2021-02-01, 09:57
  #817
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Varför är Ivares inte med i "Studio Bro Park" längre?

Var han för dyr?
Har han sagt något dumt?
Har han gjort sig till ovän med Crona?
Tippade han för dåligt?
Har han blivit sjuk?

Det är ju ingen hemlighet för någon att Ivares inte kan tippa. Folk skrattar ju åt honom!

Äger Crona fortfarande hos Malmborg? Jag hörde att gode Compad Racing (Stenrika Lidingöbor) har flyttat sina hästar från Malmborg till Elmerskog och Hellgren. Elmerskog verkar det gå riktigt bra för äntligen.
Citera
2021-02-01, 09:59
  #818
Medlem
Avlanss avatar
Ivares medverkade så sent som häromdagen i ”Dubbelt upp” med Mclaren. Det var ju som vanligt. Så sjuk är han nog inte.

Ivares skriker på danska och fånar sig. Han är inte gjord för att representera eller tippa. Han skämmer ut hela spel och galoppsverige.
Citera
2021-02-01, 11:02
  #819
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Något som stör mig är när bara tränarna får äran för en häst. Som idag, när Årets hästar presenterades. Borgås säger "Lennart Reuterskiöld Juniors Wolfof Vancouver". Det är ju inte hans häst ... Visst, det är tränarna och deras personal som gör jobbet, men utan ägare inga hästar. Så just när det gäller Årets Hästar tycker jag att ägarna ska lyftas fram lite extra.

Nu kommer Borgås från travet, och där är ägarna lite styvmoderligt behandlade och lyfts inte fram på samma sätt som inom galoppen. De flesta ägare inom travet ha ju inte ens egna färger ...

Låt inte ägarna inom galoppen hamna i samma skugga!

Uppfödarna ska förstås också lyftas fram.

Tack gode gud för att Crona ju nämner hästens namn, ålder/färg, ägare, uppfödare, tränare och jockey. Mycket bra.
Citera
2021-02-01, 11:04
  #820
Medlem
Avlanss avatar
Crona är en ypperlig ambassadör för Galoppsporten. Rolig, trevlig, lugn och mycket saklig.

Här hemma satt vi hålla på att sätta söndagskaffet i halsen, när vi gapskrattade åt formuleringen ”här behöver ingen i loppet läggas in på stressklinik”. När det var rejält med pejz
Citera
2021-02-01, 11:06
  #821
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Tack gode gud för att Crona ju nämner hästens namn, ålder/färg, ägare, uppfödare, tränare och jockey. Mycket bra.

Ja, det är kanon! Så ska det vara!

Det märks att Mats Ahlkvist, som refererade på Jägersro förra året eftersom Christian Holm är för gammal för att få vara på plats, kommer från travet. Han nämner vanligtvis bara ryttaren, i bästa alla tränaren, aldrig ägaren eller uppfödaren. För inom travet lyfts ägaren sällan fram (om det nu inte råkar vara tränaren).
Citera
2021-02-01, 11:08
  #822
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Ja, det är kanon! Så ska det vara!

Det märks att Mats Ahlkvist, som refererade på Jägersro förra året eftersom Christian Holm är för gammal för att få vara på plats, kommer från travet. Han nämner vanligtvis bara ryttaren, i bästa alla tränaren, aldrig ägaren eller uppfödaren. För inom travet lyfts ägaren sällan fram (om det nu inte råkar vara tränaren).

Cronberg var speaker på Bro för något år sedan. Han vore väl en rimlig kandidat?

Varför ska alltid travmänniskor sättas på pedistalen? Jag förstår att det är bra för att rekrytera. Men de kan vara lite mer ödmjuka.
Citera
2021-02-01, 11:10
  #823
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Crona är en ypperlig ambassadör för Galoppsporten. Rolig, trevlig, lugn och mycket saklig.

Håller med! Jag gillar David. Det var skönt när han tog över som referent på Täby. Inget ont om Jan-Inge, men man blev lite trött på att höra "numro" hela tiden ... Det heter ju faktiskt nummer ... Lever Jan-Inge fortfarande?

