2021-11-18, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Förresten vill ni ha reda på hur många år framåt som Esbjörn enligt avtalet har vistelserätt till fastigheten och det är inte att stå å titta på en tall som det gäller
Fram med alla detaljer i den sekretessbelagda delen om "viss dispositionsrätt" som du känner till nu kubun.
2021-11-18, 20:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs

Att göra en sådan inspelning och använda emot sin egen klient, är ett direkt, och allvarligt, brott mot åtagandet ombudet har gentemot sin klient, och såklart även emot sekretessen kring avtalet.

Det går inte att skicka in en sådan inspelning som bevis i en domstol, eftersom det bryter såväl mot sekretessen mellan ombud och klient såväl som emot sekretessen gällande förlikningsavtalet, som även gäller mot motparten. Att advokaterna på Hestra advokatbyrå inte spelat in några samtal, och är mycket tydliga med att ange detta, är ingenting konstigt alls, sådant är de mycket försiktiga med, eftersom en sådan inspelning i orätta händer kan kosta dem karriären.

Att prata med media om en sådan sak är självklart ännu värre, och det är inte utan anledning som pedofilen helt plötsligt degraderat sig själv till "en källa".

Expressen skriver alltså att någon som ingen vet vem det är påstår att det finns en inspelning som ingen känner till och som expressen inte fått höra. Snacka om att koka soppa på en spik.

Vem skulle lämna in den inspelningen till domstolen? Advokaterna Berg/Behm? Inte en chans i världen. Pedofilen Binninge? I egenskap av vadå? Esbjörns ombud?

Inspelningen är ett rent påhitt och hos någon domstol kommer den aldrig att hamna.

Observera att överklagandet gäller stadfästelsen, inget annat. Den enda som uppmanats komma in med bevis är Esbjörn. Skulle han skicka in den nämnda inspelningen. Ja, det skulle ta mig fan inte förvåna. Han, och pedofilen, har ju tillsammans ett obrutet track record i att skicka in bevis som motsäger dem själva. Varför sluta nu!?

Citat:
Vem ska jag tro på
Tro på
Tro på när
Tro på när allt är såhär?

Tja, kubun har ju visat sig vara en notorisk lögnare.

Kanske är en advokat mer pålitlig än ett troll på flashblack. Eller vad tror ni?

https://www.expressen.se/dinapengar/...da-ebba-busch/
Tja vad skrev du själv nyss - jag fetar i ditt spekulerande i ditt översta inlägg
2021-11-18, 20:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Om du läser mitt inlägg igen så må du ju se vad jag skrev. Var menar du att jag angav att Ebbas advokat var med hemma hos Lullma eller var det nu var som de försökte få Esbjörn att förstå vad de kommit överens om under förhandlingarna.

Citat:
Det spelades in från två olika håll och kanske även att det blev inspelat av JB också då han ju med lätthet kunde göra det då han var med på tfn och så även under själva förlikningsförhandlingen. Om så har skett har jag inte klart svar på men hade jag varit med på telefon ja då hade jag garanterat (också) spelat in....säkert inte bara jag som känner så....eller hur? Konstigt att hon Katrin godkände det förfarandet - hon som ju ska vara så übersmart

Du skriver att det var konstigt att Katrin godkände det förfarandet så min fråga är hur Katrin har kunnat godkänna något hon rimligen inte haft någon som helst koll på att det skedde, eller menar du verkligen att Katrin var med när E*björn fick genomgång på förlikningen. för det är ju det som frågan gäller och det som Expressens Leif Brännström tar upp i sin artikel.

Citat:
Men tidigare okända uppgifter visar att det hölls flera möten om avtalet med Esbjörn Bolin och hans dåvarande advokater.

Några av mötena där avtalet lästes upp för Bolin bandades. Allt var mycket tydligt, uppger källor.

– Det har redovisats i omgångar och upprepats. Allt finns på band, säger en källa.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/hemlig-bandinspelning--kan-radda-ebba-busch/

Det är ju det som är kärnfrågan inte om deras förlikningsmöten spelades in, genomgången av förlikningsavtalet med E*björn.
2021-11-18, 20:21
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Om du läser mitt inlägg igen så må du ju se vad jag skrev. Var menar du att jag angav att Ebbas advokat var med hemma hos Lullma eller var det nu var som de försökte få Esbjörn att förstå vad de kommit överens om under förhandlingarna.

Varför skulle Karin åka hem till Lullmaa?

Det är inte Ebbas advokats uppgift att förklara för motparten vad som man har kommit överens om.

Du spekulerar ju hej vilt.
2021-11-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Man får faktiskt inte göra hur man vill med sin egendom. Man t.ex. Behöva söka bygglov.

