2020-12-12, 19:47
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Du kan få ett bra exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=Np6gBU3H1BU lastbilschaufför, anställd via amerikanska postverket, som hävdar att han kört hundratusentals färdigtryckta röster from New York till Pennsylvania.

Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Och vem har anfört honom som vittne?

I en domstol går det till som så att den som stämmer gör ett påstående och presenterar vilken bevisning man har.
För att någon skall vittna krävs att en av parterna presenterar detta vittne.

Om vi tar den där lastbilschauffören skulle alltså den som stämmer stämma för fusk, hänvisa till denna personens vittnesmål och presentera honom som vittne.
Men nu har ingen gjort så.

Inte heller har de tagit denna anmälan om fusk till åklagare eller polis för att få en brottsutredning.

Varför tror du att de inte vill presentera dem som vittnen eller gå till polis/åklagare?
Kan det möjligen vara så att det är en sak att säga något i media men en helt annan sak att lämna in en falsk polisanmälan eller vittna falskt under ed?

Detta är faktiskt en intressant historia,
Citat:
On Tuesday, Dec. 1, Jesse Morgan said he unknowingly drove a truck full of “phony” mail-in ballots to Pennsylvania from New York,

Citat:
“I know I saw ballots with return addresses filled out, thousands of them, thousands,” Morgan said, adding there were 24 large cardboard containers of ballots loaded into his truck’s trailer.

Citat:
“All the envelopes were the same size. I could see the envelopes had handwritten addresses and I could even tell that one was marked registered mail,” Morgan said. “They were complete ballots. I didn’t think much of it at the time.”

Okeej, detta låter lite fishy men jag har en del frågor:
Han hade sålunda förseglade lådor med post i sin lastbil som senare skannades när han kom fram. Ändå såg han vad som fanns i lådorna så att han visste att de var färdiga valseldlar, hur visste han att alla rösterna skulle gå till Biden och inte Trump?. Vid vilken tidpunkt öppnade han de förseglade lådorna?

Var är hans bevis? Selfie med lådorna? Video? Vem beställde körningen? GPS-spårning som finns i alla USPS-lastbilar? Lastbilslogg? Några kvitton för bensin eller mat? kvitto för vägavgift? Mobiltriangulering?

Värt att notera är att chaffisen har/hade en Youtube kanal där han säger sig ha "bevis" på "shadow person caught on camera" I samma video så hävdar han "“
Citat:
I will not raise my daughters in a place that is haunted"

Jag tror att denne chaffis har en alldeles för livlig fantasi
2020-12-12, 19:48
Medlem
Citat:
Antingen så finns det inga som helst belägg för vad Trump och hans anhängare påstår, eller så går korruptionen inom amerikanskt rättsväsende och politiska sfär mycket djupt.

Om man systematiskt vägrar undersöka påstådda oegentligheter gällande ett demokratiskt val, vad säger det dig?

Fast nu är det inte så att man vägrar att undersöka, man har undersökt. De vittnen som finns har antingen inte sett något konkret eller så finns massor med vittnesmål om motsatsen.

Man har gjort stickprov och flertalet omräkningar men inte hittat något.

DOJ säger att de gjort utredningar och undersökt anklagelser men inte kunnat hitta något.

Att man vägrar utreda något är direkt felaktigt.
Däremot så vägrar dessa påstådda vittnen att gå till polis eller åklagare och antingen så vägrar de att vittna i domstol eller så vägrar advokaterna som stämmer att använda dem, oavsett så försöker de inte ens använda dem i rätten.
2020-12-12, 19:49
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Ehm så ja dem har inte voter-id? Demokraterna tycker det är diskriminerade mot minoriteter då dess inte kan skaffa ID av någon anledning. (inte mitt argument det är deras)

Pennsylvania ändrade lagen utan att låta den gå igenom den lagliga processen. Deras demokratiska guvernör bröt på detta sätt rule of law när han gav denna order utan att låta denna prövas rättsligt och har ingen auktoritet att göra detta.

Lagen jag citerade verkas inte ha ändrats 2020. Om du inte tänker på något annat, varför är en flera år gammal lag aktuell just nu?

Igen:

Finally, if original jurisdiction is allowed, this type of litigation will crowd the Court’s docket every four years. Given the global pandemic, many States were forced to modify their election process, including mail-in voting procedures. Texas did.

Varför var det ena okej (enligt dig) men inte det andra?
2020-12-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det som är viktigt är att inte Biden kommer in i WH, resten är inte lika noga. Det är ni som hängt upp er på Trump, såpass att ni missar helhetsbilden.
Hur är det ett svar på min fråga?
2020-12-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky

Han hade sålunda förseglade lådor med post i sin lastbil som senare skannades när han kom fram. Ändå såg han vad som fanns i lådorna så att han visste att de var färdiga valseldlar, hur visste han att alla rösterna skulle gå till Biden och inte Trump?. Vid vilken tidpunkt öppnade han de förseglade lådorna?

