Citat:
Ursprungligen postat av
AberKrux
Låter riktigt nice med vapen igårkväll, var det en trevlig kväll med härliga dofter?
Det jag syftade på med att vara obekväm med THC-spåret är nolltoleransen mot THC om man tvingas göra ett slumpmässigt drogtest på sin arbetsplats via urinprov.
Självklart är det en laglig produkt men en arbetsgivare förstår inte skillnaden och att försöka förklara detta kommer inte att gå. Därav en bekvämlighetsfaktor att röka THC-fritt för att slippa långvariga diskussioner med mera.
Jag tänkte också röka något smaskigt ikväll typ en pipa med charas kanske och ta en öl eller två
Hoppas ni har en trevlig lördagkväll!
Edit: Här får ni en låt att röka till
https://www.youtube.com/watch?v=z-GUjA67mdc
Hoppas det smakar
Mjo förstår om det gäller jobbet, tyvärr är vissa inte pålästa ännu och inte insatta i vetenskapen. Det måste ske ändringar då du behöver inte hålla på med gräs, narkotika eller illegala produkter för att få i sig THC då det säljs helt lagliga vanliga produkter med spårmängder THC i, den lilla mängden påverkar knappast dig men kan ge falskt utslag då det behövs väldigt lite för att bli positiv. Detta vet de flesta här, men tänker på arbetsgivare och dylikt.
Vad jag vet är det dock en väldigt liten mängd då den går ur kroppen mycket snabbare än vad det skulle tagit med gräs eller hasch t.ex. Förstår dock om man inte riskerar något sådant, hade jag inte heller gjort om man inte visste sin arbetsgivares inställning och kunskaper inom ämnet.
Det är inte så att CBD skulle påverkat arbetsförmågan, förmodligen hjälper det flera att klara av att jobba, är nog individuellt och beror på hur ens mentala förmåga är. Ännu mindre påverkan har det om du inte använder det när du jobbar. THC förstår jag om man inte vill att ens arbetare ska hålla på med då man kan bli rätt skev utav gräs, men CBD saknar den biten (vilket är förvisso en stor fördel som inte tål THCs flummiga trippverkan) och bör knappast påverka ens förmåga.
Tack! Ja det var schysst, smakade sjukt nice också.
Mår alltid bra utav CBD men blir aldrig väck eller snear som man kan göra utav för mycket THC. Jag tål knappast weed därav lagt av bra tag sedan men aldrig känt några problem med CBD produkter, som känns mycket mildare mentalt och känns främst medicinska.
Sov som en stock efteråt. Sömnen blir hjälpt utav CBD en del märker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
slocknad
Testade på cbd-hasch för första gången igår efter att ha varit ifrån det vanliga rökat i 3 år. Ingen som helst effekt i min bok, kunde lika gärna rökt en cigarrett. Hade förväntat mig bättre sömn eller åtminstone någon effekt.
Vart köpte du det, vilken sort?
Finns så många olika numera och alla är rätt olika. Du blir dock inte bäng på CBD men att säga det är verkningslöst låter som att du fått en kass produkt helt enkelt. Testa bland bra CBD buds tillsammans med något fint CBD/CBG hash. Det finns många ämnen som ger många olika medicinska effekter i både cbd hash och buds, att tro att ingen av dessa har någon verkan är löjligt. Visst känns det inte som gräs och du blir inte väck, trippad eller så men du får definitivt en medicinsk verkan.
Jag blir iaf:
Mer fungerande, något bättre humör, sover bättre, ångest dämpas (till skillnad från weed som kan ge mer ångest beroende på vilken sort), hjärnan känns mer harmonisk istället för kaotisk. Lite mer matlust, inte som utav gräs utan mer normalt lite extra hungrig.
Jag sover som en stock(alltså bra, lider utav insomnia annars) efter bra CBD produkter så testa någon annan butik eller sort. Testa andra intagsätt, oralt efter du decarboxylerat och löst upp det i fett t.ex.