2020-09-30, 08:53
Medlem
Jag har börjat researcha SSRI då jag funderar på att börja ta det för min generella nedstämdhet. Det jag inte förstår är varför folk som hjälps av ssri slutar att ta det? Även om depressionen är över, varför sluta ta det om det hjälper en till en bättre vardag?
Citera
2020-09-30, 08:58
Medlem
Vermillionss avatar
För att det är skit.
Citera
2020-09-30, 09:04
Medlem
HoppigGrodas avatar
Det funkar i någon månad sen är det skit
Citera
2020-09-30, 09:05
Medlem
xposures avatar
För att du ska klara av vardagen utan väldigt beroendeframkallande piller.
Citera
2020-09-30, 09:20
Medlem
För att jag blev en iskall idiot. Man blir inte deppig längre, för du har inga känslor kvar. Inte konstigt att det sker skolskjutningar pga att folk tar ssri.
Citera
2020-09-30, 09:24
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjalpaSpelberoende
Det jag inte förstår är varför folk som hjälps av ssri slutar att ta det?
Känner några som slutat på grund av biverkningar, främst då sexuell dysfunktion. En del får även ofrivilliga ryckningar i kroppen.
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
För att du ska klara av vardagen utan väldigt beroendeframkallande piller.
SSRI är _inte_ beroendeframkallande.

Du kanske blandar ihop SSRI med Bensodiazepiner?
Senast redigerad av constant 2020-09-30 kl. 09:28.
Citera
2020-09-30, 09:29
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Känner några som slutat på grund av biverkningar, främst då sexuell dysfunktion. En del får även ofrivilliga ryckningar i kroppen.
SSRI är _inte_ beroendeframkallande.

Precis detta.. Och vem vill leva ett helt innehållslöst liv... Som att åka runt i en EPA-traktor i 30km/h på motorväg all vaken tid. Som att käka okryddat pulvermos till frukost, middag och kvällsmat varje jävla dag. Sådana preparat är bara tillfälliga lösningar för att komma ut svackor och få ordning på sitt liv..
Citera
2020-09-30, 09:30
Medlem
uh-huhs avatar
Funkar de imot depressionen blir man fortfarande tom även om man inte är deprimerad längre.
Men oftast slutar man för att bi-effekterna är hemska o de är oftast bara place-bo skit man får.
Träning o motion är bästa medicinen mot depression.
Och med motion kommer även naturlig hunger och sömn.
5HTP rekommenderar jag framför SSRI preparat
Morfin och bensodiazepiner fungerar också men slutar med att man är beroende utav skiten o framförallt bensodiazepiner kan vara direkt livsfarligt om man inte trappar ner
Senast redigerad av uh-huh 2020-09-30 kl. 09:32.
Citera
2020-09-30, 09:32
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Precis detta.. Och vem vill leva ett helt innehållslöst liv... Som att åka runt i en EPA-traktor i 30km/h på motorväg all vaken tid. Som att käka okryddat pulvermos till frukost, middag och kvällsmat varje jävla dag. Sådana preparat är bara tillfälliga lösningar för att komma ut svackor och få ordning på sitt liv..
Jag trivdes riktigt bra med pillren, men dels kunde jag bli helt knäpp om jag drack lite för mycket, och dels så fick jag just sexuell dysfunktion. Annars fungerade det toppen. Men jag slutade.

Anser inte att jag förlorade några känslor mer än min oro.

Inget som dock behövs i nuläget, men jag hade en viss nytta av det under en period i livet.
Senast redigerad av constant 2020-09-30 kl. 09:44.
Citera
2020-09-30, 09:35
Medlem
Knucklehugss avatar
Stod inte SSRI med på WHOs lista på de mest beroendeframkallande preparaten? Och har inte SSRI kallats placeboeffekt då bara 30% verkar bli hjälpt? Jag har inte läst så många studier om SSRI men de jag läst har varit övervägande negativa.
Citera
2020-09-30, 09:41
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Stod inte SSRI med på WHOs lista på de mest beroendeframkallande preparaten?
SSRI har utsättningssymptom, det är dock ej detsamma som att det är beroendeframkallande.

Kan tänka mig att det var Bensodiazepiner du hittade på listan. Ett läkemedel som för många blir ett riktigt gissel.
Citera
2020-09-30, 09:41
Medlem
Custom_mades avatar
Otroligt mkt bieffekter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in