Citat:
Ursprungligen postat av
Avlans
” Galoppdomstolen mottog en sen strykning från tränare German Barrameda Alzola (häst nr 6 Leo Kalejs). Alzola anförde att den lärling som skulle rida hästen i loppet innan visat sig orutinerad och i obalans. Galoppdomstolen godtog strykningen. Galoppdomstolen gör bedömningen att det är tränarens ansvar att ha tillräcklig kunskap om den ryttare som hen engagerar vid startanmälan. Galoppdomstolen dömer tränare German Barrameda Alzola till böter om 2000 kr för sen inkommen strykning. RG 5:4, 6:1, 8:15/1, 8:22/2 SG: riktlinjer för påföljd”
Kollar man inte upp innan vem man sätter upp? 😬
Han borde ju ha vetat att hon är orutinerad (vilket ju verkligen visade sig i loppet innan; det var väl det han såg), men att hon skulle vara i obalans (vad nu det exakt betyder i sammanhanget) kan han kanske inte veta vid startanmälan.