2021-02-25, 11:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Hon kan inte backa nu, point of no return är nådd.

Hon skulle kunna erbjuda honom ett par hundra lax till.
2021-02-25, 11:16
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Förtroende är ej samma sak som vem som har juridiskt rätt.

Morgan Johansson hade all rätt juridiskt att shoppa i mellandagsrean. Men kan ändå skada förtroendet.

En dumskalle till minister. Ebba har ju lite högre verkanshöjd då hennes boende är i fatet.
2021-02-25, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hon skulle kunna erbjuda honom ett par hundra lax till.

Tydligen vill Esbjörn erbjuda Ebba en slant istället.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ba-busch-symbo
2021-02-25, 11:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Självklart.
Vågar nog påstå att en stor del av svenska folket står bakom gubben.
Vad som är mysko är att dom få som står bakom Ebba flockas i tråden.

En stor majoritet av skribenterna i tråden står bakom Ebba i detta, precis som en stor majoritet av befolkningen.

Det är därför Ebba är så populär och har så högt förtroende hos folket.
2021-02-25, 11:18
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är förtal. Det avgörs i ett separat brottmål om Binninge anmäler Ebba för detta brott. Bevisläget är utmärkt.

Vi vet alla att polisen avfärdar anmälningar om olovlig trädfällning eftersom brott av detta slag, är redan på utredningsstadiet ord mot ord. Förtal är brott i en annan liga, där förtal ses på som ett mycket allvarligare brott än brott som olovlig trädfällning.

Särskilt under pågående tvist i domstol är förtal mycket allvarligt. Och ovärdigt. Fy Ebba Usch som med berått mod ger sig på Esbjörns ombud. En gränslöshet i linje med Ebba Usch syn på äganderätten och särskilt hennes egen rätt till en bostad hon vill ha.

En fråga till dig personligen:

Om du blivit stämd och skulle välja ombud, skulle du då vilja bli försvarad av en person som:

1) saknar adekvat juridisk utbildning
2) är dömd för grova sexualbrott mot barn
3) är nolltaxerare och därmed inte bidrar till det allmänna

?
2021-02-25, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Intressant. Du har helt rätt i det att besittningsrätten är punkt nummer ett och den har Esbjörn så länge han har nyckeln i fickan.

Det kommer att göra Ebba chanslös oavsett avtalspåståenden. Att skicka ett förskott och tro att man varit smart är rent önsketänkande från Ebbas sida.

Hon är en mänsklig och politisk bluff. Och det kommer inte att hjälpa hennes sak hur mycket skit hon än kletar på Binninge.

Jag har kommit till slutsatsen att Ebba Busch lider av grava personlighetsstörningar. Hon ser inte det vi ser, och hon har ett annat perspektiv på verkligheten än folk flest. Den gud hon tror på har varit alldeles för god, och gjort det alldeles för lätt för henne. Hennes överjag är skrattretande.

Jag tittade igenom delar av hennes Instagram. Ett exempel på den mänskliga bluffen. Hennes barn översvämmas av barnböcker, där en morsa som själv inte läst en enda bok, översvämmar barnen och hemmet med barnböcker och visar upp det för hela världen. Fniss. Fniss.

Hennes Instagram visar på en ytlig person, som bakar makalöst fula tårtor med en banal nyrik heminredning.

I politiken har hon använt ord som berått mod utan att precisera vad hon menar. Ett ordval som undergräver henne politiskt. Särskilt när hon inte kan precisera grunderna för detta starka fördömandet av regeringens Corona politik. Det spelar ingen roll om Ebba har rätt eller fel politiskt när hennes kunskapsgrund är så bräcklig att hon inget kan om skillnaden mellan berått mod och underlåtenhet.

Ebba Usch sökte upp en ensam äldre medborgare 80+ under en pandemi, med berått mod, för egen vinning skull, efter att hon vistats i olika smittohärdar på Stureplan.
2021-02-25, 11:22
Medlem
Citat:
Hon kan inte backa nu, point of no return är nådd.

