.
Det är så demokrati och rättstat fungerar.
Trump bör egentligen straffas för sin vilja att underminera amerikansk demokrati så att det i framtiden inte kommer nya idioter med samma påhitt.

De flesta amerikaner tror att valet har gått rätt till och ungefär 70% av republikaner tror inte det.
Det kan man leva med och USAs konstitution överlever det tro mig, den har överlevt värre saker.

Ja, mycket riktigt som du påpekade, rätten är detsamma oavsett ärende. Problemet i och med den teknologiska utvecklingen som sker i en rasande fart, så är det inte så enkelt längre att endast avfärda anklagelser som grundlösa.

Just för att inte undermindera den amerikanska demokratin, så krävs det en grundlig genomgång, både av republikaner och demokrater. Om inte folket har något förtroende för valproceduren, då står hela demokratin på en mycket svajig grund.
2020-12-11, 23:57
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
48% av väljarna i Rasmussen och 50% i en senare undersökning (vänster dessutom) nu i förrgår.

Av registrerade väljare, ej befolkning.

Du ljuger gärna och du ljuger ofta. Eller så har du inte kommit till procentdelen i grundskolans matematikundervisning ännu;

https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2020/most_say_mail_in_voting_worked_but_47_say_fraud_li kely
2020-12-11, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag kan lugnt säga att jag är betydligt lugnare än Nixter, speciellt då han faktiskt sprider genuina felaktigheter.

Det är fortfarande representanthuset som väljer en president om ingen har valts av folket.

Utan att söka så är jag rätt säker på att du avfärdade ”laptop from hell” som fejk/oväsentlig innan valet. Nu rapporteras det om Bidens korruption överallt. Slå dig inte för bröstet än.
2020-12-11, 23:58
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag fattar förresten inte varför någon skulle komma på tanken att plötsligt utöka antalet platser i SCOTUS när det varit nio sedan typ inbördeskriget. Det kommer ju knappast på tal nu så att det påverkar någonting i fråga om det rättsliga efterspelet. Trump har alltså twittrat att han under inga omständigheter tänker "pack the court". Varför skulle han, och vilka skulle kunna tänkas tvinga honom till det? Kongressen?

Biden vägrade svara på denna fråga innan valet. De fyller pā SCOTUS tills Demokraterna får en majoritet så de kan driva igenom nya lagar.
2020-12-11, 23:59
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Helt rätt av FB

De sänder antagligen förhören.
2020-12-11, 23:59
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Ja, mycket riktigt som du påpekade, rätten är detsamma oavsett ärende. Problemet i och med den teknologiska utvecklingen som sker i en rasande fart, så är det inte så enkelt längre att endast avfärda anklagelser som grundlösa.

Just för att inte undermindera den amerikanska demokratin, så krävs det en grundlig genomgång, både av republikaner och demokrater. Om inte folket har något förtroende för valproceduren, då står hela demokratin på en mycket svajig grund.

FOlk måste lära sig leva med rättstatens principer.
Grundlig genomgång kommer genomföras om det finns grund för anklagelserna. Svårare än så är det inte. De flesta av folket köper det och det räcker. Även om det görs en udnersökning kommer ni ändå inte tro på den om utfallet inte blir som ni vill.
Så ingen ide att spela med på teatern.
2020-12-12, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Om alla stater har sagt att rösterna får komma in efter valet, så har dessa 18 stater ingen rätt att klaga då det är dom själva som har gjort detta möjligt.
Men nu har dom inte det, inte på ett lagligt sätt. I dom swingstater det är frågan om har tjänstemän (inte legislatures) gått förbi kongressen (i sin egen stat) och ändrat på valprocessen själva. Det är alltså tjänstemän som verkat på eget bevåg. Det är olagligt och försätter dom andra staterna (som följt lagen i sin egen stat) i ett läge som (kan) påverka dom negativt.
2020-12-12, 00:01
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Haha nej det skulle innebara alla stater utom dom stamda. Det ar minst 22 som motsatter sig Texas.
20 stater plus de fyra svaranden.
2020-12-12, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vari ligger logiken i att fuska så att man själv förlorar? Motverkar väl lite grand sitt eget syfte?
Precis, varför skulle de fuska och förlora senaten/stora delar av Huset, helt orimligt. Enda som hävdat fusk i ett val denne vunnit är ju Trump 2016, då var det iofs lustigt nog bara popular vote han tyckte sig hitta fusk i..
2020-12-12, 00:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
48% av väljarna i Rasmussen och 50% i en senare undersökning (vänster dessutom) nu i förrgår.

Av registrerade väljare, ej befolkning.

Rasmussen tenderar dock att inte alltid pricka rätt, de hade extremt fel 2018 och Trump har ju inte direkt vunnit i år, ska du inte använda dig av dina egna undersökningar som du själv hittar på likt hur du gjorde innan valdagen?

Citat:
Ber dig titta närmare på Lyndon B Johnson ombord Airforce One då...

Och jag rekommenderar dig att faktiskt titta på vad konstitutionen säger.

Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vari ligger logiken i att fuska så att man själv förlorar? Motverkar väl lite grand sitt eget syfte?

Det är vad folk frågar sig rörande att demokraterna inte vann senaten samt stärkte representanthuset, hade de fuskat så hade de säkrat de platserna.

De 10% som tror att fusk har skett tror att det har skett till Trumps favör, nu håller jag inte med någon av sidorna som pekar på den andre om valfusk, det enda jag ställer mig frågande kring är postmätargeneralen som gick direkt emot en domstolsorder rörande att han skulle montera ihop brevsorteringsmaskinerna samt redogöra att alla poströster är omhändertagna.

Detta skulle ske inför valet så att det inte skulle försvinna några poströster osv, det visade sig att han inte bara vägrade följa ordern men det saknades även en halvmiljon poströster på valdagen, dessa vet jag inte om de har återfunnits eller inte men Louis DeJoy är en väldigt intressant individ som eventuellt (läs troligen) agerat i jäv och aktivt gått emot en domstolsorder för att försöka gynna Trump.

Citat:
U.S. District Judge Emmet Sullivan is furious with Postmaster General Louis DeJoy after the U.S. Postal Service defied a court order to search its mail-processing facilities for possible undelivered mail-in ballots.

https://www.syracuse.com/us-news/2020/11/judge-furious-with-louis-dejoy-after-usps-refuses-search-for-undelivered-mail-in-ballots.html
2020-12-12, 00:03
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Du ljuger gärna och du ljuger ofta. Eller så har du inte kommit till procentdelen i grundskolans matematikundervisning ännu;

https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2020/most_say_mail_in_voting_worked_but_47_say_fraud_li kely

My bad, du har rätt det var 47% i Rasmussen. Lögn ? Nej, jag kör allt ifrån min egen dator huvudet. Den funkar för det mesta
2020-12-12, 00:04
Medlem
frank-costellos avatar
Nu uppmaning från Trump till Georgia att tillåta verifikation av signaturer. Han skrev för 20 minuter sedan på Twitter att han undrar vad de har att förlora, och att de måste agera snabbt.

Georgia, where is signature verification approval? What do you have to lose? Must move quickly!
@BrianKempGA @GeoffDuncanGA
@GaSecofState

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1337526606445809665

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in