Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-25, 10:58
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Jag begriper inte grejen med nya värderingar av fastigheten. Ett köpekontrakt kan ju inte upphävas bara för att säljaren efter signeringen hittar någon som vill betala mer än vad som står i kontraktet.

Nej, precis så. Den är givetvis rent irrelevant nonsens. Bara ett av flera försök av Binninge, som ett juridikens svar på NMT Think Pink, att rädda kursgårdsdamens testamente genom vilket hon tänker tillskansa sig fastigheten.
2021-02-25, 10:59
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Menar du på fullt allvar att du saknar grundläggande insikt om betydelsen av lagfarten i ett dylikt fall? Och tala om det i termer om "pojkrumsfantasier"?
Ska du verkligen sänka nivån dit?
Ja, då får du göra det, på egen hand. Jag trodde (uppenbarligen i min naivitet) att du förstod mycket bättre än så.

Ebba Busch är ägare till fastigheten och inskriven med en vilande lagfart. Du får läsa på vad det betyder.

Tag det litet sakta och fint med det där om "att inte förstå"

Att Binninge och värderingspersonen skulle kunna lagföras för "olaga intrång" finns inte. Att Esbjörn i nuläget har lagfarten, medan Ebba har ansökan vilande (grundad på ett köpeavtal) gör att det alls icke kan sägas vara Ebba som har ensidig rätt att befinna sig på fastigheten (eller, snarare, inne i huset).
2021-02-25, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Men hon anser att hon blir rättslös, därav anledningen till att hon väljer att driva fallet helt i enlighet med lagstiftningen. Är det så jävla svårt att fatta det din tröga åsna? Vad du tycker eller vad allmänheten må tycka saknar betydelse. Likaledes allt moraliserande runtomkring.

Att Schultz säger att det är förtal betyder inte att det är förtal. Det är domstolen som avgör sånt. Inte Schultz. Jag kan gå steget tillbaka och säga att det varken är en okynnesanmälning eller ej. Bara en anmälan som Ebba inte kan rå för och som motparten har rätt att driva civilrättsligt. Det gör inte Ebba till en sämre människa i det här läget då en dom inte kommit i den frågan.

Det är förtal. Det avgörs i ett separat brottmål om Binninge anmäler Ebba för detta brott. Bevisläget är utmärkt.

Vi vet alla att polisen avfärdar anmälningar om olovlig trädfällning eftersom brott av detta slag, är redan på utredningsstadiet ord mot ord. Förtal är brott i en annan liga, där förtal ses på som ett mycket allvarligare brott än brott som olovlig trädfällning.

Särskilt under pågående tvist i domstol är förtal mycket allvarligt. Och ovärdigt. Fy Ebba Usch som med berått mod ger sig på Esbjörns ombud. En gränslöshet i linje med Ebba Usch syn på äganderätten och särskilt hennes egen rätt till en bostad hon vill ha.
2021-02-25, 11:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursäkta, men det där är ju som att fråga om det inte finns några fungerande kirurger på Ahmeds bildelsklinik. 😉

Fan, tänkte inte på det!

Men jag blir så trött på den taffliga journalistik som ska presteras, har de som skriver ingen som helst yrkesstolthet?

Men politik går före allt, även vad som är sant och riktigt.
2021-02-25, 11:02
Medlem
kubuns avatar
[quote=nova68|74803834]
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag ögnade som hastigast igenom domen. Det verkar som att JB minsann inte har haft det så lätt som styvpappa till denna bångstyriga tonårsjänta. Fick intrycket av att hon försökt förföra JB. JB hade t.o.m. frågat henne om hon gjort det innan. Viss sexuell fysisk kontakt skedde men med underkläder på och när han sen sa att hon var äcklig och att han inte ville ha henne kände hon sig försmådd.

Ja herrejävlars alltså och för detta hängs han ut som en pedofil. Jag blev själv en gång lockad av en 15 åring när jag var 30. Skillnaden mellan JB och mig är att jag brände på bruden och då var allt för henne ok. Hon fick vad hon ville ha. JB kände han inte kunde det iom sin ställning och därför åkte han på ett åtal och dom.

Hade han låtit sig förföras till fullo så hade säkerligen allt varit frid o fröjd då hon hade fått den hake på honom hon varit ute efter. Hon hade förenat nytta med nöje. Vilket jävla öde JB har råkat in i. Förstår att han känner sig ordentligt kränkt och att han anmäler Ebba. Ebba har antagligen fått inspiration till sitt inlägg i Facebook härifrån.
[/QUOTE.]

