2022-05-24, 21:07
Medlem
AberKruxs avatar
Har ni sett eller testat den thc-fria cbg-buden "frosted cbg" som säljs i sverige nu?

Om man är obekväm med thcspåret i budsen är kanske denna något att prova.

Just cbg gav inte mig den effekt jag ville ha så jag avvaktar på en cbdbud/hasch som är helt thc fri.

Det vore intressant att testa
Citera
2022-05-27, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
Har ni sett eller testat den thc-fria cbg-buden "frosted cbg" som säljs i sverige nu?

Om man är obekväm med thcspåret i budsen är kanske denna något att prova.

Just cbg gav inte mig den effekt jag ville ha så jag avvaktar på en cbdbud/hasch som är helt thc fri.

Det vore intressant att testa

Det finns nu THCfritt hasch, Mojito på CL. Ska köpa det nästa gång jag handlar, köp ut strax efter jag köpte annat.
Du kan alltid lägga in CBD isolat till CBG budsen också och få en mer balanserad verkan.

Jag blev extremt nöjd med CBG frosted, bland de mest väldoftande CBG budsen jag köpt, bägge sorter luktade extremt gott. Man känner att terpenerna de lagt in, boostat dess verkan en del.

Danky Doddle CBD budsen jag köpte nyligen höll otrolig kvalité, bland de finaste buds jag använt inrikes.

Afghani och Do-si-dos är lagligt CBD/CBG hasch jag verkligen rekommenderar, extremt fint och klibbigt samt luktar och smakar supergott.

Men varför ska man bry sig om den lagliga mängden THC? om man inte lämnar tester för körkort eller jobb? Alla seriösa och vetenskapsmedvetna vet att man kan bli falskt positiv på THC utan att behöva använda gräs eller bryta mot lagen numera.
Hur skulle man kunna få repressalier utav en helt laglig EU godkänd produkt? Låter motsägelsefullt och extremt. I andra länder är det tillåtet med THC och i Sverige bör människor bli nojjiga över att handla lagliga hampaprodukter med verkan likt vanliga naturläkemedel som du kan finna i vanliga fysiska butiker? Nej, har du köpt en laglig produkt och inte använder gräs som är illegalt så behöver du inte bry dig. Men jobb och körkort är det olika beroende på yrke och man ska förmodligen inte använda lagliga produkter innan man sätter sig bakom ratten, detta är helt jävla efterblivet även om det är en och mild laglig produkt.

Blir CBG frosted, Danky Doodle samt Do-si-dos eller afghani i vapen ikväll!
Citera
2022-05-28, 10:04
Medlem
Testade på cbd-hasch för första gången igår efter att ha varit ifrån det vanliga rökat i 3 år. Ingen som helst effekt i min bok, kunde lika gärna rökt en cigarrett. Hade förväntat mig bättre sömn eller åtminstone någon effekt.
Citera
2022-05-28, 18:47
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Det finns nu THCfritt hasch, Mojito på CL. Ska köpa det nästa gång jag handlar, köp ut strax efter jag köpte annat.
Du kan alltid lägga in CBD isolat till CBG budsen också och få en mer balanserad verkan.

Jag blev extremt nöjd med CBG frosted, bland de mest väldoftande CBG budsen jag köpt, bägge sorter luktade extremt gott. Man känner att terpenerna de lagt in, boostat dess verkan en del.

Danky Doddle CBD budsen jag köpte nyligen höll otrolig kvalité, bland de finaste buds jag använt inrikes.

Afghani och Do-si-dos är lagligt CBD/CBG hasch jag verkligen rekommenderar, extremt fint och klibbigt samt luktar och smakar supergott.

Men varför ska man bry sig om den lagliga mängden THC? om man inte lämnar tester för körkort eller jobb? Alla seriösa och vetenskapsmedvetna vet att man kan bli falskt positiv på THC utan att behöva använda gräs eller bryta mot lagen numera.
Hur skulle man kunna få repressalier utav en helt laglig EU godkänd produkt? Låter motsägelsefullt och extremt. I andra länder är det tillåtet med THC och i Sverige bör människor bli nojjiga över att handla lagliga hampaprodukter med verkan likt vanliga naturläkemedel som du kan finna i vanliga fysiska butiker? Nej, har du köpt en laglig produkt och inte använder gräs som är illegalt så behöver du inte bry dig. Men jobb och körkort är det olika beroende på yrke och man ska förmodligen inte använda lagliga produkter innan man sätter sig bakom ratten, detta är helt jävla efterblivet även om det är en och mild laglig produkt.

