Citat:
Ursprungligen postat av
Avlans
Angående detta hära Mingalopphäst undrar jag följande: hur mycket tjänar egentligen man på att bara äga en tusendel/0,1% vad gäller prispengar?
Jättekul att man har som vision att vem som helst ska kunna äga en galopphäst för 699 kr men?
Tjänar och tjänar ... Det är ju inte många som tjänar pengar på att äga galopphästar ...
För att gå jämnt ut på insatsen behöver hästen springa in 873 750 kr under den period som avses. Antar att det är ett år? I fjol var det sex svensktränade hästar som lyckades springa in mer än det. Inte ens I Kirk lyckades med det ...
Så man bör nog inte satsa på en häst hos Mingalopphäst om man är ute efter att tjäna pengar. Men för många är det nog roligt att vara med på en häst, även om det bara är 0,1% av den. Jag vill nog ha en lite större andel för att känna entusiasm.