2021-10-19, 01:46
Moderator
Lapapps avatar
Vilken osannolikt absurd historia. Vore det en film hade det varit för surrealistiskt för att man skulle tro det. En liten fjunig 'chef' tar dit en trippel-(eller såvitt jag förstår sannolikt kvadrupel)-mördare, tillika jurist, som på ett extremt fjantigt högtravande språk hotar tidningens medarbetare. Om någon medvetet försökte skada bilden av konservatismen hade de inte kunnat göra ett bättre jobb än genom denna psykopattidning.
Citera
2021-10-19, 01:51
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Trippelmördaren Ricard Nilsson anlitas. Ska han skära ner personalstyrkan?

https://www.expressen.se/nyheter/bulletins-vd-tar-in-trippelmordare/

Nu har de mist en läsare i alla fall.

Jannik Svensson ljuger. Nilsson har inte avtjänat sitt straff, han är villkorligt frigiven i 10 år (8 år återstår).

Citat:
– Jag vill understryka att det inte är Bulletin AB som anlitat honom. Han var närvarande som mitt personliga biträde.

Känner du till hans förflutna?
– Jag vill inte uttala mig om det. Jag kan inte se hur det överhuvudtaget är relevant. Han har avtjänat sitt straff och vad jag vet är han inte misstänkt för något. Ska vi straffa honom flera gånger menar du?
https://www.expressen.se/nyheter/bulletins-vd-tar-in-trippelmordare/

Edit 1
Vilken soppa! Tino är skriven i samma lägenhet som Jannik.
(Ricard) Aron Nilsson finns inte på ratsit (om det stämmer att han är 45 år).

Edit 2
Vem är denne Jannik Svensson som gör raketkarriär på 3 månader?
Citat:
Svensson började som poddredaktör hos Bulletin i juni.

– Jannik Svensson har imponerat otroligt mycket på mig de senaste månaderna. Han kom in som poddare, men är en enmansarmé som tagit initiativ och kraftigt ökat våra digitala intäkter och dragit in prenumeranter, säger Tino Sanandaji, styrelseordförande för Bulletin.

– Därför tog vi på basis av hans dokumenterade kompetens och driftighet beslut att göra en omorganisation av ledningen och befordra Jannik.
Senast redigerad av Passepartout 2021-10-19 kl. 02:25.
Citera
2021-10-19, 02:00
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Ja, man undrar vad de håller på med. Vem dyker upp på Bulletin härnäst? Jacques Wallner?
John Ausonius. Lasermannen. Jag skrev om det här för flera månader sedan, men de inläggen raderades.

Nu när JS tagit in en trippelmördare, kanske ni fattar att det inte var ett skämt.

Ausonius var, enligt ryktena, nästan klar som krimreporter/krimkrönikör, men Bulletin fick kalla fötter och backade ur i sista stund, den gången.
Citera
2021-10-19, 02:32
Medlem
Bulletins Mattias Lindberg/@lindbergpolemik - av många utpekad som Tino Sanandajis springpojke och ogenerade ryggkliare - i Twitterkonflikt med Expressens Viktor Barth-Kron/@viktorbk senaste timmarna.

Efter att Barth-Kron på Twitter länkat till Expressenartikeln "Bulletins vd tar in trippelmördare" frågade Lindberg honom:
Citat:
Är du helt nykter just nu Viktor?
Barth-Kron skrev i sammanhanget detta:
Citat:
Om du haft en kämpig måndag, tänk på att du kunde varit investerare i Bulletin.
Varpå Lindberg frågade honom:
Citat:
Har du druckit sprit Viktor?
Barth-Kron på det:
Citat:
Bra och viktigt att du retweetar dig själv här. Det ser ju trist ut när ingen annan gör det.
Strax efter det hoppar Lindberg sedan på Twitterkontot @Fnordspotting, som han ställer vissa retoriska frågor till. Bulletin-Lindberg skriver sedan som svar till sig själv om @Fnordspotting:
Citat:
Och vem bryr sig om vad du tycker.
Vem verkar berusad? Barth-Kron? Ser mer ut som Lindberg...

För 50 min sedan drar Lindberg detta Twitter-kort:
Citat:
Ni kanske tänker att @viktorbk är mer trovärdig här i omdömet om @Bulletin_Nu?
Än en norrlänning, familjefar, civilingenjör, hårt arbetande som jag?

Det tycker inte jag.
Bulletins Lindberg retweetar ett par minuter senare denna tweet av @alexanderedbom till @viktorbk:
Citat:
Alexander Edbom: Var det inte du som jobbade på DN medan Jacques Wallner skrev där?
Bland mycket annat ...
Citera
2021-10-19, 03:02
Medlem
Soterns avatar
Trippelmördarens intellektuella status visas med detta citat:

"– Det är direkt olämpligt att vissa frågor besvaras, det är en pågående utredning som pågår."

En idiot som patetiskt försöker verka intellektuell.
Citera
2021-10-19, 05:19
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Trippelmördarens intellektuella status visas med detta citat:

"– Det är direkt olämpligt att vissa frågor besvaras, det är en pågående utredning som pågår."

En idiot som patetiskt försöker verka intellektuell.

