2022-01-21, 20:07
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
Aah jag ska röka och dricka lite kratom och sen finsmaka två Öl jag köpte idag.
Det är ju trots allt fredag.

Kommer bli bra

Kommer blanda ett CBG gräs med CBD samt Hasch. Smakar ljuvligt.
Doftar gott. Skön känsla efter det. Tar mig dit jag vill i fråga om effekt.

Jag har också övergått till att dricka öl efter att jag rökte.

Vilken skön fredag hoppas din är riktigt skön också

funderar på att röka lite cbd hasch nu
Citera
2022-01-21, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
Jag har också övergått till att dricka öl efter att jag rökte.

Vilken skön fredag hoppas din är riktigt skön också

funderar på att röka lite cbd hasch nu
Mhm

Kollar in hasch sortimentet på cannabislight.
Finns många jag vill prova därifrån.
Dom har bra sortiment och jag gillar att de skriver ut terpenprofiler.
Citera
2022-01-21, 21:14
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
Mhm

Kollar in hasch sortimentet på cannabislight.
Finns många jag vill prova därifrån.
Dom har bra sortiment och jag gillar att de skriver ut terpenprofiler.

Imorgon ska jag röka Nepalese Temple Ball hasch därifrån.

Jag rökte Purple Dream buds och Charas hasch hasch ikväll. Riktigt skönt.

Jag drack några öl och rökte sedan lite mer hasch för att testa och fyllan blev typ lite koncentrerad eller hur man ska beskriva det som. Det snurrade inte lika mycket av fyllan efter att jag rökt haschet.
Det typ stabiliserade det hela.

Har ni andra blandat CBD buds eller hasch med något som ni gillade resultatet av? typ alkohol eller annan drog eller dylikt. Berätta!
Citera
2022-01-21, 23:00
Medlem
DudeConfuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xman
Någon som gjort urinprov efter ENDAST rökt CBD buds?

Alltså ingen som röker thc ibland.. utan någon som endast rökt CBD..

Aa? Vad tänkte du på?

Röker inte gräs (cbd) varje dag men när jag rökt och lämnat prov så har det inte visats något och det är pissprov som skickats till karolinska för analys men har då inte rökt på en vecka before provet.

En gång hade jag rökt 0,5g dagen före vanligt stickprov och de syntes ej.

Eftersom detta gräs endast innehåller små små doser/nivåer av just Thc så känns det som att det verkar vara fritt fram med att röka om man ändå behandlar det med respekt.
Citera
2022-01-22, 20:32
Medlem
Testat Purple Haze, New York Diesel och Skywalker CBD nu.
Har läst i andra trådar att folk skriver att dom drömmer mer efteråt och det märkte jag av.
Kommer tom ihåg mina drömmar 3 nätter i rad sen jag började testet. Väldigt levande och långa drömmar.

Diggade Purple Hazen mest hittills. När man satt och lyssna på musik framför datorn så glömde jag bort mig själv och kom på mig själv när jag kände av en väldigt lugn känsla med en liten liten buzz.
Jag tror inte man känner det om man sitter och bara väntar på effekt och tror att det är som med thc, utan när man hamnar i ett lugnt läge så känner man av det då, hur lugn man faktiskt känner sig.
Varför vissa inte känner något, då de sitter och tror att man ska få effekt när man röker.

New York Diesel har varit ok. Gillade inte Skywalkern så mycket.

Men idag så är det lördag, så då får man fuska med något som innehåller lägre CBD
Trevlig kväll!
Citera
2022-01-25, 18:06
Medlem
Köpte några sorter ifrån Cannabislight.
King Widow
California Dream
Purple Lime
Och CBGsorten "Stardust".
Är supernöjd med dessa, smakade väldigt bra i vapen och kändes väldigt bra för lungorna. Stardust var fyllt med CBG trikomer, luktar gott och ser fint ut. Blandar det ihop med CBD. Blir utmärkt medicinskt lagligt alternativ om man vill vara klar i huvudet, öka mängden CBG på dagen då det är "stimulerande" dvs. uppiggande, mer likt kaffe(men lite annorlunda) och inte droger som amfetamin då. Minska CBG och öka CBD mot kvällen.
California Dream vart klibbig och riktigt fin, samma med king widow. Purple Lime är en fin budget bud.

