2022-07-12, 20:54
Medlem
AberKruxs avatar
Hallå där ute i rökrummen

Röks det något smaskigt på sommarkvällarna?

Jag ska ta cykeln någon kväll och åka iväg och sätta mig på på någon lämplig plats med skön utsikt och ta med mig pipan och lite cbdhasch. Det har varit ganska lugnt med rökande ett litet tag men nu är jag sugen igen

Det blir Charas och Caramel samt har en Purple Wookie (CBG) som jag inte testat ännu.

Vad röks därute i stugorna? berätta! man vill ju veta

Nu ska jag kika lite vad smoketower har för sköna prylar, kanske något nytt har dykt upp
Citera
2022-07-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
Hallå där ute i rökrummen

Röks det något smaskigt på sommarkvällarna?

Jag ska ta cykeln någon kväll och åka iväg och sätta mig på på någon lämplig plats med skön utsikt och ta med mig pipan och lite cbdhasch. Det har varit ganska lugnt med rökande ett litet tag men nu är jag sugen igen

Det blir Charas och Caramel samt har en Purple Wookie (CBG) som jag inte testat ännu.

Vad röks därute i stugorna? berätta! man vill ju veta

Nu ska jag kika lite vad smoketower har för sköna prylar, kanske något nytt har dykt upp

Röker inte men vapear CBD/CBG max en gång i veckan. Sist var det Danky Doddle CBD buds & frosted CBG buds bland med do-si-dos cbd/CBG hash. Alla tre är riktigt grymma och några utav favoriterna på CL för min del.

Det sistnämnda verkar också bra att ta oralt ihop med fett, brukar ibland göra te på decarboxylerad hampa. Funkar bra så, känns ännu mer hälsosamt.
Citera
2022-07-14, 12:53
Medlem
Vejpar Jamacian Dream från CL nu, riktigt len och najs! Har mest handlat från NordicMedCan tidigare och varit nöjd med deras Kompolti. Denna från CL var dock sjukt mkt klibbigare och luktade otroligt mkt, nästan så jag misstänker att man tillsatt terpener för att öka doften. Jag hoppas att det inte är så man har gjort, någon som vet om det förekommer?
Citera
2022-07-15, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOveKjellman
Vejpar Jamacian Dream från CL nu, riktigt len och najs! Har mest handlat från NordicMedCan tidigare och varit nöjd med deras Kompolti. Denna från CL var dock sjukt mkt klibbigare och luktade otroligt mkt, nästan så jag misstänker att man tillsatt terpener för att öka doften. Jag hoppas att det inte är så man har gjort, någon som vet om det förekommer?

Det brukar stå om det är tillsatta terpener. Bara för det luktar starkt behöver det inte vara tillsatta terpener. Men det är inget dåligt eller farligt, det är naturliga terpener och dessa existerar i många saker vi får i oss via mat och dryck.

De är även mycket dyra så jag hade inte brytt mig om det, kanske tvärtom föredragit de med tillsatta terpener.

Har du testat deras California Dream eller Danky Doodle? Om så, kan du jämföra Jamaican med dessa? Jag gillar de bägge men vore nice med någon sort som är lenare.

Att blanda in lite CBG förbättrar CBDs verkan anser jag, räcker med liten mängd, typ 20% CBG och 80% CBD. Öka CBG om du vill ha mer produktiv uppiggande effekt, typ kanske 60% CBG 40% CBD.
Citera
2022-07-15, 03:17
Bannlyst
Citat:

Du har rökt kompotli från nmc och tycker jamaican dream är klibbigare? så varför rökte du inte eltta från nmc, den är mycket bättre. vem bryr sig om det är lent det är effekten du vill åt, och ja, cannabislight har bara terpener sprayade och ingen av deras bud har en fysiskt effekt

Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Det brukar stå om det är tillsatta terpener. Bara för det luktar starkt behöver det inte vara tillsatta terpener. Men det är inget dåligt eller farligt, det är naturliga terpener och dessa existerar i många saker vi får i oss via mat och dryck.

De är även mycket dyra så jag hade inte brytt mig om det, kanske tvärtom föredragit de med tillsatta terpener.

Har du testat deras California Dream eller Danky Doodle? Om så, kan du jämföra Jamaican med dessa? Jag gillar de bägge men vore nice med någon sort som är lenare.

Att blanda in lite CBG förbättrar CBDs verkan anser jag, räcker med liten mängd, typ 20% CBG och 80% CBD. Öka CBG om du vill ha mer produktiv uppiggande effekt, typ kanske 60% CBG 40% CBD.

