2020-12-11, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://twitter.com/CodeMonkeyZ/status/1337236430590857216?s=20

Det här stämmer nog.

Självklart är Trump förberedd med mer än ett, två och tre alternativ.
2020-12-11, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag argumenterar för samma sak som dig. Det är ett svar till hepcat x som inte inser att det är en desperat situation och att tystnaden från demokraterna är mer talande än agerandet från republikanerna.

Läs gärna inläggen du svarar lite nogrannare om du har tröttnat på att ha fel.

Skjuter från höften.

Men det är bra att veta var jag har dig iaf.... För FEL är ju precis vad jag har haft hela tiden eller hur?

Du kunde ju har insett att jag "sköt från höften" och svarade med ett felriktat inlägg, men uppenbarligen så blev du väldigt kränkt av det hela.

OnT: Finns det några som helst länkar till Obama, Soros, Biden eller Kamala? Någon av dessa borde ju åtminstone komma med uttalanden på MSM. Eller är dessa helt ute ur "loopen"?
2020-12-11, 11:31
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Det är väl klart dom är desperata. Ta te.x Georgia. Folket litar inte på valresultatet. De som representerar folket i Georgia ser saker de inte kan förklara på annat sätt än att valfusk har skett och vet inte vad de ska säga till folket de representerar. Det borde ha skapat en desperation hos demokraterna att transparant gå igenom detta med Georgia men tyvärr är det bara de desperata Trumpianerna som verkar bry sig om den stora del amerikaner som inte känner att det har gått rätt till.

Folk litar inte på valresultatet för att du har en president som sedan valnatten skrikit om fusk utan att presentera något konkret. Du kan inte vara transparant nog för att blidka honom, därmed finns det inget sätt att heller få dom som lyssnar på Trump att lita på valresultatet.

Det är inte upp till andra att in absurdum motbevisa Trump, ansvaret är hans.
2020-12-11, 11:33
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Den frågan rörde vad jag minns valfusk. Det gör inte denna i egentlig mening.
Nja, den gällde "universal mail-in voting is unconstitutional "
Dvs ungefär samma som denna.
2020-12-11, 11:34
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Den frågan rörde vad jag minns valfusk. Det gör inte denna i egentlig mening.
Btw hur är status på det?

Finns det något "levande" domstolsfall som handlar om valfusk kvar nu?
Eller är det bara att konstatera att inget omfattande valfusk har skett (som kan bevisas)?
2020-12-11, 11:35
Medlem
Har följt tråden sedan valet och inget har egentligen hänt sedan valkvällen när det gäller att Trump vänder valet. De rättsliga processerna ser jag bara ett sätt att blidka väljarna.

Det har kommit fram mycket..falskt som sant..som absolut bör utredas i grunden. Det är för knappt om tid för att kunna utreda det innan installationen. Valet sätter press på rättsväsendet. Det är omöjligt att legitimera detta valet utan en ordentlig utredning. Hur gör man då??

Hade Trump haft balls så hade han deklarerat Martial law. Då visar han allvar med allt snack han hållit på med efter valet. Det är det enda sättet för honom att välja valet. Att utlysa ett omval skulle lugna landet.

Ett omval med id-kort+ foto. Röstlängder som är 100 % tillförlitliga. Inga röstmaskiner utan militären räknar rösterna för hand. Munskydd samt distans på 6 feets ( som i Ohio). Inga poströster.

Detta skulle göra att folk skulle återfå förtroendet för valsystemet.

Det som kan indikera Martial law är följande.

1. Trump sparkar Esper efter valet och ersattes av Miller. Esper var emot att sätta in militär mot kravallerna i somras. Anses vara för vek.

2. Sidney Powell utreder valfusket.

3. Sidney Powell försvarade general Michael Flynn

4. General Michael Flynn benådas.

5. General Michael Flynn vill att Trump deklarerar Martial Law. Trump och Flynn är tighta.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-election-2020/michael-flynn-suspend-constitution-martial-law-trump-reelection-b1765467.html

6. Nästan 20 stater stödjer Trump som gör att det finns ett stort stöd för Trump i din kamp mot valfusk..och rättvisa.

Mvh
2020-12-11, 11:35
Medlem
Har vi några indikationer på när SC kommer med beslut?
2020-12-11, 11:36
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det är lite annorlunda med val. Man måste bevisa att man vann, annars är det ju ingen idé att hålla val alls. Om någon ifrågasätter vinsten så måste det utredas. Jämför istället med ett 100-meters lopp i OS, om det framkommer anklagelser om fusk så utreds det utan tvekan.