Har hon 12 år i riksdagen kan hon ägna sin tid till att renovera huset mm - hon får då full pension
2021-02-25, 11:28
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
En stor majoritet av skribenterna i tråden står bakom Ebba i detta, precis som en stor majoritet av befolkningen.

Det är därför Ebba är så populär och har så högt förtroende hos folket.
Med den fantasin visar du på samma tondövhet som Ebba.
2021-02-25, 11:29
Medlem
Citat:
Tydligen vill Esbjörn erbjuda Ebba en slant istället.

Hahaha, desperationen hos Esbjörn med anhang börjar visa sig. Någon som är säker på att få rätt har ALDRIG erbjudit motparten ett öre, det är att visa strupen.
2021-02-25, 11:30
Medlem
trngws avatar
Historienbeskrivning, Esbjörns ståndpunkt

Ja jag vill sälja huset
Huset är värt 4.2 miljoner
Jag vill sälja för 3.9 miljoner
Jag har ångrat mig
Jag har glömt att jag sålt huset, men jag minns att jag ångrat mig
Ebba har lurat mig genom att uppvakta mig
Jag vill förlikas
Det handlar inte om pengar
Jag vägrar förlikas
Ebba har inte lurat mig
Jag är dement
Huset är värt 5.7 miljoner
Jag är inte dement
Ebba har lurat mig
Det handlar om pengar
Huset är värt 4.6 miljoner
Jag vill förlikas
Jag kan betala Ebba en symbolisk summa för att få huset
Senast redigerad av trngw 2021-02-25 kl. 11:44.
2021-02-25, 11:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Historienbeskrivning, Esbjörns ståndpunkt

Ja jag vill sälja huset
Huset är värt 4.2 miljoner
Jag vill sälja för 3.9 miljoner
Jag har ångrat mig
Jag har glömt att jag sålt huset, men jag minns att jag ångrat mig
Ebba har lurat mig genom att uppvakta mig
Det handlar inte om pengar
Ebba har inte lurat mig
Jag är dement
Huset är värt 5.7 miljoner
Jag är inte dement
Ebba har lurat mig
Det handlar om pengar
Huset är värt 4.6 miljoner
Jag kan betala Ebba en symbolisk summa för att få huset

Lägg till det: "Ingångna avtal gäller inte".
Han lär torska i rätten.
2021-02-25, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Finns det inga fungerande journalister på Aftonbladet?

Inget nämns om att den värdering som gjorts av den "oberoende" mäklaren är med förbehållet att den inte kan användas vid en tvist enligt jordabalken för att den inte är fullständig som den värdering som Ebba Busch lät göra.
Du har helt rätt i vad som står i värderingen Binninge tog fram men mest troligt helt fel gällande Ebba Buschs värdering.

Har du sett Ebba Buschs riktiga värdering från Notar? Den från Notar som efterdaterades och första gången lämnades via SMS, du påstår alltså att den är mer omfattande än denna som Binninge tog fram nu?
Jag skulle gissa på att den omfattar något/några enstaka A4a. Knappast att Notar tog sig tiden för att ta fram en så omfattande värdering som Binninge gjorde för att sedan lämna den via SMS.

Dessutom är det mest troligt att Ebba Buschs värdering med Notar inte alls har Anticimex värdering som bilaga då den värderingen gjordes i samma veva som Anticimex var på plats, Anticimex behöver sedan en god tid på sig att sammanställa sin undersökning som de gjorde, logiken säger att Ebba Buschs värdering gjordes före de hade tillgång till den. Så ja, Ebba Buschs Notar värdering luktar efterkonstruktion.

Att Ebba Busch sedan kallar sin onlinevärdering för värdering gjord av mäklare visar också på hur hon för sig med halvsanningar vilket inte är klädsamt men ett återkommande fenomen i den här historien och hennes politiska retorik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in