Blir CBG frosted, Danky Doodle samt Do-si-dos eller afghani i vapen ikväll!

Låter riktigt nice med vapen igårkväll, var det en trevlig kväll med härliga dofter?

Det jag syftade på med att vara obekväm med THC-spåret är nolltoleransen mot THC om man tvingas göra ett slumpmässigt drogtest på sin arbetsplats via urinprov.

Självklart är det en laglig produkt men en arbetsgivare förstår inte skillnaden och att försöka förklara detta kommer inte att gå. Därav en bekvämlighetsfaktor att röka THC-fritt för att slippa långvariga diskussioner med mera.

Jag tänkte också röka något smaskigt ikväll typ en pipa med charas kanske och ta en öl eller två

Hoppas ni har en trevlig lördagkväll!

Edit: Här får ni en låt att röka till https://www.youtube.com/watch?v=z-GUjA67mdc
Hoppas det smakar
Senast redigerad av AberKrux 2022-05-28 kl. 18:53.
Citera
2022-05-29, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
Låter riktigt nice med vapen igårkväll, var det en trevlig kväll med härliga dofter?

Det jag syftade på med att vara obekväm med THC-spåret är nolltoleransen mot THC om man tvingas göra ett slumpmässigt drogtest på sin arbetsplats via urinprov.

Självklart är det en laglig produkt men en arbetsgivare förstår inte skillnaden och att försöka förklara detta kommer inte att gå. Därav en bekvämlighetsfaktor att röka THC-fritt för att slippa långvariga diskussioner med mera.

Jag tänkte också röka något smaskigt ikväll typ en pipa med charas kanske och ta en öl eller två

Hoppas ni har en trevlig lördagkväll!

Edit: Här får ni en låt att röka till https://www.youtube.com/watch?v=z-GUjA67mdc
Hoppas det smakar

Mjo förstår om det gäller jobbet, tyvärr är vissa inte pålästa ännu och inte insatta i vetenskapen. Det måste ske ändringar då du behöver inte hålla på med gräs, narkotika eller illegala produkter för att få i sig THC då det säljs helt lagliga vanliga produkter med spårmängder THC i, den lilla mängden påverkar knappast dig men kan ge falskt utslag då det behövs väldigt lite för att bli positiv. Detta vet de flesta här, men tänker på arbetsgivare och dylikt.

Vad jag vet är det dock en väldigt liten mängd då den går ur kroppen mycket snabbare än vad det skulle tagit med gräs eller hasch t.ex. Förstår dock om man inte riskerar något sådant, hade jag inte heller gjort om man inte visste sin arbetsgivares inställning och kunskaper inom ämnet.

Det är inte så att CBD skulle påverkat arbetsförmågan, förmodligen hjälper det flera att klara av att jobba, är nog individuellt och beror på hur ens mentala förmåga är. Ännu mindre påverkan har det om du inte använder det när du jobbar. THC förstår jag om man inte vill att ens arbetare ska hålla på med då man kan bli rätt skev utav gräs, men CBD saknar den biten (vilket är förvisso en stor fördel som inte tål THCs flummiga trippverkan) och bör knappast påverka ens förmåga.

Tack! Ja det var schysst, smakade sjukt nice också.
Mår alltid bra utav CBD men blir aldrig väck eller snear som man kan göra utav för mycket THC. Jag tål knappast weed därav lagt av bra tag sedan men aldrig känt några problem med CBD produkter, som känns mycket mildare mentalt och känns främst medicinska.
Sov som en stock efteråt. Sömnen blir hjälpt utav CBD en del märker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av slocknad
Testade på cbd-hasch för första gången igår efter att ha varit ifrån det vanliga rökat i 3 år. Ingen som helst effekt i min bok, kunde lika gärna rökt en cigarrett. Hade förväntat mig bättre sömn eller åtminstone någon effekt.
Vart köpte du det, vilken sort?
Finns så många olika numera och alla är rätt olika. Du blir dock inte bäng på CBD men att säga det är verkningslöst låter som att du fått en kass produkt helt enkelt. Testa bland bra CBD buds tillsammans med något fint CBD/CBG hash. Det finns många ämnen som ger många olika medicinska effekter i både cbd hash och buds, att tro att ingen av dessa har någon verkan är löjligt. Visst känns det inte som gräs och du blir inte väck, trippad eller så men du får definitivt en medicinsk verkan.
Jag blir iaf:
Mer fungerande, något bättre humör, sover bättre, ångest dämpas (till skillnad från weed som kan ge mer ångest beroende på vilken sort), hjärnan känns mer harmonisk istället för kaotisk. Lite mer matlust, inte som utav gräs utan mer normalt lite extra hungrig.