Den som vinner ett 100 meterslopp behöver väl inte bevisa att han vann. De som protesterar mot segern får väl motivera sin protest med något. Det räcker nog inte att säga fusk. Vill man ha bevis för en (val)-seger går det ju att precisera vad beviset kan bestå av.

Mike Pence
2020-12-11, 11:39
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Stämningarna är ju från Trumps team och diverse andra republikaner, men de är riktade mot delstaterna. Biden är inte en part i de målen. Det kan hända att han skulle ha en möjlighet att blanda sig i om han var orolig för att något av målen skulle vara till problem, men då allt blir utkastat direkt har det inte behövts hittils.
Fast nu gör du sådär som är så försåtligt och bedrägligt. Du nämner Trump o Co först fast du mycket väl är medveten om att det är Texas som har stämt PA, MI, GA och WI. Andra stater har sedan i olika former hakat på och sedan även Trumps team.
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Gjorde först ett inläg med länk men det försvan, misstänkte att det togs bort för det bröt mot nån regel. Men testar igen.
Glömde bilden i andra inlägget jag gjorde.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10157373386317117&id=64745211 6
Tack!

Bra skrivet av Kyeyune, det behövs när ingen annan skriver om det härhemma. Bara kortfattat och vinklat i så fall. Det är en sådan otrolig härva. Blir faktiskt bekymrad och lätt skrämd när jag någon gång tittar in hos DN när de någon enstaka gång skriver något och läser kommentarerna där alla tycker precis samma sak. De tror precis så som Kyeyune skriver och har säkert inte följt med alls vad som faktiskt sker - eller tänkt en endaste egen tanke någonsin. Garanterat anser de sig själva vara (mycket) intelligenta och självständigt och kritiskt tänkande. Själv tycker jag att det är bedrövligt.

Man ser vilka de är och vilka man absolut inte ska lyssna på när man ser nedlåtenheten, ûbermensch-attityden, mot dem som röstat på DJT och kallar dem hillbillies och annat liknande eller värre. Vilka är det som är hitlers egentligen?

(Fy fan och tvi.)
2020-12-11, 11:39
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Tack.

1 känner jag till, men det väger tyngre med tekniska logger. Dessutom gällde det nån tablet, inte en röstmaskin? Eller minns jag fel!?

2 vet du vilken hearing detta är? Jag sitter och kollar igenom den från GA igår just nu.

3 känner till!

1. Du har ett antal loggar på bla denna sajt. Det är ställt utom alla tvivel att Dominion "behöver" access för bla teknisk support. Detta gör den öppen för intrång.
https://mobile.twitter.com/We_Have_Risen/status/1334391323198046208

2. Om du tittar på bla första Georgia Hearing och bla denna dam Susan Boyle som vart ombedd att släppa maskinen för att tekniker tog över "remote" har ej kollat denna separata video men tror det är med här...
https://youtu.be/u7ikfvdr2i4!~OMSelectionMarkerStart~!!~OMSelection MarkerEnd~
2020-12-11, 11:43
Medlem
Är det inte konstigt att högt uppsatta inte vill medverka till att påstått fusk utreds in i minsta detalj? Vi läser istället att politiker inte vill komma till hearings.

Om en elitidrottare inte är hemma vid dopingkontroll förbjuds denne att tävla. En politiker som inte vill svara på frågor borde avsättas omedelbart.
2020-12-11, 11:47
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Är det inte konstigt att högt uppsatta inte vill medverka till att påstått fusk utreds in i minsta detalj? Vi läser istället att politiker inte vill komma till hearings.

Om en elitidrottare inte är hemma vid dopingkontroll förbjuds denne att tävla. En politiker som inte vill svara på frågor borde avsättas omedelbart.

Vilka politiker och vilka hearings handlar det om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in