Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-19, 11:16
  #2449
Medlem
DN:s motorredaktör - före detta syndikalist - är dömd för grov misshandel och vållande till annans död efter att ha huggit ihjäl en person han uppfattade som högerextrem.

Varför skulle inte Ricard Nilsson kunna jobba som journalist och jurist? Han är ju de facto utbildad affärsjurist, civilekonom mm. Det är rimligen resultaten som räknas. Gör han ett bra jobb lär han anlitas - vilket jag tycker är bra. Tyvärr har vi en rättsordning där man kan komma ut efter ett trippelmord, även om jag inte tycker om detta så kan jag acceptera läget och då inse att det är bättre att Nilsson jobbar hederligt.
Citera
2021-10-19, 11:40
  #2450
Medlem
Hur har han utbildat sig till civilekonom i fängelset? Den utbildningen finns ju ej på distans.
Citera
2021-10-19, 11:41
  #2451
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredjestatsmakten
DN:s motorredaktör - före detta syndikalist - är dömd för grov misshandel och vållande till annans död efter att ha huggit ihjäl en person han uppfattade som högerextrem.

Varför skulle inte Ricard Nilsson kunna jobba som journalist och jurist? Han är ju de facto utbildad affärsjurist, civilekonom mm. Det är rimligen resultaten som räknas. Gör han ett bra jobb lär han anlitas - vilket jag tycker är bra. Tyvärr har vi en rättsordning där man kan komma ut efter ett trippelmord, även om jag inte tycker om detta så kan jag acceptera läget och då inse att det är bättre att Nilsson jobbar hederligt.
Alla dina inlägg handlar om Ricard Nilsson i olika trådar.
Du verkar gilla honom, det är du helt ensam om.
Varken grundarna Tino Sanandaji eller Paulina Neuding deltog på
stämman, trots att Sanandaji valdes till ny styrelseordförande för Bulletin.
Däremot hade bägge sina juridiska ombud på plats.
Paulina Neuding, varför är hon representerad på stämman?
Hon är tillbaka på SvD, är inte det obekvämt för SvD tror ni, med allt skit som hänt senaste tiden på Bulletin?
Citera
2021-10-19, 11:54
  #2452
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredjestatsmakten
DN:s motorredaktör - före detta syndikalist - är dömd för grov misshandel och vållande till annans död efter att ha huggit ihjäl en person han uppfattade som högerextrem.

Varför skulle inte Ricard Nilsson kunna jobba som journalist och jurist? Han är ju de facto utbildad affärsjurist, civilekonom mm. Det är rimligen resultaten som räknas. Gör han ett bra jobb lär han anlitas - vilket jag tycker är bra. Tyvärr har vi en rättsordning där man kan komma ut efter ett trippelmord, även om jag inte tycker om detta så kan jag acceptera läget och då inse att det är bättre att Nilsson jobbar hederligt.
Därför att dylika uppdrag bygger på förtroende, Kines-Mördaren har bränt sitt förtroende genom sina brott. I en rättsstat värd namnet borde psykopaten fortfarande sitta inlåst.
Citera
2021-10-19, 11:56
  #2453
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Paulina Neuding, varför är hon representerad på stämman?
Hon är tillbaka på SvD, är inte det obekvämt för SvD tror ni, med allt skit som hänt senaste tiden på Bulletin?

Gissningsvis så hade hon sitt styrelseuppdrag kvar ett tag efter hon avgick som chefredaktör. Plus, investerade hon inte en hel del av sina egna pengar i detta kalkonprojekt? Gissar på att Paulina helst vill glömma hela fadäsen, men måste väl ändå tillvarata sina intressen och åtminstone få någon krona tillbaka.
Citera
2021-10-19, 12:12
  #2454
Medlem
densistasovjets avatar
Allt verkar helt bisarrt. Bulletin trodde man skulle lugna ner sig nu när de kommit igång på allvar och levererar nyheter och åsikter. Men nej, detta med att ha en stämma där alla är advokater och en anlitar en trippelmördare ( troligen fler ) känns bara för mycket. Kan ingen förmå Tino att bara ta ett steg tillbaka?
Citera
2021-10-19, 12:15
  #2455
Medlem
Gissar att knähunden Mattias Lindberg ersätter Svensson som VD inom en månad.
Citera
2021-10-19, 12:23
  #2456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattavisen
Bulletins Mattias Lindberg/@lindbergpolemik - av många utpekad som Tino Sanandajis springpojke och ogenerade ryggkliare - i Twitterkonflikt med Expressens Viktor Barth-Kron/@viktorbk senaste timmarna.

