2022-08-07, 14:30
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Jag sprider ingen felaktig information. Ebbas del är de fullt medvetna om. Däremot har de dålig koll på övrigas taffligheter och det är detta jag informerar dem om.

Man skulle kunna säga att det är ett motsatt förhållande till det som föreligger i den här tråden, där man missar, förnekar, positivt
omformulerar Ebbas dåliga beteende i affären.

Antar att det är svårt och läskigt för många att jonglera med mer än en boll i taget.

Det är inte så lätt att styra upp sina lögner förr eller senare har man målat in sig i ett hörn.
Jag har inga problem med att hålla mycket i gång är en multitasker.ut i fingertopparna.
Däremot ser jag många bakom Esbjörn som lögnare och gång på gång försäger sig.
Lika dant här.

Ta ex Ulfs brev där han skrev att han hade betalat tillbaka och att han även skulle betala tillbaka handpengen.
Eller det första ombudes som hela tiden bytte strategi och även sista ombudet(behövs ingen närmare presentation där)
Och inte var Esbjörn bättre själv.
Han ändrade sig flera gånger.
Däremot har inte Ebba ändrat sig.
Därav så kan man undra varför hon skulle ljuga?? Sen är det lite för mycket på spel för henne med, till skillnad från dom andra på Esbjörns sida.
Men finns några och det var dom som snabbt löste låsningarna som Binninge hade fixat.
2022-08-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Och den bilden som lyft fram här är den sanna menar du?
Du menar att sanningen är att, det är så ställt utom all rimlig tvivel att Ebba och Esbjörn genomförde en husaffär där de var jämnbördiga, där båda hade samma förståelse för affären och båda var väl insatta i fastighetsjuridik och värdet på objektet?

Att Esbjörn vid affären var helt klar i huvudet och innehavare av en hjärna med elasticitet som en 25-åring.

Du menar att När Ebba sa först sa Esbjörn nej, sedan kanske och till sist ja. Så var det en tanke process Esbjörn genomgick helt utan otillbörlig påverkan från Ebba.

Självklar är inte det du kallar sanning mera sant än det HeavensDevils framhäver som fakta i diskussioner.

Människor i min omgivning tycker som människor i HeavensDevils omgivning. Att det var fult gjort av Ebba att genomföra affären trotts att Esbjörn helt uppenbart hade ångrat sig.

Nu har samtal kring detta inte varit på tapeten på länge. Men den allmänna uppfattningen skulle jag säga var.

Hon har nog juridiskt rätt, men så fult gjort. Klart gubben ska få behålla sitt hus. Hur kan man göra så här mot en gammal människa.
Du nervärderar Esbjörn Bolin och försöker framställa honom som både obildad och senil. Jag undrar om det är någon form av reflektion från din sida och att du omedvetet överför dina egna brister på honom. Då förstår jag varför du verkar vara så känslomässigt engagerad i det du upplever som en oförrätt. Det är egentligen dina egna tillkortakommanden som du bearbetar samtidigt som du projicerar ditt hat på en framgångsrik och vacker kvinna som Ebba Busch. Hon förkroppsligar förmodligen allt det du saknar.
2022-08-07, 14:58
Medlem
Citat:
Och den bilden som lyft fram här är den sanna menar du?
Du menar att sanningen är att, det är så ställt utom all rimlig tvivel att Ebba och Esbjörn genomförde en husaffär där de var jämnbördiga, där båda hade samma förståelse för affären och båda var väl insatta i fastighetsjuridik och värdet på objektet?

Att Esbjörn vid affären var helt klar i huvudet och innehavare av en hjärna med elasticitet som en 25-åring.

Du menar att När Ebba sa först sa Esbjörn nej, sedan kanske och till sist ja. Så var det en tanke process Esbjörn genomgick helt utan otillbörlig påverkan från Ebba.

Självklar är inte det du kallar sanning mera sant än det HeavensDevils framhäver som fakta i diskussioner.

Människor i min omgivning tycker som människor i HeavensDevils omgivning. Att det var fult gjort av Ebba att genomföra affären trotts att Esbjörn helt uppenbart hade ångrat sig.