Jag sover som en stock(alltså bra, lider utav insomnia annars) efter bra CBD produkter så testa någon annan butik eller sort. Testa andra intagsätt, oralt efter du decarboxylerat och löst upp det i fett t.ex.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-05-29 kl. 07:19.
Citera
2022-06-03, 19:11
Medlem
AberKruxs avatar
Gokväll

Rökte precis en blunt med california dream bud.

Riktig trevlig må jag säga. Len och fin rök med god smak.

Tog bort all stress direkt. Precis vad jag behövde ikväll.

Vilka stora moln det blir då man blåser ut från rökt bud, tänkt på det förut att det är mycket rök men ikväll kändes det som extra mycket, kändes som att det var rök överallt

Vad gör ni andra ikväll? röks det något trevligt?
Citera
2022-06-09, 10:16
Medlem
DudeConfuseds avatar
Sjukt hur stor den här tråden blivit. Lite död på senaste kanske?

Jag själv röker nästan inget mera, tagit en paus. Hänt mycket i livet som måste tas hand om innan jag kan chilla mer igen. Sist jag rökte blev det Harlequin ifrån Upgrade. Bra kvalité helt klart.

Kan uppdatera att jag prova att röka riktigt också, då jag kört CBD i ett år så kändes THC nästan lika gott. Skrattade som min första gång och hade det soft.

Livet på en pinnè
Citera
2022-06-09, 12:18
Medlem
Nån som provat cannabislights Mojitohasch? Helt thc fri, perfekt för mig som lämnar prover då kan jag röka bäst jag vill. 17% CBG och 11% CBD låter lovande.

Har testat deras Wookie tidigare och har inget att klaga på, kanske kunde önskat lite mer bubbel och olja känns lite som hennahasch, otroligt färsk dock. Gav lugn och otroligt vra för sömnen, lite ångestlindring också, man känner definitvt av den.

Återkommer angående mojiton!
Citera
2022-06-09, 13:13
Medlem
Kan slå ett slag för en strain som heter Raspberry. Du hittar den på UpgradeN******. 19,4% cbd och väldigt bra pris.

/Krokad
Citera
2022-06-09, 19:36
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Nån som provat cannabislights Mojitohasch? Helt thc fri, perfekt för mig som lämnar prover då kan jag röka bäst jag vill. 17% CBG och 11% CBD låter lovande.

Har testat deras Wookie tidigare och har inget att klaga på, kanske kunde önskat lite mer bubbel och olja känns lite som hennahasch, otroligt färsk dock. Gav lugn och otroligt vra för sömnen, lite ångestlindring också, man känner definitvt av den.

Väntar med spänning på vad du tyckte om Mojiton. Funderar på att köpa den då mitt nuvarande tar slut.
Citera
2022-06-10, 19:43
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower

Önska mer "bubbel"?

Menar du sådär att det "bubblar när man eldar"?

Är inte det mest någon gammal tumregel för att avgöra vad som är icke-skitdåligt hasch? Bubblar det så blir man troligen bäng liksom. Har det ett egenvärde för dig att se en klump med växtmaterial bubbla?

Kanske missförstår.

Vad har henna med något att göra förresten? Man kan väl anta att det inte bankas med henna i en laglig hampa-produkt i Sverige år 2022 eller?
Citera
2022-06-11, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Önska mer "bubbel"?

Menar du sådär att det "bubblar när man eldar"?

Är inte det mest någon gammal tumregel för att avgöra vad som är icke-skitdåligt hasch? Bubblar det så blir man troligen bäng liksom. Har det ett egenvärde för dig att se en klump med växtmaterial bubbla?

Kanske missförstår.

Vad har henna med något att göra förresten? Man kan väl anta att det inte bankas med henna i en laglig hampa-produkt i Sverige år 2022 eller?

Dom som fattar ja dom fattar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in