2021-01-24, 19:52
  #805
Bannlyst
Något som stör mig är när bara tränarna får äran för en häst. Som idag, när Årets hästar presenterades. Borgås säger "Lennart Reuterskiöld Juniors Wolfof Vancouver". Det är ju inte hans häst ... Visst, det är tränarna och deras personal som gör jobbet, men utan ägare inga hästar. Så just när det gäller Årets Hästar tycker jag att ägarna ska lyftas fram lite extra.

Nu kommer Borgås från travet, och där är ägarna lite styvmoderligt behandlade och lyfts inte fram på samma sätt som inom galoppen. De flesta ägare inom travet ha ju inte ens egna färger ...

Låt inte ägarna inom galoppen hamna i samma skugga!

Uppfödarna ska förstås också lyftas fram.
Citera
2021-01-25, 20:08
  #806
Medlem
Avlanss avatar
Angående detta hära Mingalopphäst undrar jag följande: hur mycket tjänar egentligen man på att bara äga en tusendel/0,1% vad gäller prispengar?

Jättekul att man har som vision att vem som helst ska kunna äga en galopphäst för 699 kr men?
Citera
2021-01-26, 09:01
  #807
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Angående detta hära Mingalopphäst undrar jag följande: hur mycket tjänar egentligen man på att bara äga en tusendel/0,1% vad gäller prispengar?

Jättekul att man har som vision att vem som helst ska kunna äga en galopphäst för 699 kr men?

Tjänar och tjänar ... Det är ju inte många som tjänar pengar på att äga galopphästar ...

För att gå jämnt ut på insatsen behöver hästen springa in 873 750 kr under den period som avses. Antar att det är ett år? I fjol var det sex svensktränade hästar som lyckades springa in mer än det. Inte ens I Kirk lyckades med det ...

Så man bör nog inte satsa på en häst hos Mingalopphäst om man är ute efter att tjäna pengar. Men för många är det nog roligt att vara med på en häst, även om det bara är 0,1% av den. Jag vill nog ha en lite större andel för att känna entusiasm.
Citera
2021-01-28, 22:31
  #808
Medlem
Avlanss avatar
https://galopsport.dk/fredrik-reuterskiold-er-tilbage-paa-jagersro/?fbclid=IwAR0HXhfKQQl6Zok6cekIoTl3ZyXa1WO3sc0rZlA-SFw1iWMYLfj0KZbTQRQ

Lågoddsare
Citera
2021-01-30, 09:03
  #809
Bannlyst
Henrik Engblom har också fixat tillbaka sin licens nu.
Citera
2021-01-31, 19:29
  #810
Bannlyst
Varför är Ivares inte med i "Studio Bro Park" längre?

Var han för dyr?
Har han sagt något dumt?
Har han gjort sig till ovän med Crona?
Tippade han för dåligt?
Har han blivit sjuk?
Citera
2021-01-31, 19:34
  #811
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
https://galopsport.dk/fredrik-reuterskiold-er-tilbage-paa-jagersro/?fbclid=IwAR0HXhfKQQl6Zok6cekIoTl3ZyXa1WO3sc0rZlA-SFw1iWMYLfj0KZbTQRQ

Lågoddsare

Undrar vilka hästägare som satsar på honom nu ...

Kommer Thomasson flytta sina hästar från Berneklint?
Kommer Mr Ascot sätta några hästar där?

Blir en skärpning i konkurrensen på Jägers i alla fall.
Citera
2021-01-31, 19:35
  #812
Bannlyst
Gillberg börjar tveka om en ny bana ii Skåne. Han verkar inte tro att det blir någon ...

https://kapplopningsbanan.com/home/
Citera
2021-01-31, 19:35
  #813
Bannlyst
Gillborg heter han förstås ...
Citera
2021-02-01, 08:17
  #814
Bannlyst
Vi kommer att sakna Jessica Wadst på tävlingsbanan. Hon var ett säkert kort i amatörlöpen.
Citera
2021-02-01, 09:52
  #815
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Undrar vilka hästägare som satsar på honom nu ...

Kommer Thomasson flytta sina hästar från Berneklint?
Kommer Mr Ascot sätta några hästar där?

Blir en skärpning i konkurrensen på Jägers i alla fall.

Jag trodde Berneklint skulle bli assisterande tränare igen för Fredrik, men verkar inte så.

I Skåne har han väl ändå varit omtyckt?
Citera
2021-02-01, 09:52
  #816
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Gillborg heter han förstås ...

Lever han? Det var roligt att höra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in