Nu har samtal kring detta inte varit på tapeten på länge. Men den allmänna uppfattningen skulle jag säga var.

Hon har nog juridiskt rätt, men så fult gjort. Klart gubben ska få behålla sitt hus. Hur kan man göra så här mot en gammal människa.

Imponerande att du skriver så mycket utan förstå något.
Ingen hävdat att "Esbjörn vid affären var helt klar i huvudet och innehavare av en hjärna med elasticitet som en 25-åring.".
Esbjörn sa nej till ett pris och ja till ett annat. Allt har han kunnat förhandla. Detta visste de runt Esbjörn,samma människor som kunde ha hjälp han men inte gjorde det.

Om Esbjörn ångra sig så borde e han gjort rätt från sig. Detta har förklaras flera gånger. Om han hade svårt att träffa eller komma i kontakt med Busch så visste han vart hon skulle vara och kunde tagit med sig ett ombud.
Esbjörn hade även flera chanser att förhandla men gjorde inte det. Om detta berodde på Esbjörn eller hans ombud spelar ingen roll.

Esbjörn skrev på förlikningen. Om han ångra sig skulle han inte skrivit på förlikningen. Blev han tvungen borde han eller hans ombud efter gjort anmälan till polis och advokatsamfundet.
Detta gäller även om han ska blivit "lurad" av Busch, en polisanmälan borde ha gjorts istället för gå till media.

Alltid konstigt att du hatar Busch men verkar förneka Sture och de andras påverkan på Esbjörn. Esbjörn är I konkurs där hans advokater, ja samma advokater han mer eller mindre förtala med hävda att de tvinga han skriva på förlikningen, är delaktiga i hantera.

Esbjörn valde tyvärr ett ombud som förstörde för han, sen fick han ett annat ombud som gjorde samma sak.

Överklagan till HD var slöseri på tid och pengar. Med tanke på det finns de so hoppas på överklagan till europadomstolen, så handla det aldrig om Esbjörn utan mer jävlas med Busch, där en äldre man's liv skulle förstöras för komma åt.
2022-08-07, 15:28
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Jag sprider ingen felaktig information. Ebbas del är de fullt medvetna om. Däremot har de dålig koll på övrigas taffligheter och det är detta jag informerar dem om.

Man skulle kunna säga att det är ett motsatt förhållande till det som föreligger i den här tråden, där man missar, förnekar, positivt

Antar att det är svårt och läskigt för många att jonglera med mer än en boll i taget.

Nu vet vi ju faktiskt inte hurdant beteendet var innan köpeavtalet skrevs under.
Varken Esbjörns eller Ebbas, det enda vi egentligen vet är att dom kom bra överens.
Allt annat är efterhandskonstruktioner i media, Esbjörn påstod inte något sådant under MUF.
Han hade av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekom undertecknat köpeavtalet.
Som Brännström själv skrev i sin första sensationsartikel:
”Vad som skett veckorna innan undertecknandet har Expressen inte lyckats utröna”
(nämndes ursprungligen inte heller ett ord om handpenningen & att Esbjörn behållit den)
2022-08-07, 16:10
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Det fula i denna affär startade då M M tvingade Esbjörn att ändra sig och inte följa det uppgjorda undertecknade köpekontraktet. Det MM utsatt Esbjörn för under närmare 2 är är inte annat än tortyr. Att genom en jurist, ST, försöka få Esbjörn under förvaltare bryter mot allt medmänskligt. Kränkningen av Esbjörn skulle varit total om MM lyckats.
Vilka dumheter! Det fula startade med Ebbas fula trick att lura Esbjörn komma å besöka henne. Inte det minsta har MM med Ebbas handlande att göra.

Alla andra bifigurer som Ebbas trådsupporterskara fört in i saken är till för å ta fokus från kärnfrågan: "Handlade Ebba såväl rättfärdigt som gudfruktigt när hon övertalade Esbjörn att sälja sitt hus till henne?"

