2021-12-01, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Mkt fint val, en av de få jag personligen tycker mig bli bäng på utan thc halter över 0,3%. Van rökare , smakar gott o bra styrka. Du blir ej besviken.
Verkligen nöjd faktiskt. Jag tycker CBD passade mig hur bra som helst. Det är ungefär den känslan i kroppen jag har 2-3 timmar efter jag rökt med THC. Bara det att det har varit två timmar av paranoia fram tills man mår lite skönt avslappnad. Den känslan fick jag på direkten nu. Alltså den avslappnade.

Så nu har jag köpt lite annat CBD-gräs också samt ska testa CBG
Black Friday och Cyper Monday på CBD gräs passade utmärkt.
Citera
2021-12-01, 11:38
Medlem
Vad tror ni om röka cbd + alkohol? Ger det en skön effekt?

Apropå det hela, en snubbe rökte ass-mycket cbd, drack en hel del, proppade sen in flera starksnus i käften. Han kom inte ihåg mycket han. Tänker också på hälsoriskerna, bara för att det är lagligt så betyder det ju inte att det är en riskfri blandning.
Senast redigerad av getupnow 2021-12-01 kl. 11:43.
Citera
2021-12-01, 13:50
Medlem
DudeConfuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Jag gick all-in, rökte fett mycket cbd-buds. Jag blev rätt stekt faktiskt. Det kändes lite som om jag fick klor intryckta i ansiktet, hårdare och hårdare, om och om igen. Mycket skön känsla!

Kan det vara remmen tro? Haha nej men annars kanske det var den lilla THC halten som fick dig att känna sådär eller ren placebo, jag vet att placebo är jävligt starkt och fick även mig att åka saftblandare efter mina första jointar av hampa.

Citat:
Ursprungligen postat av hyperhypo
Vilken sida är de som just nu har de absolut bäst budsen? Har testat lite olika och senast generalens och blev väldigt besviken på det…

Jag skulle säga CBDbuds då dem säljer kvalité och kvantité för bra priser.

Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Vad tror ni om röka cbd + alkohol? Ger det en skön effekt?

Apropå det hela, en snubbe rökte ass-mycket cbd, drack en hel del, proppade sen in flera starksnus i käften. Han kom inte ihåg mycket han. Tänker också på hälsoriskerna, bara för att det är lagligt så betyder det ju inte att det är en riskfri blandning.

Alkohol + hampa är absolut roligt, prova och känn efter.

Någon som provat bilkörning med CBD i kroppen?

Kan man arbeta bort HPPD/Ångest av tidigare bruk av THC med CBD hampa?

Är det snart värt att köpa hem en mängd hampa och sälja till ungdomar?

Förövrigt så chillar jag med en Jamaican Dream ifrån Naturexpressen just nu. Hajde
Citera
2021-12-01, 18:56
Medlem
Citat:
Vilken sida är de som just nu har de absolut bäst budsen? Har testat lite olika och senast generalens och blev väldigt besviken på det…

Eletta advanced från cbdbuds eller eletta advanced från nordicmedcan skulle jag säga. Aldrig rökt något som varit värt det förutom just eletta
Citera
2021-12-01, 21:25
Medlem
Galdars avatar
Citat:

Herbmed gjorde inte mig besviken , hampabondens carmagnola var heller inte fy skam , men den bästa jag provat var faktiskt pineapple express från herbmed , du kan annars prova det sist nämnda haschet i tråden.
Citera
2021-12-02, 01:56
Medlem
Super Silver Haze – The Original 23% CBD
inget slår det säger en erfaren vän.

starkaste lagliga CBD inrikes, absolut bästa , han har testat jävligt många.
par puffar räcker för välmående enligt honom

han handlar via herbmed
Citera
2021-12-02, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DudeConfused
Är det snart värt att köpa hem en mängd hampa och sälja till ungdomar?

Förövrigt så chillar jag med en Jamaican Dream ifrån Naturexpressen just nu. Hajde

Men vad är det du skriver ditt jävla as?!
Vadå sälja till ungdomar? Dra inte in unga människor i ditt skit. Sälj till vuxna, om du känner några vuxna människor vill säga, eller låt bli!!!!!

Och om nån vill ha hampa kan dom nog klicka hem det själv, ge dom adressen till hemsidan om du nu måste lura in folk i skadlig rökning. Idiot. Såna som du alltså.... Giriga jävel ska göra dig pengar på UNGDOMAR.

Usch för dig, tvi!!!!!!
Citera
2021-12-02, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DudeConfused
Kan det vara remmen tro? Haha nej men annars kanske det var den lilla THC halten som fick dig att känna sådär eller ren placebo, jag vet att placebo är jävligt starkt och fick även mig att åka saftblandare efter mina första jointar av hampa.

Alkohol + hampa är absolut roligt, prova och känn efter.

Säg att jag röker en hel joint och dricker ett gäng starköl, kan väl knappast vara farligt?

Citat:
Ursprungligen postat av staynow
Super Silver Haze – The Original 23% CBD
inget slår det säger en erfaren vän.

starkaste lagliga CBD inrikes, absolut bästa , han har testat jävligt många.
par puffar räcker för välmående enligt honom

han handlar via herbmed

Det kanske man borde testa!

Det här lär nog vara bra också!
https://www.naturalhemplife.se/butik/white-ice-moonrock/
Citera
2021-12-02, 14:04
Medlem
Från cbdbuds.nu

”därför rekommenderar och uppmanar vi våra kunder inte på något sätt att bryta mot lagen genom att röka eller på annat sätt konsumera den del utav vårt sortiment som innehåller små mängder THC, till exempel alla våra buds och olika former av kief och hash koncentrat.”

Finns säkert någonstans tidigare i tråden, men det är alltså inte lagligt att konsumera cbd buds eller oljor?
Citera
2021-12-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basshe
Från cbdbuds.nu

”därför rekommenderar och uppmanar vi våra kunder inte på något sätt att bryta mot lagen genom att röka eller på annat sätt konsumera den del utav vårt sortiment som innehåller små mängder THC, till exempel alla våra buds och olika former av kief och hash koncentrat.”

Finns säkert någonstans tidigare i tråden, men det är alltså inte lagligt att konsumera cbd buds eller oljor?

Exakt. Du får enligt svensk lag inte ha THC i kroppen om du inte har det på föreskrivet recept från en läkare. Trodde det var allmän kunskap.
Citera
2021-12-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basshe
Från cbdbuds.nu

Lite dubbla budskap, det skall alltså vara helt lagligt med cbd-buds t.ex, om halten av thc understiger 0.2%, men samtidigt så är thc narkotikaklassat och får därför inte brukas, oavsett mängd. Gäller att kräva blodprov om man hamnar i ett sånt läge, sen hur mycket det hjälper vet jag inte, men det ökar chansen för att gå fri har jag hört iallafall. Sen får man väl förklara att man intagit cbd, vilket är helt lagligt. Känns ju riktigt surt om man skulle åka på ett ringa narkotikabrott på det här...
Citera
2021-12-02, 22:32
Medlem
"Det är lagligt för jordbrukare att odla vissa sorter av så kallad industrihampa med en THC-halt lägre än 0,2 procent. Olagliga sorter kan innehålla 1–23 procent THC."

Det är lagligt att odla om thc-halten understiger 0.2%, men får ej brukas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in