Hitta en intressant text från villaägarna om skräpig tomt kan vara.
https://www.villaagarna.se/radgivning-och-tips/juridik/artiklar/hur-skrapig-far-grannens-tomt-vara/

Boverket har information också om ovårdat tomt
https://www.boverket.se/sv/PBL-kunskapsbanken/lov--byggande/tillsyn/exempel-pa-tillsynsarenden/ovardad-tomt/
Jag hade funderingar i en tidigare post om det är bland annat detta faktum som gör att MPL helt plötsligt verkade för att förlikningen var rätt väg. Samtliga inblandade insåg att det helt plötsligt skulle dyka upp massa kostnader runt huset nu när det blivit uppmärksammat. Kostnader man kanske hade sluppit om huset bara hade fått fortsätta sin törnrosasömn inne bland träden.

Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Miljönämnden borde ha ingripit tidigare och tvingat honom att sanera.

Det märkliga är ju att området verkar sakna självutnämnd ordningsman, ni vet de här som springer runt och påpekar för folk att deras tomt är skräpig och det ser illa ut för området (läs värdet på dennes egna fastighet) och skickar in anonyma anmälningar till diverse myndigheter när någon råkar måla kåken i fel färg eller liknande

Ger mig fanken på att det var därför det blev ett sånt liv runt slyröjningen, helt plötsligt kunde ju alla i området se rakt in på tomten och uppmärksamma saker som de kunde få huvudvärk över
"Det står bilvrak där och mina barn leker precis här nere, tänk om det läcker ut gift..."
2021-11-18, 20:27
Medlem
Citat:
Tja vad skrev du själv nyss - jag fetar i ditt spekulerande i ditt översta inlägg

Ja, vad skrev jag nyss. Du är inte bara korkad va? Du är analfabet också, eller hur?

Först skrev jag att Hestras advokater inte spelat in något.

Sedan noterade jag att Hestras advokat Per-Hans Berg uttryckligen säger att han inte har spelat in något.

Vilket av ovanstående var det som korkade lilla du inte förstod?

Att du påstår att Per-Hans Berg spelat in samtalen har vi redan noterat.
Den stora frågan är, vem vet bäst om vad Per-Hans har spelat in eller inte, han själv, eller en liten nyttig idiot på flashback som aldrig ens träffat någon av de inblandade!?
2021-11-18, 20:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Jag hade funderingar i en tidigare post om det är bland annat detta faktum som gör att MPL helt plötsligt verkade för att förlikningen var rätt väg. Samtliga inblandade insåg att det helt plötsligt skulle dyka upp massa kostnader runt huset nu när det blivit uppmärksammat. Kostnader man kanske hade sluppit om huset bara hade fått fortsätta sin törnrosasömn inne bland träden.

Det märkliga är ju att området verkar sakna självutnämnd ordningsman, ni vet de här som springer runt och påpekar för folk att deras tomt är skräpig och det ser illa ut för området (läs värdet på dennes egna fastighet) och skickar in anonyma anmälningar till diverse myndigheter när någon råkar måla kåken i fel färg eller liknande

Ger mig fanken på att det var därför det blev ett sånt liv runt slyröjningen, helt plötsligt kunde ju alla i området se rakt in på tomten och uppmärksamma saker som de kunde få huvudvärk över
"Det står bilvrak där och mina barn leker precis här nere, tänk om det läcker ut gift..."

Bor ju rätt många MP hipsters i området, märkligt att de inte har reagerat på Esbjörns soptipp.
2021-11-18, 20:34
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du skriver att det var konstigt att Katrin godkände det förfarandet så min fråga är hur Katrin har kunnat godkänna något hon rimligen inte haft någon som helst koll på att det skedde, eller menar du verkligen att Katrin var med när E*björn fick genomgång på förlikningen. för det är ju det som frågan gäller och det som Expressens Leif Brännström tar upp i sin artikel.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/hemlig-bandinspelning--kan-radda-ebba-busch/

Det är ju det som är kärnfrågan inte om deras förlikningsmöten spelades in, genomgången av förlikningsavtalet med E*björn.

Citat:
Ja, vad skrev jag nyss. Du är inte bara korkad va? Du är analfabet också, eller hur?

Först skrev jag att Hestras advokater inte spelat in något.

Sedan noterade jag att Hestras advokat Per-Hans Berg uttryckligen säger att han inte har spelat in något.

Vilket av ovanstående var det som korkade lilla du inte förstod?

