Citat:
Ursprungligen postat av
Nixter
48% av väljarna i Rasmussen och 50% i en senare undersökning (vänster dessutom) nu i förrgår.
Av registrerade väljare, ej befolkning.
Rasmussen tenderar dock att inte alltid pricka rätt, de hade extremt fel 2018 och Trump har ju inte direkt vunnit i år, ska du inte använda dig av dina egna undersökningar som du själv hittar på likt hur du gjorde innan valdagen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nixter
Ber dig titta närmare på Lyndon B Johnson ombord Airforce One då...
Och jag rekommenderar dig att faktiskt titta på vad konstitutionen säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Vari ligger logiken i att fuska så att man själv förlorar?

Motverkar väl lite grand sitt eget syfte?
Det är vad folk frågar sig rörande att demokraterna inte vann senaten samt stärkte representanthuset, hade de fuskat så hade de säkrat de platserna.
De 10% som tror att fusk har skett tror att det har skett till Trumps favör, nu håller jag inte med någon av sidorna som pekar på den andre om valfusk, det enda jag ställer mig frågande kring är postmätargeneralen som gick direkt emot en domstolsorder rörande att han skulle montera ihop brevsorteringsmaskinerna samt redogöra att alla poströster är omhändertagna.
Detta skulle ske inför valet så att det inte skulle försvinna några poströster osv, det visade sig att han inte bara vägrade följa ordern men det saknades även en halvmiljon poströster på valdagen, dessa vet jag inte om de har återfunnits eller inte men Louis DeJoy är en väldigt intressant individ som eventuellt (läs troligen) agerat i jäv och aktivt gått emot en domstolsorder för att försöka gynna Trump.
Citat:
U.S. District Judge Emmet Sullivan is furious with Postmaster General Louis DeJoy after the U.S. Postal Service defied a court order to search its mail-processing facilities for possible undelivered mail-in ballots.
https://www.syracuse.com/us-news/2020/11/judge-furious-with-louis-dejoy-after-usps-refuses-search-for-undelivered-mail-in-ballots.html