Citat:
Ursprungligen postat av
JoseyWales
Det spelar ingen roll hur tydlig den var, finns inget öppet köp på fastigheter.
Det har du helt rätt i. Det är därför man får häva köpet och betala en massa pengar om man gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av
HappySadHarry
Fast du har fått det serverat svart på vitt gång på gång hur det ligger tilll så fortsätter du tramsa om värderingsdatum.
Domstolen kommer inte att ha det minsta problem med Erik Haglunds vittnesmål för det är bara i din sjuka fantasivärld det går att skapa några oegentligheter av hans agerande.
Tror inte du är så dum egentligen men av någon anledning finner du nöje i att argumentera som den blinde slåss.
Du kan ju hävda i absurdum att det är klart som korvspad. Men det är ju jävligt otydligt i alla fall. Dock är det ju Ebba som kallar honom, så att de har planer på att ge en glasklar förklaringen tror jag du har rätt i.
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Man kan nog inte se Esbjörns - jag ångrar mig - som en hävningsförklaring. Det får nog vara lite mer seriöst och engagerat än så. Förutom att det förutsätter att man går med på att träffa köparen, något Esbjörn inte gjort.
Det var så han skrev ja, det har du rätt i. Jo det kan man. Ebba tolkade det ju uppenbarligen så. Det skriver hon i sitt inlägg iallafall.
Citat:
Ursprungligen postat av
JoseyWales
Vad är annars hävningsförklaring?
Ett öppet köp är något som du har en rättighet att göra. En hävning får konsekvenser för dig om du gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Skedde tidigt - nej det skedde väldigt sent. Så sent att Esbjörn redan sålt huset.
Vet du inte skillnad på sent och tidigt?
Du bevisar att du uppenbart inte förstår något om hur en fastighetsaffär går till. Nej man har inte ångerrätt fram till tillträdet av den nye ägaren. Var i all sin dar har du fått det ifrån?
Självklart skedde det efter kontraktet tecknats. Det är ju svårt att häva ett kontrakt som inte är påskrivet. Då är det ju ändå inte giltigt. Och ångra sig innan påskrivet kontrakt får både köpare och säljare.