Hans intresse för - och kunskap om - ridsport är dessutom värdefullt. Har bl.a. varit och pratat galopp på Falsterbo Horse Show.
Citera
2021-02-01, 11:10
  #824
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Det värsta med föregående incident är att Svensk Galopps utsedda rättsinstans för aktuella tävling använder ”hen”. Snälla någon, skriv vederbörande istället....


Det är ju ingen ordning när Magister Tjernström är borta....
Citera
2021-02-01, 11:12
  #825
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Håller med! Jag gillar David. Det var skönt när han tog över som referent på Täby. Inget ont om Jan-Inge, men man blev lite trött på att höra "numro" hela tiden ... Det heter ju faktiskt nummer ... Lever Jan-Inge fortfarande?

Hans intresse för - och kunskap om - ridsport är dessutom värdefullt. Har bl.a. varit och pratat galopp på Falsterbo Horse Show.

Han har ju berättat att hans dotter rider fälttävlan, och det är ju en utmärkt pool för att rekrytera ur.
Citera
2021-02-01, 11:13
  #826
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Cronberg var speaker på Bro för något år sedan. Han vore väl en rimlig kandidat?

Varför ska alltid travmänniskor sättas på pedistalen? Jag förstår att det är bra för att rekrytera. Men de kan vara lite mer ödmjuka.

Ja, Cronberg skulle klara det galant. Men vad jag förstår så är det Kanal 75 som bestämmer. De avgör vem som är lämplig eller inte. Men deras kompetens i frågan är tveksam, eftersom de låter Borgås, den där Kajsa och några fler som är totalt okunniga om och ointresserade av galopp leda V64 Direkt på söndagar. Och speciellt den där snubben om reffade Stockholm Cup-dagen i TV12 förra året. Han var ju totalt borta ...
Citera
2021-02-01, 11:15
  #827
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Han har ju berättat att hans dotter rider fälttävlan, och det är ju en utmärkt pool för att rekrytera ur.

Ja, det är ju från ridsporten som nya aktiva kommer, inte från travet. Och det borde kunna gå att få de som tittar på fälttävlan att intressera för galoppen, i alla fall hinderlöpningar.
Citera
2021-02-01, 11:42
  #828
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Ja, Cronberg skulle klara det galant. Men vad jag förstår så är det Kanal 75 som bestämmer. De avgör vem som är lämplig eller inte. Men deras kompetens i frågan är tveksam, eftersom de låter Borgås, den där Kajsa och några fler som är totalt okunniga om och ointresserade av galopp leda V64 Direkt på söndagar. Och speciellt den där snubben om reffade Stockholm Cup-dagen i TV12 förra året. Han var ju totalt borta ...

Amie Karlsson borde vara en utomordentligt lämplig kandidat. https://www.svenskgalopp.se/artikel?article=1.689518&defaultMenuId=true

” Amie Karlsson genomgår just nu sista fasen av det internationella utbildningsprogrammet Goldolphin Flying Stars, där hon kommer att avsluta utbildningen med ett projektarbete om hästägande. Något som självfallet ligger bra i tiden för Svensk Galopp.

Amie Karlsson kommer att jobba inom sport- och marknad som bland annat kan innefatta ett projekt för hästägarrekrytering. Hon kommer också att arbeta med press och sociala medier ett område där hon har stor erfarenhet. Därutöver kommer Amie naturligtvis att ingå i det övriga teamet i och omkring tävlingsdagar och evenemang.

Amie Karlsson har tidigare bland annat jobbat för Svensk Galopp som sommarvikarie. I fjol skötte hon dessutom sociala medier i samband med Jockeyturneringen och hon har varit pressansvarig för Strömsholms Grand Nationaltävlingar. Amie har även skrivit månatliga artiklar till European Bloodstock News på uppdrag av Svensk Galopp.”

Riktigt trevlig dessutom. Jag gillar även Armstrong också, han känns sympatisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in