Citat:
Ursprungligen postat av
MrTomte
Så... på vilket sätt har Ebba lurat Esbjörn?
Enligt Esbjörns första ombud kände sig Esbjörn charmad av Ebba. Han ska självklart inte ha menat att han trodde att han och Ebba hade en romantisk relation. Men att deras relation var något mer en köpare och säljare vid en husaffär.
Esbjörn är ensam, jag tror han trodde att han skulle få bli en liten del av Ebbas närmaste krets. Han hade ju fått träffa Ebba barn, Ebba hade kommit hem till honom etc etc.
Jag tror också att han trodde att han skulle få vara delaktig i besluten kring huset. Personligen tycker jag faktumet att Ebba skriver restaurera ett brev till Esbjörn och att det tillsammans tala om färger och huset var för i tiden tyder på det.
Även Esbjörn upprördhet över trädfällningen tyder på det. Att Ebba ville röja i den igen vuxna trädgården och så kan ner träd för att få in sol och ljus är för mig självklart. Men Esbjörn blir väldigt upprörd, om han till fullo förstört en försäljning och att en försäljning betyder att den nya ägaren gör som den vill. Hade han då blivit så upprörd?
Om Ebba, antingen genom att medvetet ljuger, eller bara genom antydningar få Esbjörn att tro att försäljningen var något annat än en ren försäljning.
Där har du ett exempel som för mig är oklart och det är mycket tyder på att Ebba lurats. Och jag vet att det jag säger har de förklarat och förkastats i tråden, men som sagt för mig handlar det om det handlar mer om moral och etik än om juridik.