2020-12-11, 23:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Och hur och av vem kan han sväras in ?
Jo, av en vanlig domare med handen på Bibeln. Varför inte i direktsändning från Vita Huset med 1 miljoner Patrioter på gatorna.

PS...Detta kan ju dock inte Biden, om Trump inte erkänt sig besegrad.

Återigen, Representanthuset är de som väljer presidenten om ingen har blivit vald, det är inga domare som har det ansvaret.
2020-12-11, 23:51
Medlem
BREAKING NEWS:

Alaska ansluter sig till Texas-stämningen! Därmed är 19 delstater med på stämningen + Vita Huset + stora delar av Represenanthuset.

https://twitter.com/IvanPentchoukov/status/1337478752775917569

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/alaska-19th-state-join-amicus-curiae-states-texas-scotus-lawsuit-found-balls
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Den som ställer hela USAs konstitution på spel är den som kommer med grundlösa anklagelser.
Det spelar ignen roll. Rätten är detsamma oavsett ärende.
Har man en stark grund till sina påsåtenden ska det inte vara några problem att få till riktiga utredningar.
Det är så demokrati och rättstat fungerar.

Då så. Då kan ju du luta dig tillbaka och låta hjulen snurra.

Citat:
Det kan man leva med och USAs konstitution överlever det tro mig, den har överlevt värre saker.

Är det några människor man inte ska lita på, eller tro på, så är det de som säger ”tro mig”.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Återigen, Representanthuset är de som väljer presidenten om ingen har blivit vald, det är inga domare som har det ansvaret.

Ber dig titta närmare på Lyndon B Johnson ombord Airforce One då...
2020-12-11, 23:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Lugna ner dig. Det är ju först jan 20 2021, det är klart. Det skriver du ju själv....

"Nixter" tycks vara den som matar tråden med dom allra väsentliga uppgifterna, gällande detta val.
Låt honom hållas.
Du kan tiga och samtycka - det blir bra - rent utav bäst.

Jag kan lugnt säga att jag är betydligt lugnare än Nixter, speciellt då han faktiskt sprider genuina felaktigheter.

Det är fortfarande representanthuset som väljer en president om ingen har valts av folket.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Nej, det finns inget om det i konstitutionen. Det är kongressen (legislatures) i varje stat som har sista ordet. Det är också dom som bestämmer hur röstningen ska gå till.

Om alla stater har sagt att rösterna får komma in efter valet, så har dessa 18 stater ingen rätt att klaga då det är dom själva som har gjort detta möjligt.
Medlem
Citat:
Runt 60 eller 70% av republikanerna tror att Biden har fuskat, runt 10% av demokraterna tror att Trump har fuskat.

Det är nog knappast 50% av hela den amerikanska befolkningen inom dessa två kategorier.
Vari ligger logiken i att fuska så att man själv förlorar? Motverkar väl lite grand sitt eget syfte?
2020-12-11, 23:54
Medlem
Ventens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Fel, hälften av USA tror det förekommit fusk så Biden vunnit.
Denna % ökade dessutom under veckan som var. När DNI presenterar att Familjen Biden fått enorma pengar från Kina lär det öka ytterligare.

Hell yeah min vän!

Beijing Biden for prison #2020

För alla som vill veta vad som händer --> Texas säger till domstolen "dessa delstater har inte följt den federala konstitutionen (främst ändrat interna delstatslagar enligt fel processer), antingen låt deras legislators skicka delegater eller låt det bli 12th amendment (varje delstat får en röst).

De anklagade svarar "detta är vår angelägenhet, vi stiftar lagarna här, lägg er inte i".

Texas poäng (som de kommer vinna med) är att om man inte följer den federala konstitutionen, då är samhällskontraktet brutet och konstitutionen spelat ut sin roll --> USA är ett laglöst samhälle/banan republik.

Trump har förövrigt redan vunnit med 75miljoner röster, mer än det tidigare rekorded som Obama hade på 69. (rent löjeväckande att tro att Biden fick 80, det måste även hjärndöda Trump-haters förstå)
2020-12-11, 23:54
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Jag kan lugnt säga att jag är betydligt lugnare än Nixter, speciellt då han faktiskt sprider genuina felaktigheter.

Det är fortfarande representanthuset som väljer en president om ingen har valts av folket.

Gott så - där är vi inte än.

Ingen ska väl behöva dra ut internetkabeln då - eller ?
2020-12-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venten
Hell yeah min vän!

Beijing Biden for prison #2020

För alla som vill veta vad som händer --> Texas säger till domstolen "dessa delstater har inte följt den federala konstitutionen (främst ändrat interna delstatslagar enligt fel processer), antingen låt deras legislators skicka delegater eller låt det bli 12th amendment (varje delstat får en röst).

De anklagade svarar "detta är vår angelägenhet, vi stiftar lagarna här, lägg er inte i".

Texas poäng (som de kommer vinna med) är att om man inte följer den federala konstitutionen, då är samhällskontraktet brutet och konstitutionen spelat ut sin roll --> USA är ett laglöst samhälle/banan republik.

Trump har förövrigt redan vunnit med 75miljoner röster, mer än det tidigare rekorded som Obama hade på 69. (rent löjeväckande att tro att Biden fick 80, det måste även hjärndöda Trump-haters förstå)
Hur många röster fick Biden?
2020-12-11, 23:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Jag fattar förresten inte varför någon skulle komma på tanken att plötsligt utöka antalet platser i SCOTUS när det varit nio sedan typ inbördeskriget. Det kommer ju knappast på tal nu så att det påverkar någonting i fråga om det rättsliga efterspelet. Trump har alltså twittrat att han under inga omständigheter tänker "pack the court". Varför skulle han, och vilka skulle kunna tänkas tvinga honom till det? Kongressen?
2020-12-11, 23:57
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Runt 60 eller 70% av republikanerna tror att Biden har fuskat, runt 10% av demokraterna tror att Trump har fuskat.

Det är nog knappast 50% av hela den amerikanska befolkningen inom dessa två kategorier.

INga Demokrater sitter och kollar på förhören heller. De tror att förhören är en konspiration. Har någon här läst/sett något om dessa förhör i svensk msm?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in