Efter att Barth-Kron på Twitter länkat till Expressenartikeln "Bulletins vd tar in trippelmördare" frågade Lindberg honom:Barth-Kron skrev i sammanhanget detta:Varpå Lindberg frågade honom:Barth-Kron på det:Strax efter det hoppar Lindberg sedan på Twitterkontot @Fnordspotting, som han ställer vissa retoriska frågor till. Bulletin-Lindberg skriver sedan som svar till sig själv om @Fnordspotting:Vem verkar berusad? Barth-Kron? Ser mer ut som Lindberg...

För 50 min sedan drar Lindberg detta Twitter-kort:Bulletins Lindberg retweetar ett par minuter senare denna tweet av @alexanderedbom till @viktorbk:Bland mycket annat ...

Lindberg verkar inte riktigt frisk. I ett klistrat inlägg på sin Twitter beskyller han nu Barth-Kron för gängkriminaliteten:

Citat:
Landet har gått från en låg gängkriminalitet, till Europas värsta, under din vakt
@viktorbk


Du kan omöjligen försvara ditt agerande.

Bulletin har i vilket fall gjort vad de kunnat. Inte överraskande att du och MSM kastat er över dem.

Vad försöker ni dölja?

https://twitter.com/lindbergpolemik/...452130304?s=20
Citera
2021-10-19, 12:28
  #2457
Medlem
Den nye VD:n bör vara bränd också. Släpa med sig en psykopat som rådgivare. Tycks finnas hur många adhd:are som helst som poppar runt i mediasverige. Skulle ta båten tillbaka till Åland och lägga sig i finsk samhällsdebatt istället.
Man kan sörja tidningens friska tag i begynnelsen.
Citera
2021-10-19, 14:04
  #2458
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigesbanker
Lindberg verkar inte riktigt frisk. I ett klistrat inlägg på sin Twitter beskyller han nu Barth-Kron för gängkriminaliteten:



https://twitter.com/lindbergpolemik/...452130304?s=20

Kan någon förklara vad just specifikt Viktor Barth-Kron har gjort för att uppenbarligen förtjäna så mycket agg? Han är knappast den som har gått ut hårdast som kritiker mot Bulletin - nobbade han ett erbjudande från dom eller något?
Citera
2021-10-19, 14:10
  #2459
Medlem
Bajslukts avatar
Det handlar ju bara om PR. Vilket visar hur lågt Bulletin är redo att gå för att få uppmärksamhet och läsare.

Bulletin är knappast en seriös publikation. Det är en sida bestående av kvinnor och invandrare - och nu även en trippelmördare.
Citera
2021-10-19, 14:10
  #2460
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredjestatsmakten
Utifrån mitt granskande arbete som journalist så kan jag konstatera att Ricard Nilsson är välutbildad, han är affärsjurist, civilekonom, journalist, fil. mag. psykologi, fil. mag. sociologi med mera.

Hans brott är avskyvärt, men han är frigiven och jag kan tycka att det är bättre att han arbetar och tar tillvara på den kompetens och utbildningar han har och lever ett laglydigt liv.

I Bulletins fall så är det väl smart att ta in någon som kan granska alla skit. Varför inte en före detta kriminell? Då lär väl alla vara sanningsenliga vid utfrågningar.

Bakgrund till Ricard Nilsson:

Han är född i Kristianstad, mor från Asien, far från Sverige (de träffades när bägge var i FN-tjänst). Dömd för trippelmord 1999, avtjänade 20 år. Utbildat sig mycket, över 1200 högskolepoäng och 9 universitetsexamina. Har tidigare jobbat för Magasinet Paragraf (www.magasinetparagraf.se). Numera arbetar han bland annat som affärsjurist. Enligt vad jag fått fram så har han skyddade personuppgifter. Ricard Nilsson verkar vara en driven och målmedveten person.

Du tycker inte att det luktar gravad hund när Nilsson som är okänd för resten av sällskapet ”råkar” ”hänga med” på en bolagsstämma och sedan tar över den med förtäckta hot?

Har du lyssnat på dokumentären ”Den leende mördaren”? Gör det, och återkom om du fortfarande är villig att försvara honom. https://sverigesradio.se/avsnitt/964217
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback