2021-01-18, 14:05
Medlem
Avlanss avatar
Det värsta med föregående incident är att Svensk Galopps utsedda rättsinstans för aktuella tävling använder ”hen”. Snälla någon, skriv vederbörande istället....

Citera
2021-01-18, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
” Galoppdomstolen mottog en sen strykning från tränare German Barrameda Alzola (häst nr 6 Leo Kalejs). Alzola anförde att den lärling som skulle rida hästen i loppet innan visat sig orutinerad och i obalans. Galoppdomstolen godtog strykningen. Galoppdomstolen gör bedömningen att det är tränarens ansvar att ha tillräcklig kunskap om den ryttare som hen engagerar vid startanmälan. Galoppdomstolen dömer tränare German Barrameda Alzola till böter om 2000 kr för sen inkommen strykning. RG 5:4, 6:1, 8:15/1, 8:22/2 SG: riktlinjer för påföljd”

Kollar man inte upp innan vem man sätter upp? 😬

Han borde ju ha vetat att hon är orutinerad (vilket ju verkligen visade sig i loppet innan; det var väl det han såg), men att hon skulle vara i obalans (vad nu det exakt betyder i sammanhanget) kan han kanske inte veta vid startanmälan.
Senast redigerad av rammakaren 2021-01-18 kl. 15:44.
Citera
2021-01-18, 15:43
Bannlyst
Citat:
Det värsta med föregående incident är att Svensk Galopps utsedda rättsinstans för aktuella tävling använder ”hen”. Snälla någon, skriv vederbörande istället....

Håller med! Det där oskicket är som en aggressivt virus och sprider sig överallt.
Citera
2021-01-18, 15:59
Bannlyst
Det råder nog större oenighet om vintergaloppens vara eller inte vara än vad som framgick i den "enkät" som gjordes i VinnareV64 igår. Det säger sig självt att de som är på plats på Bro en vintergaloppdag är positivt inställda ...

Personligen tycker jag att vintergaloppen behövs, även om jag ligger lågt med spelet. Är inte ensam om det, om man ska döma av V64-omsättningen. Men så är det ju små fält också ...
Citera
2021-01-18, 16:02
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Han borde ju ha vetat att hon är orutinerad (vilket ju verkligen visade sig i loppet innan; det var väl det han såg), men att hon skulle vara i obalans (vad nu det exakt betyder i sammanhanget) kan han kanske inte veta vid startanmälan.

Reagerade också på det. ”Obalans” ? Har hon visat sig instabil? Jag såg efter loppet att hon inte riktigt klarade av att sadla av hästen vilket såg ut att ta tid.
Citera
2021-01-18, 16:03
Bannlyst
På torsdag rullar The Dubai World Cup Carnival igång. Men ingen städning hos ATG och heller inget spel. istället matar man vidare med Sydafrika, som intresserar hur många?
Citera
2021-01-18, 16:03
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det råder nog större oenighet om vintergaloppens vara eller inte vara än vad som framgick i den "enkät" som gjordes i VinnareV64 igår. Det säger sig självt att de som är på plats på Bro en vintergaloppdag är positivt inställda ...

Personligen tycker jag att vintergaloppen behövs, även om jag ligger lågt med spelet. Är inte ensam om det, om man ska döma av V64-omsättningen. Men så är det ju små fält också ...

För att vara helt ärlig. Det är så jävla tråkiga lopp och fälten är ju så små. Nej, jag håller mig nog till Dubban och Hongkong. Brr
Citera
2021-01-18, 17:32
Bannlyst
Citat:
För att vara helt ärlig. Det är så jävla tråkiga lopp och fälten är ju så små. Nej, jag håller mig nog till Dubban och Hongkong. Brr

Nä, inte väcker det något större engagemang inte.
Citera
2021-01-19, 10:49
Medlem
Avlanss avatar
Silent Night startar den 28/1 på Meydan
Citera
2021-01-22, 07:29
Bannlyst
Pegasus World Cup Invitational brukar väl inte riktigt leva upp till namnet World Cup och i år är det extra tydligt: Inga utländska hästar i fältet.

Favoriten Knicks Go bör ha en god chans att rinna undan i ledningen, i synnerhet med tanke på att han fått box 4. Det är svårt att vinna från ytterboxarna på Gulfstream över den distansen. Jesus’ Team är nog den enda som möjligen kan utmana, även om Ortiz aldrig ska bevakas på Gulfstream. han rider innerboxens Sleepy Eyes Todd.
Citera
2021-01-24, 08:31
Bannlyst
15 gånger på komben 4-1 var överraskande högt. Men det är bara att tacka och ta emot ... :-)
Citera
2021-01-24, 08:53
Bannlyst
Bra omsättning på bl.a. V4 till Gulfstream. Säkert många norska kronor - de hade ju inget annat att spela på igår när V75 blev inställt - men det är ändå uppenbart att spelarna gillar amerikansk galopp.

Omsättningen hos ATG till Gulfstream en kväll är nästan lika stor som i Hong Kong under en hel månad. För att inte tala om Sydafrika och England ... Mycket beror förstås på tidpunkten - fler spelare har tid på kvällar, i synnerhet på helger, än på vardagseftermiddagar och söndagsmorgnar - men många tilltalas nog också av själva produkten. Dessutom lätt att hitta info om hästarna.

Så varför satsar inte ATG mer på amerikansk galopp? Det är en gåta ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in