Hur är det ens möjligt att Ricard (Aron) Nilsson lyckas med att få livstidsstraffet tidsbestämt? Mördaren är uppenbarligen en karriärist som älskar rampljuset, manipulerar, ljuger och arbetar intensivt för att öka sin makt och varumärke. Att en och annan mördas på vägen är egalt för denne psykopat. Med all sannolikhet har han tagit livet av minst fyra människor.
https://sverigesradio.se/avsnitt/964217

Och hur i h-e lyckas en sådan person nästla sig in på Bulletins extrainkallade bolagsstämma och ta kommando? VDn verkar han ha lindat helt runt sitt finger eftersom Jannik inte heller drar sig för att ljuga (trots inspelningar som säger motsatsen). Eller också är han rädd, pojkspolingen, för att han glappat för mycket till Nilsson och nu inte törs göra sig av med honom.
Citat:
Citat:
Den okände mötesdeltagaren var där på uppdrag av Bulletins nye vd, poddredaktören Jannik Svensson, 27, och presenterade sig på direkt fråga som ”Aron Nilsson, affärsjurist och civilekonom”.
Citat:
från mötet hörs Ricard Nilsson tydligt säga att han ”är med och håller på att utreda de olika förehavanden som finns”.
Citat:
Ricard Nilsson själv säger att han ”var lugn, saklig och vänlig” och om att han skulle uppfattats på annat vis säger han:

Både Bulletins vd och Ricard Nilsson förnekar nu att den utredning som nämnts under bolagsstämman existerar. Istället ska de göra podd ihop

– Jag uppfattar dina grundlösa och påhittade anklagelser som förtal i syfte att spela på fördomar om mig.

To be continued ..
Senast redigerad av Passepartout 2021-10-19 kl. 05:47.
Citera
2021-10-19, 05:30
Medlem
Någon som vet om det finns en "Vem är Jannik Svensson?" -tråd?
Citera
2021-10-19, 05:42
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Någon som vet om det finns en "Vem är Jannik Svensson?" -tråd?

Inte vad jag kan se, däremot trådar där han är involverad.
(FB) Generation YX
(FB) Podcasten Samtal - Tidigare "Säg vad du vill, Åland!"
Citera
2021-10-19, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Inte vad jag kan se, däremot trådar där han är involverad.
(FB) Generation YX
(FB) Podcasten Samtal - Tidigare "Säg vad du vill, Åland!"

Tack. Han är alltså ideolog, högerpopulist eller högerextremist.
Det stinker psykopat om den här mördaren. Hur är man funtad som anlitar en trippelmördare som dessutom fick avslag på sin begäran att juridiskt företräda en person med motiveringen att han "visat prov på "bristande redbarhet"? Man borde skicka hela historien till bröderna Coen.
Citera
2021-10-19, 06:04
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Tack. Han är alltså ideolog, högerpopulist eller högerextremist.
Det stinker psykopat om den här mördaren. Hur är man funtad som anlitar en trippelmördare som dessutom fick avslag på sin begäran att juridiskt företräda en person med motiveringen att han "visat prov på "bristande redbarhet"? Man borde skicka hela historien till bröderna Coen.

Jannik Svensson är liberal. Lustigt nog är en av mördare Ricard Nilssons storhetsvansinnesdrömmar att få sommarprata, Jannik har sommarpratat i Ålands radio.
Citat:
I sommarpratet, som sändes den 20 juli 2020, pratar Svensson om sin uppväxt som kantats av psykisk ohälsa. Han berättar bland annat att han lider av bipolär sjukdom, alkoholism och att han för flera självmordsförsök vårdats med sluten psykiatrisk vård.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jannik_Svensson#Politik

Strålande tider för Bulletin, Jannik verkar vara ett lätt byte för Nilsson (eller tvärtom).
Senast redigerad av Passepartout 2021-10-19 kl. 06:09.
Citera
2021-10-19, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Jannik Svensson är liberal. Lustigt nog är en av mördare Nilssons storhetsvansinnesdrömmar att få sommarprata, Jannik har sommarpratat i Ålands radio.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jannik_Svensson#Politik

Strålande tider för Bulletin, Jannik verkar vara ett lätt byte för Nilsson (eller tvärtom).

Citat:
I sommarpratet, som sändes den 20 juli 2020, pratar Svensson om sin uppväxt som kantats av psykisk ohälsa. Han berättar bland annat att han lider av bipolär sjukdom, alkoholism och att han för flera självmordsförsök vårdats med sluten psykiatrisk vård.[37]

Klart man väljer en sån kille som vd. Då kan man väl förvänta sig att Tino får en seriemördare efter sig när relationen mellan honom och Jannik svalnar
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2021-10-19 kl. 06:17.
Citera
2021-10-19, 06:28
Medlem
Och jag som brukade läsa och gilla Tinos inlägg.
Iofs reagerade jag när han ständigt skulle svara och ge tillbaka på alla angrepp hur larviga dom än var.
Detta är ett definitivt dödsskott för Bulletin, vem vill bli associerade med Bulletin nu?
Nästan för bra för att vara sant för i vänsterns ögon.
Nu kan dom sänka alla som jobbat med Bulletin i diskussioner med frågan, Jobbade du inte tidigare på Bulletin, där en trippelmördare utredde personalfrågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in