Varför köpa från dom när du får effekt av uppgradera naturell och nordic? nordic överprisade dock.

men från cannabislight så är allt 2x dyrare och man får ingen effekt alls? ni är cp i den här tråden
Citera
2022-07-15, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunryger
Du har rökt kompotli från nmc och tycker jamaican dream är klibbigare? så varför rökte du inte eltta från nmc, den är mycket bättre. vem bryr sig om det är lent det är effekten du vill åt, och ja, cannabislight har bara terpener sprayade och ingen av deras bud har en fysiskt effekt

Varför köpa från dom när du får effekt av uppgradera naturell och nordic? nordic överprisade dock.

men från cannabislight så är allt 2x dyrare och man får ingen effekt alls? ni är cp i den här tråden

Nja, senaste Danky Doddle jag körde ifrån CL var i klass med de bästa på upgrade och nordic, enligt labbanalysen så är det också i klass med de andra. Ibland har de bra erbjudanden. Jag har varit väldigt nöjd med deras buds och ännu mer cbd/cbg hash.

Jag får enbart fysiska effekter av cbd, de mentala effekterna är milda och jag skulle inte kalla det att vara hög. HHC, CBN är dock mer effektiva om man är ute efter någon mental effekt. CBD och CBG är främst medicinskt för mig, jag fungerar helt och hållet och blir inte påverkas negativt som jag blev utav THC (introvert, paranoid, skev därav la jag av flera år sedan).

Inte känt att deras varit besprutade med terpener, de brukar skriva om de har det tillsatt, deras frosted CBG buds har det. Tycker det luktar likt på uppgrade(cbd buds), och även om de har terpener på så är det inget skadligt eller dåligt, det är en dyr och naturlig produkt.

Edit: såg att Uppgrade fått in några intressanta produkter, borde nog köpa lite och reviewa här i tråden. Brukar skifta mellan upgrade och CL, bägge har schyssta produkter anser jag.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-07-15 kl. 10:30.
Citera
2022-07-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunryger

Har testat Eletta från NMC också men den är alldeles för dyr för att det ska vara försvarbart i min mening. Vad har du för belägg för att ingen av CL buds har någon fysisk effekt? Jag mixar alltid vanligt weed med CBD-buds 50/50 och budsen från CL ger precis samma effekt som de från NMC, dvs gör ruset mer balanserat och behagligt med mindre risk för paranoia osv.
Citera
2022-07-17, 14:23
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Har testat Eletta från NMC också men den är alldeles för dyr för att det ska vara försvarbart i min mening. Vad har du för belägg för att ingen av CL buds har någon fysisk effekt? Jag mixar alltid vanligt weed med CBD-buds 50/50 och budsen från CL ger precis samma effekt som de från NMC, dvs gör ruset mer balanserat och behagligt med mindre risk för paranoia osv.

Vill bara flika in att det jag köpt från CL har fungerat bra. Föredrar enbart CBD då det tar bort ångest/hjärtklappning/stress för mig. Deras CBD buds har fungerat bra och har inte haft anledning att prova någon annans sortiment.

Förstår inte riktigt smutskastningen mot CL gång på gång här i tråden. Har ni verkligen haft så dålig erfarenhet av deras produkter eller är det konkurrenter som skriver?
Citera
2022-07-21, 22:41
Medlem
Kan någon sammanfatta det hör med CBD-röka? Har inte hängt med utan bara läst rubriker. Jag vet vad CBD är, men vad är det för produkter det handlar om? Lagliga? Vad har det för effekt? Var säljs det?
Citera
2022-07-22, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Kan någon sammanfatta det hör med CBD-röka? Har inte hängt med utan bara läst rubriker. Jag vet vad CBD är, men vad är det för produkter det handlar om? Lagliga? Vad har det för effekt? Var säljs det?

Finns alla möjliga former utav det. Det har främst hälsofrämjande, stabiliserande och medicinska effekter. Är du ute efter att bli hög, trippa eller bli skev så är det inte rätt för dig, har du däremot åkommor som du vill lindra på ett nyttigt sätt så funkar cbdprodukter. Man behöver inte röka eller vaporisera det, finns orala produkter också t.ex.

Väldigt nyttigt mot covid, men även andra sjukdomar såsom cancer.

Det är lagligt i hela EU, och hela världen i stort sett. Då det saknar rekreationella, beroendeframkallande effekter samt har inga svåra biverkningar så lär det inte bli olagligt. Vetenskapliga rön och studier är eniga om att cbd är inte missbruksvänligt såsom vanligt gräs med THC är. Man är klar i huvudet och kan fungera normalt vid konsumtion utav CBD.