Fick små tester utav CBD hasch svarta Nepalese temple ball, Caramell och Girlscout cookies. Bara testat två av dem smått, Nepal och girlscout, är väldigt imponerad!
Citera
2022-01-25, 19:49
Bannlyst
Kolla in dom här 2 sorterna, ser fan riktigt bra ut verkligen
(Såg att dom dök upp häromdagen) inomhusodlade tydligen

M.A.C
Pineapple express 25% CBD oxå

Snacka om att det skett framsteg inom CBD marknaden senaste åren ändå.
Är rätt sugen på att klicka hem lite av dom där, men såg att dom kostade lite mer än ''standard'', men är väl som vanligt egentligen, kvalite kostar mer om man nu inte odlar det själv
Senast redigerad av Mrsirgentleman 2022-01-25 kl. 19:54.
Citera
2022-01-26, 18:21
Medlem
AberKruxs avatar
Röker lite Nepalese Temple Ball ikväll.
Min recension på denna är att den är väldigt lättrökt, inga hostningar alls av mig.
Den tar även bort stressen såsom de andra gjort.
Denna skall innehålla 20%CBD och 6%CBG.

Känslan är inte samma som då jag rökt t.ex Charas. Den har känts tyngre och hostningar har varit mer påtagliga. Den lugnande känslan av Charas känns som att den varit mer påtaglig också.

Nepalese Temple Ball är mycket fin men är inte lika "kraftig" som Charas i mitt tycke.

Skall ladda pipan en sväng till nu

Röker ni andra något en sådan här vinterkväll?
Citera
2022-01-27, 18:29
Medlem
AberKruxs avatar
Tänkte bara tipsa om senaste typen av pipa jag rökt igenom. En "Chillum".
Den jag har heter "Lock N Load" och har en kork som gör att det jag bakat in i den inte ramlar ut om jag har den i fickan. Askan är lätt att trycka ur med en piprensare från bakänden där man har munnen, då ramlar allt ur rök-koppen och den är lätt att rengöra. Lättare än en bong, då den här är mindre och enklare att komma åt insidan.

Ni som blir nyfikna och gillar att ta med er ert röka ut, kika på "lock n load chillum".

Ska ladda den med lite nepalesisk temple boll nu och testa, testade bud i den och det fungerade finfint.

Det känns som att röka en crackpipe haha

Trevlig kväll!
Citera
2022-01-28, 13:08
Medlem
just nu becknar upgradenatural den bästa hampan till det lägsta priset, 17 kr grammet
Senast redigerad av nepun 2022-01-28 kl. 13:19.
Citera
2022-01-28, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
Tänkte bara tipsa om senaste typen av pipa jag rökt igenom. En "Chillum".
Den jag har heter "Lock N Load" och har en kork som gör att det jag bakat in i den inte ramlar ut om jag har den i fickan. Askan är lätt att trycka ur med en piprensare från bakänden där man har munnen, då ramlar allt ur rök-koppen och den är lätt att rengöra. Lättare än en bong, då den här är mindre och enklare att komma åt insidan.

Ni som blir nyfikna och gillar att ta med er ert röka ut, kika på "lock n load chillum".

Ska ladda den med lite nepalesisk temple boll nu och testa, testade bud i den och det fungerade finfint.

Det känns som att röka en crackpipe haha

Trevlig kväll!
Jag har också en sån. Det finns två olika storlekar, i alla fall vad jag vet och jag har den större varianten. Riktigt smidig.

Jag har beställt CBD-gräs från en utländsk sida men ska hämta ut paketet, får se hur kvalitén är.
Tror det är bra!¨

Ja upgradenatural säljer 50g för 995. Det är bra priser
Citera
2022-01-28, 14:09
Medlem
Får jag fråga om det finns något intresse för mer svenskodlade CBD-buds?

Funderar på att plantera ett fält till våren, främst för ogräsbekämpning och eventuellt för att ta frön (som mat). Men om det finns intresse och möjlighet att sälja buds så hade nog det varit mer ekonomiskt och dessutom roligare. Jag har ju nästan 20 års erfarenhet av att odla illegal hampa så jag skulle nog kunna fixa rätt bra laglig hampa också

Eller är marknaden redan mättad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in