Där for den lilla respekt du möjligtvis kunde ha tillkämpat dig Kubun.
Du är inte värd att svara mer då en sådan syn i mina ögon jämställer dig med förövaren.
Nackskott är enda boten mot pedofili.
Tja det blev nu bara en gång för mig att jag lät mig förföras av en ung brud trots att jag var föremål för flera försök. Jag bara skrattar åt ert ojande och att ni i Ebbas försvarsgäng skulle vara förmögna att visa nån slags respekt överhuvudtaget ser jag som uteslutet efter att sida upp och sida ner fått ta del av en sån strid ström av okvädningsord ni kastat ur er. Har aldrig någonsin kämpat för att bli tilldelad någon respekt. Jo jo efter sig själv dömer man andra

Dina pedofilanklagelser må du rikta mot lagstiftarna och politikerna Ebba inkluderat som bestämt gränsen vid 15 år. Jag har inte gjort något olagligt och har aldrig någonsin försökt att förföra någon kvinna. Det är egentligen heller inte någon skillnad i sak på våldtäkt och förförelse. I det ena fallet tillskansar man sig sex och i det andra lurar man till sig det. Det som tänder en normal man är en kvinna som vill, det gudomliga, men det är säkerligen något som övergår din förmåga att ta till dig.

När jag läste domen mot JB stod det ganska klart för mig att 15-åringen försökte förföra JB men han lyckades trots erektionen hon lyckats framkalla dra sig ur situationen så våldtäkten aldrig fullbordades. Ja våldtäkt som det skulle ha räknats som, trots hennes byxmyndighet, därför att hon stod i en beroendeställning till honom som styvdotter.

Nä JB har nog blivit dömd som oskyldig. Hade han haft en intention att genomföra ett samlag så hade han ju fullbordat det. Tjejen snärjde honom, så är min uppfattning, försökte först t.o.m. köra med att hon var rädd för att ha blivit med barn men ändrade storyn. JB förnekar brottslig handling. Han är varken den förste eller den siste som skulle kunna vara dömd men oskyldig.
Senast redigerad av kubun 2021-02-25 kl. 11:23.
2021-02-25, 11:03
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vill också lägga att Ebba Busch är som bäst när hon går till attack och faktiskt framstår som velig och svag när hon backar.

Det är på offensiven hon vinner röster.
Ur led är tiden.
Den fascistoida sidan menar du?

Föredrar politiker som reflekterar över att inte gå till attack mot åldringar
Senast redigerad av Taggad 2021-02-25 kl. 11:20.
2021-02-25, 11:06
Medlem
Kongruensbojds avatar
Jag skiter i vilket, men tänk er ett scenario där Ebba vunnit över Esbjörn men förlorat antingen partiledarposten eller KD:s riksdagsplats. Hon sitter vid köksbordet i sitt nya hem och röker en Marlboro Gold och sippar på ett nattvardsvin från den lokala kyrkan.

”Jag vann!”
2021-02-25, 11:06
Medlem
trngws avatar
Binninge hävdar att den psykologundersökning som han lämnar in till domstolen inte kan användas som underlag för att bedöma Esbjörns kognitiva förmågor, inte ens av experter på området.

Det är ta mig faaan något av det allra mest komiska jag läst i detta.

Om inte experter kan bedöma Esbjörn utifrån den. Hur ska då domstolen kunna göra det?

Det är väldigt hög tid för domstolen att sparka ut Binninge! Han är en fullständig katastrof för sin klient.

2021-02-25, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Jag skiter i vilket, men tänk er ett scenario där Ebba vunnit över Esbjörn men förlorat antingen partiledarposten eller KD:s riksdagsplats. Hon sitter vid köksbordet i sitt nya hem och röker en Marlboro Gold och sippar på ett nattvardsvin från den lokala kyrkan.

”Jag vann!”

Hon kan inte backa nu, point of no return är nådd.
2021-02-25, 11:09
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Hur många står bakom gubben och styr honom nu? Lite naivt kanske att tro att detta bara handlar om Ebba och Esbjörn.
Självklart.
Vågar nog påstå att en stor del av svenska folket står bakom gubben.
Vad som är mysko är att dom få som står bakom Ebba flockas i tråden.
Senast redigerad av Taggad 2021-02-25 kl. 11:11.
2021-02-25, 11:11
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ur led är tiden.
Den fascistoida sidan menar du?
A
Föredrar politiker som reflekterar över att gå till attack mot åldringar
Nu är det väl den förmenta "advokaten" tillika pedofila våldtäktsmannen hon angriper.
2021-02-25, 11:12
Medlem
Citat:
Inte alls.

Ebba skickade en gemensam bekant för att kontrollera om Esbjörn ville sälja. Så där finns inga sådana möjligheter till övertalning och påverkan.

När sedan Esbjörn visade sig vara villig att sälja, så gick Esbjörn hem till Ebba för att prata om saken.

Kan dina närmaste påverka dig och dina handlingar?
Kan någon som bor i ditt område som du inte känner men har gemensamma bekanta med, påverka dig i samma utsträckning som dina nära och kära?

Jag tror du förstår skillnaden 😉

Ok, det stärker hennes sak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in