2020-12-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du har inte noterat att det var precis vad de gjorde med den ganska närbesläktade stämningen från republikanerna i Pennsylvania? Den behandlades med studied distaste av domarna och avrättades sedan i en kortfattad dom med siffrorna 9-0. Något liknande lär vänta i Texasfallet.
Den frågan rörde vad jag minns valfusk. Det gör inte denna i egentlig mening.
2020-12-11, 11:15
Medlem
Citat:
Jaja, det "sker" på samma sätt som alla slags nonsensstämningar som lämnas in till domstolar av allehanda dårar (i Italien stämde någon Gud för en del år sedan och jag tror t o m det kom upp till rättegång...).

Texas-stämningen är först och främst ett tecken på hur desperata Trumpianerna är, de klänger sig fast vid rena halmstrån och extremt konstiga pseudo-juridiska resonemang.

Det är väl klart dom är desperata. Ta te.x Georgia. Folket litar inte på valresultatet. De som representerar folket i Georgia ser saker de inte kan förklara på annat sätt än att valfusk har skett och vet inte vad de ska säga till folket de representerar. Det borde ha skapat en desperation hos demokraterna att transparant gå igenom detta med Georgia men tyvärr är det bara de desperata Trumpianerna som verkar bry sig om den stora del amerikaner som inte känner att det har gått rätt till.
2020-12-11, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Det är väl klart dom är desperata. Ta te.x Georgia. Folket litar inte på valresultatet. De som representerar folket i Georgia ser saker de inte kan förklara på annat sätt än att valfusk har skett och vet inte vad de ska säga till folket de representerar. Det borde ha skapat en desperation hos demokraterna att transparant gå igenom detta med Georgia men tyvärr är det bara de desperata Trumpianerna som verkar bry sig om den stora del amerikaner som inte känner att det har gått rätt till.

Med betoning på BORDE. Så varför gjorde man nu inte detta?

edit: Allt som händer nu hade lätt kunnat undvikits om man kör på den "transparanta vägen", istället valde demokraterna att sopa allt under mattan. Så vad gnäller ni om? Ni förstår ju uppenbarligen vad som hade behövts göras och det ter sig lagom märkligt att ni har försvarat DEMS beteende nu ända sedan 3dje november.

Uppenbarligen så har polletten trillat ner att det har hela tiden handlat om "voters confidence".

När ska ni tröttna på att ha fel om allt hela tiden?
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-11 kl. 11:21.
2020-12-11, 11:18
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tänker att om en svensk Flashback-skribent vet hur det här kommer sluta så hade saken varit löst för länge sen i USA. Givetvis vet inte du hur det ska sluta, precis som att ingen annan i tråden vet det. Man kan ha sina gissningar och förhoppningar, men lägg ner att du vet. Det kan bli så att du får rätt i vad du nu tror - men du vet ändå inte idag. Vad gör du ens i tråden om du redan har facit i hand? Snark.
Kommer SCOTUS lyssna på SCOTUS så kommer de döma till fördel för Texas, då det finns ett prejudikat från innan valet om hur man ska sköta röstningen och vem som ska få bestämma reglerna.

"The court's 5-3 ruling means that absentee ballots will be counted only if they are in the hands of municipal clerks by the time polls close on Nov. 3.

The justices determined the courts shouldn't be the ones to decide the election rules amid the coronavirus pandemic that is surging in Wisconsin and across the world.

"The Constitution provides that state legislatures — not federal judges, not state judges, not state governors, not other state officials — bear primary responsibility for setting election rules," Justice Neil Gorsuch wrote in a concurring opinion."

https://eu.jsonline.com/story/news/politics/elections/2020/10/26/u-s-supreme-court-declines-change-wisconsins-voting-rules/3670662001/
2020-12-11, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Hypotetiskt valfusk (enligt Trumps playbook).
2020-12-11, 11:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Men inlagan innehåller försök till att bevisa valfusk, om man faktiskt läser den.
2020-12-11, 11:22
Medlem
Citat:
Hypotetiskt valfusk (enligt Trumps playbook).

Med över 5000 vittnen och ett berg av bevis som är kopplade till dessa maskiner man kommit över så tycker jag nog att vi är förbi "hypotetiskt".

Håller du inte med?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Kommer SCOTUS lyssna på SCOTUS så kommer de döma till fördel för Texas, då det finns ett prejudikat från innan valet om hur man ska sköta röstningen och vem som ska få bestämma reglerna.

"The court's 5-3 ruling means that absentee ballots will be counted only if they are in the hands of municipal clerks by the time polls close on Nov. 3.

The justices determined the courts shouldn't be the ones to decide the election rules amid the coronavirus pandemic that is surging in Wisconsin and across the world.

"The Constitution provides that state legislatures — not federal judges, not state judges, not state governors, not other state officials — bear primary responsibility for setting election rules," Justice Neil Gorsuch wrote in a concurring opinion."

https://eu.jsonline.com/story/news/politics/elections/2020/10/26/u-s-supreme-court-declines-change-wisconsins-voting-rules/3670662001/
Det tycker jag faktiskt du ska maila SCOTUS och påminna dem om, så att de ha detta i minne när de dömer!
Medlem
Citat:
Du har inte noterat att det var precis vad de gjorde med den ganska närbesläktade stämningen från republikanerna i Pennsylvania? Den behandlades med studied distaste av domarna och avrättades sedan i en kortfattad dom med siffrorna 9-0. Något liknande lär vänta i Texasfallet.

Jag vet inte om jag har rätt men om Trumps försök till intervention godtas, måste inte de tre SCOTUS-domarna som Trump nominerat avstå från att delta i beslutet?
2020-12-11, 11:23
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Det tycker jag faktiskt du ska maila SCOTUS och påminna dem om, så att de ha detta i minne när de dömer!
De vet om det, då Texas nämnde det i sin anmälan. Det är därför som det har börjat diskuteras igen då många helt enkelt hade missat domen.
2020-12-11, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Med betoning på BORDE. Så varför gjorde man nu inte detta?

edit: Allt som händer nu hade lätt kunnat undvikits om man kör på den "transparanta vägen", istället valde demokraterna att sopa allt under mattan. Så vad gnäller ni om? Ni förstår ju uppenbarligen vad som hade behövts göras och det ter sig lagom märkligt att ni har försvarat DEMS beteende nu ända sedan 3dje november.

Uppenbarligen så har polletten trillat ner att det har hela tiden handlat om "voters confidence".

När ska ni tröttna på att ha fel om allt hela tiden?
Jag argumenterar för samma sak som dig. Det är ett svar till hepcat x som inte inser att det är en desperat situation och att tystnaden från demokraterna är mer talande än agerandet från republikanerna.

Läs gärna inläggen du svarar lite nogrannare om du har tröttnat på att ha fel.
2020-12-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Nej. Det finns inget som säger att delstaterna måste bevisa att valet gått rätt till. Det är som att säga att en misstänkt måste bevisa att han är oskyldig. Det är åklagarens uppgift att bevisa att han är skyldig.

Det är lite annorlunda med val. Man måste bevisa att man vann, annars är det ju ingen idé att hålla val alls. Om någon ifrågasätter vinsten så måste det utredas. Jämför istället med ett 100-meters lopp i OS, om det framkommer anklagelser om fusk så utreds det utan tvekan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in