Medicinsk marijuana är thc + cbd + andra nyttiga ämnen, i cbd produkter finns det knappt eller ingen THC i, så du får ingen skrattnojja, flummighet, psykoser, snedtändningar eller paranoia som du kan få utav vanligt gräs.

Efter många erfarenheter utav diverse CBD produkter så skulle jag inte kalla det för en drog, snarare mild, säker naturmedicin som har visat ha bra inverkan mot diverse fysiska såväl som psykiska åkommor.

Finns som läkemedel inom sjukvården med namnet epidiolex/epidyolex.

Är fd. cannabisrökare men fick biverkningar(såsom negativ mental påverkan, sämre minne, psykiskt beroende bl.a.) så jag slutade för några år sedan. Inte upplevt något sådant med CBD, använder det från en gång i veckan till en gång per dag, oftast till kvällen. Dagar jag skippar det så brukar jag inte tänka på det, vissa dagar glömmer jag att använda det utan att det påverkar mig på något sätt.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-07-22 kl. 03:57.
Citera
2022-07-25, 21:28
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Efter de skickade mail om olika produkter i deras butik så köpte jag en beställning med hampa att göra te på scentstop/hampabonden, då detta ska vara bra för immunförsvaret. Fick mail att det var skickat, ingen avi, inte i mail och inte i brevlådan. Gått flera dagar nu och de svarar inte på flertal mail. Har lagt en betydlig slant genom åren på butiken så förväntar mig att butiken gör rätt för sig.

Tills detta är löst så är Scentstop/hampabonden tillfälligt röda.
Uppdaterar i tråden när jag fått svar av dessa.

Edit: rödade för hastigt, just nu är de gula då jag väntar på svar, mest troligen har det blivit något fel så det lär nog lösa sig. Återkommer med recension efter leveransen.

Hoppas det löser sig!

Testade CL's nya egna vapes nyligen, 2 olika.
En indica (Blackberry Kush) och en sativa (Super Lemon Haze).
Vet inte riktigt vad jag ska säga om dem. Super Lemon Haze smakade gott men gav ingen märkbar effekt. Inget fokus eller lugnande öht men den var god att röka i alla fall.

Blackberry ger något av ett lugn, svårt att beskriva jämfört med att röka buds. Det är något som gör att den känns tung då man röker den och man blir lite småseg men det är inte samma som då jag röker typ CBD buds då är effekten väldigt tydlig för min del.
Är ledig så är inte så stressad nu så effekten lär kanske utebli i princip helt då. Märker effekten väldigt tydligt då jag är stressad/utmattad att det då lättar/försvinner.

Får återkomma om dem framöver efter mer testande.

Har någon annan provat CL's egna vapes och vad tyckte ni? fick ni någon effekt?
Citera
2022-07-27, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
Hoppas det löser sig!

Testade CL's nya egna vapes nyligen, 2 olika.
En indica (Blackberry Kush) och en sativa (Super Lemon Haze).
Vet inte riktigt vad jag ska säga om dem. Super Lemon Haze smakade gott men gav ingen märkbar effekt. Inget fokus eller lugnande öht men den var god att röka i alla fall.

Blackberry ger något av ett lugn, svårt att beskriva jämfört med att röka buds. Det är något som gör att den känns tung då man röker den och man blir lite småseg men det är inte samma som då jag röker typ CBD buds då är effekten väldigt tydlig för min del.
Är ledig så är inte så stressad nu så effekten lär kanske utebli i princip helt då. Märker effekten väldigt tydligt då jag är stressad/utmattad att det då lättar/försvinner.

Får återkomma om dem framöver efter mer testande.

Har någon annan provat CL's egna vapes och vad tyckte ni? fick ni någon effekt?
Jodå, hade blivit ngt fel med kollinr, men de löste det. Köpte sånt litet paket med hampfröolja(nyttigt att konsumera främst men går att använda på olika andra sätt också), finmald svenskodlad hampa till te och matlagning (med ca 2% cbd, funkar dock bra i matlagning efter man decarboxylerat det), lite hackad hampa med 14% cbd, funkar till matlagning/te men går bra att vaporisera också. Blandar den med några hela buds 50/50(helst en nypa CBG i också), blir mycket bra!

Ska eventuellt testa någon/några av de nya budsen på CL, återkommer då.

Förresten, hur smakar deras egna vapes, är det lent för halsen, känns det i lungorna, blir du slemmig i halsen? Antar att de är bättre än ecig för ja tål inte pg/vg vätskorna så skippat ecig typ två år nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in