Att du påstår att Per-Hans Berg spelat in samtalen har vi redan noterat.
Den stora frågan är, vem vet bäst om vad Per-Hans har spelat in eller inte, han själv, eller en liten nyttig idiot på flashback som aldrig ens träffat någon av de inblandade!?
Som sagt det blir för omfattande för mig att behöva förklara för er som inte förstår vad jag skriver - alternativt spelar dumma för å få till skenargument - okey ni lyckades jag drar - å skiter i hur det går för både Ebba o Esbjörn - har sagt det förr men nu är det definitivt - vad fan ska jag slösa tid på dårar för - nä slut nu å jag loggar ut så slipper jag se citatklockan. Slutmatat!!!!
2021-11-18, 20:36
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Hittepå är det inte jag som står för utan alla ni som ifrågasätter mina uppgifter. Inte så konstigt kanske om Berg inte vill kännas vid att han spelat in sin klient när han förklarat villkoren i avtalat för att få honom att underteckna. Bara att göra det å sen kanske det finns sekvenser som inte är riktigt okey för honom i sin iver att sy ihop ett avgörande.

Förresten vill ni ha reda på hur många år framåt som Esbjörn enligt avtalet har vistelserätt till fastigheten och det är inte att stå å titta på en tall som det gäller

Nej,
av intresse är den tidigare branden vid Binnges morsas grannhus, som ska ha haft skavanker som sen plötsligt brann med dito försäkringsärende. Om man ser till Binninges agerande är det nu bara en brand som fattas i denna såpa.
2021-11-18, 20:41
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Som sagt det blir för omfattande för mig att behöva förklara för er som inte förstår vad jag skriver - alternativt spelar dumma för å få till skenargument - okey ni lyckades jag drar - å skiter i hur det går för både Ebba o Esbjörn - har sagt det förr men nu är det definitivt - vad fan ska jag slösa tid på dårar för - nä slut nu å jag loggar ut så slipper jag se citatklockan. Slutmatat!!!!

.
Senast redigerad av Q6 2021-11-18 kl. 21:12.
2021-11-18, 20:42
Medlem
Citat:
Innan du drar vill vi gärna att du ger oss alla detaljer du känner till i den sekretessbelagda delen rörande "viss dispositionsrätt" som du skryter om att du har.
2021-11-18, 20:42
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Återigen missar tråden några av de mest väsentliga sakerna.

Som nämnts så är det i Sverige inte otillåtet att spela in ett samtal som man själv deltar i, även om andra i samtalet inte vet om att man spelar in.

Men det handlar här inte bara om ett vanligt kafferep.

Detta gäller samtal mellan ombud och klient, där sekretessbelagda dokument diskuteras.

Ombuden som deltar i mötet har långtgående skyldigheter gentemot sin klient. De skall verka i klientens intresse, i enlighet med klientens vilja och för klientens bästa, och det ansvaret går långt, mycket långt.

Ett ombud som av någon anledning inte kan uppfylla sina ansvar, ett vanligt sådant exempel är en advokat vars klient säger - Jag är skydlig, jag begick brottet, men vi ska säga i domstolen att jag inte gjorde det och att det var på ett annat vis, måste begära att bli entledigad. Advokaten får inte främja orätt, och ska agera utifrån sin klients vilja. I detta fall kan inte bägge ansvaren uppfyllas, och advokaten måste därför begära att få bli entledigad från uppdraget som ombud, men får inte berätta vad klienten sagt.

Problemet i fallet med Esbjörn, är alltså att vi har ett ombud som utan sin klients vetskap spelat in möten med sin klient, där sekretessbelagda saker diskuterats.

Att göra en sådan inspelning och använda emot sin egen klient, är ett direkt, och allvarligt, brott mot åtagandet ombudet har gentemot sin klient, och såklart även emot sekretessen kring avtalet.

Det går inte att skicka in en sådan inspelning som bevis i en domstol, eftersom det bryter såväl mot sekretessen mellan ombud och klient såväl som emot sekretessen gällande förlikningsavtalet, som även gäller mot motparten. Att advokaterna på Hestra advokatbyrå inte spelat in några samtal, och är mycket tydliga med att ange detta, är ingenting konstigt alls, sådant är de mycket försiktiga med, eftersom en sådan inspelning i orätta händer kan kosta dem karriären.

Att prata med media om en sådan sak är självklart ännu värre, och det är inte utan anledning som pedofilen helt plötsligt degraderat sig själv till "en källa".

Expressen skriver alltså att någon som ingen vet vem det är påstår att det finns en inspelning som ingen känner till och som expressen inte fått höra. Snacka om att koka soppa på en spik.

Vem skulle lämna in den inspelningen till domstolen? Advokaterna Berg/Behm? Inte en chans i världen. Pedofilen Binninge? I egenskap av vadå? Esbjörns ombud?

Inspelningen är ett rent påhitt och hos någon domstol kommer den aldrig att hamna.

Observera att överklagandet gäller stadfästelsen, inget annat. Den enda som uppmanats komma in med bevis är Esbjörn. Skulle han skicka in den nämnda inspelningen. Ja, det skulle ta mig fan inte förvåna. Han, och pedofilen, har ju tillsammans ett obrutet track record i att skicka in bevis som motsäger dem själva. Varför sluta nu!?

Du glömmer att MPL med generalfullmakten varit närvarande och kunnat spela in.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in