Även jag och min omgivning tycker INTE det!
2022-08-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vilka dumheter! Det fula startade med Ebbas fula trick att lura Esbjörn komma å besöka henne. Inte det minsta har MM med Ebbas handlande att göra.

Alla andra bifigurer som Ebbas trådsupporterskara fört in i saken är till för å ta fokus från kärnfrågan: "Handlade Ebba såväl rättfärdigt som gudfruktigt när hon övertalade Esbjörn att sälja sitt hus till henne?"

Ju närmare sanningen är att uppdagas ju känsligate blir det för de som sprider lögner kring denna fastighetsaffär.

Köparen har gjort allt rätt och MM och deras maffia har kränkt Esbjörn. Försöket till tvångsförvaltning var bara för svinaktigt.
2022-08-07, 16:18
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Det fula i denna affär startade då M M tvingade Esbjörn att ändra sig och inte följa det uppgjorda undertecknade köpekontraktet. Det MM utsatt Esbjörn för under närmare 2 är är inte annat än tortyr. Att genom en jurist, ST, försöka få Esbjörn under förvaltare bryter mot allt medmänskligt. Kränkningen av Esbjörn skulle varit total om MM lyckats.
Jo det sägs ju det, problemet är ju bara att det inte lyckats presentera minsta bevis för att så skulle vara fallet.
2022-08-07, 16:23
Medlem
Citat:
Jo det sägs ju det, problemet är ju bara att det inte lyckats presentera minsta bevis för att så skulle vara fallet.

För alla som tror på moral och rätt är bevisen uppenbara. Du klarar tyvärt inte av att ta in fakta runt fastighetsaffären. Ditt tänkande är av någon anledning låst och därför förstår du inte.
2022-08-07, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

Har man inga särskilda skäl att skydda Ebba, så går hennes handlingar den vanliga bedömningen som folk gör om andra, att "skit är skit, var det än kommer ifrån." Däremot kan det säkert finnas människor som av politiska skäl, att de gillar att hon flyttar till byn, att de inte gillar Esbjörn, att de tycker att det var trist att huset var eftersatt eller av andra egoistiska skäl, är beredda att blunda för det självklara: att Ebba är en i detta fall en del i skiten runt Esbjörn. Ytterligare en grupp som gömmer sig bakom somliga i tråden är de som hyser ett förakt mot sjukdom och mänsklig svaghet.
Senast redigerad av HeavensDevils 2022-08-07 kl. 16:35.
2022-08-07, 16:26
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Alltid konstigt att du hatar Busch men verkar förneka Sture och de andras påverkan på Esbjörn.
Så smidigt att klassificera all kritik mot Ebba som riktat Ebbahat. Då slipper du ju försvara eller förklara hennes handlade. Utan kan smidigt avisa alla invändningar som hat.

Jag skulle gärna erkänna att Sture påverkat Esbjörn. Om det fanns några som helst tydliga indikationer på att det var så.
2022-08-07, 16:30
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
…, Esbjörn påstod inte något sådant under MUF.
Han hade av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekom undertecknat köpeavtalet.
Det är sant att Esbjörn sagt så.
Men han har oxå sagt att Ebba lurade honom och att han ångrar sig. Vad gör att det första han sa är det han verkligen menade. Medan det är enkelt att bortse från annat han sagt.
2022-08-07, 16:31
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Nu ska vi se om det blir mot hugg eller medhåll, ska ge er en diagnos…..
Pat. har en diagnosticerats med viss kognitiv nedsättning sedan början av 2010.
Pat. har genomgått flertalet screeningar och arbetstester under åren den senaste dec. 2020, utan att sådan försämring som medför behov av närmare utredning ännu inträffat.
Vid besök hos arbetsterapeut har viss försämring av korttidsminnet noterats, lumbalpunktion för att se om vissa markörer kan påvisas i Cerebrospinalvätska har även tagits.

Osv. Osv. Osv……

Diagnosticeras med mild kognitiv nedsättning (MCI) motsvarande en ”mild demens”.
Pat. ligger även efter fynd av markörer i spannet för att utveckla en demens av alzheimers typ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in