Var är hans bevis? Selfie med lådorna? Video? Vem beställde körningen? GPS-spårning som finns i alla USPS-lastbilar? Lastbilslogg? Några kvitton för bensin eller mat? kvitto för vägavgift? Mobiltriangulering?

Värt att notera är att chaffisen har/hade en Youtube kanal där han säger sig ha "bevis" på "shadow person caught on camera" I samma video så hävdar han "“

Iom att han inte är hörd så är det omöjligt att få svar. Han kan mycket väl ljuga eller lika väl tala sanning, så varför chansa?
2020-12-12, 19:51
Medlem
Citat:
Fast nu är det inte så att man vägrar att undersöka, man har undersökt. De vittnen som finns har antingen inte sett något konkret eller så finns massor med vittnesmål om motsatsen.

DOJ säger att de gjort utredningar och undersökt anklagelser men inte kunnat hitta något.

Däremot så vägrar dessa påstådda vittnen att gå till polis eller åklagare och antingen så vägrar de att vittna i domstol eller så vägrar advokaterna som stämmer att använda dem, oavsett så försöker de inte ens använda dem i rätten.

Är det samma DOJ och FBI som undanhöll uppgifterna om Biden familjens shady affärer?
2020-12-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky

Det är det som är min poäng. Varför har denna mannen inte gått till polis/åklagare?
Om det han säger är sant borde han ringt direkt, polis/åklagare hade kunnat ingripa och avslöja en enorm skandal. Personer hade kunnat gripas och bevis säkrats. Det hade lett till en enorm utredning.
Men han bevittnade alltså massivt valfusk och valde att strunta i det tills efter valet.

Men nej inte nog med att han inte gjorde något alls då, han har i efterhand heller inte gått till myndigheterna.
Inte heller har någon av Trumps advokater eller andra advokater varit villiga att hävda detta fusket och använda honom i rätten.

Skulle det vara sant så är det ju inget man bara struntar i att använda om man nu vill bevisa valfusk.
2020-12-12, 19:55
Medlem
Citat:

Fast nu har ju FBI mfl blivit informerade utan att agera, stickprov har hittat felaktigheter, maskiner har lämnat felaktiga resultat osv. Att ingen verkar vilja gå djupare är snarare ett tecken på något annat.
2020-12-12, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det skulle ju kräva att demokraterna misstänker valfusk.

hur ska det gå till?

Det är ju republikaner som misstänker valfusk där de förlorade men inte där Trump vann. Det kan ju ha fuskats lika mycket i alla delstater...
2020-12-12, 19:59
Medlem
Citat:
Iom att han inte är hörd så är det omöjligt att få svar. Han kan mycket väl ljuga eller lika väl tala sanning, så varför chansa?

Varför skulle du utgå från att det är sant när han inte gått till myndigheter och ingen advokat är villig att stämma med hänvisning till hans påstående med honom som vittne?

Om jag la ut ett klipp där jag påstod att jag hade videobevis på att Trump fuskat till sig miljoner röster och egentligen förlorade ännu större och förlorade Texas och Florida.

Skulle du resonera likadant?
Jag skulle ju kunna tala sanning, så varför chansa? Visst jag har inte gått till någon myndighet och ingen advokat skulle vilja gå i närheten av att stämma för mina påståenden.
Men varför chansa, det kan ju vara sant...
2020-12-12, 20:01
Medlem
Citat:
Fast nu har ju FBI mfl blivit informerade utan att agera, stickprov har hittat felaktigheter, maskiner har lämnat felaktiga resultat osv. Att ingen verkar vilja gå djupare är snarare ett tecken på något annat.

Tvärt om så har stickproven och omräkningarna visat att maskinerna inte räknat fel.
De enda fel man hittat har varit enstaka mänskliga fel och inte något systematiskt, ingen större omfattning och heller inte i någon speciell riktning.
Flera av revideringarna har gett Biden fler röster och flera har gett Trump fler röster, inget har ens varit i närheten av att kunna påverka valet.
2020-12-12, 20:01
Medlem
Citat:
Varför skulle du utgå från att det är sant när han inte gått till myndigheter och ingen advokat är villig att stämma med hänvisning till hans påstående med honom som vittne?

Om jag la ut ett klipp där jag påstod att jag hade videobevis på att Trump fuskat till sig miljoner röster och egentligen förlorade ännu större och förlorade Texas och Florida.

Skulle du resonera likadant?
Jag skulle ju kunna tala sanning, så varför chansa? Visst jag har inte gått till någon myndighet och ingen advokat skulle vilja gå i närheten av att stämma för mina påståenden.
Men varför chansa, det kan ju vara sant...
Jag skulle agera likadant. Upp i rätten med anklagelser, få dem prövade. I ett val MÅSTE alla former av anklagelser få gås igenom, annars är det riktigt illa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in