2007-01-13, 16:04
Medlem
Profets avatar
Tycker att det är töntigt att sitta å digga techno och trance musik... funkar eventuellt på fester och ibland på gym, men att sitta hemma och dunka techno i hörlurarna är nördstämpel enligt mig

Ännu töntigare är iofs folk som säger att dom lyssnar på allt ^^ HATAR verkligen när folk säger på msn t.ex "kan du skicka musik till mig???????", varefter man frågar vad personen gillar för musik och får svaret, "typ allt......"
2007-01-13, 16:48
Medlem
Robocraps avatar
Det töntigaste måste ju ändå vara alla som buntar ihop all form av elektronisk musik som "Techno".

För övrigt anser jag att det töntigaste av allt ändock är Dansband.

För det första är den svensk. Och sen är det glättig pissmusik med löjliga texter....
2007-01-13, 17:11
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Citat:
Vad är tönt musik för er?

Lätt! Först och främst sådan där jävla rap/hip hop. På andra plats kommer nog dansband tätt följd av sådan där dagispop som de har mage att kalla rock nu för tiden. Sådant där som förekommer i Idol och liknande idiotprogram.
2007-01-13, 17:57
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
För det första är den svensk.
Och det är töntigt?
2007-01-13, 19:23
Bannlyst
jag bör även tillägga att jag tycker att Technocovers på gammla låtar är extremt töntigt. sen gillar jag inte personer som Diggar Elvis, Beatles och abba bara för att dom är klassiska, en grov tönt stämpel!
2007-01-13, 19:38
Medlem
Foorgs avatar
Allt som är mainstream är egentligen töntigt, även om en del kan va lyssningsbart för mig. Antar att man är lite töntig för de. heh.

Jag håller med ^ om att technocovers på gammla låtar är töntigt.

Men Abba är INTE töntigt!
2007-01-13, 21:58
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Och det är töntigt?

Japp...

Svenska är ett halvtöntigt språk..
2007-01-13, 22:05
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profet
Tycker att det är töntigt att sitta å digga techno och trance musik... funkar eventuellt på fester och ibland på gym, men att sitta hemma och dunka techno i hörlurarna är nördstämpel enligt mig

Ännu töntigare är iofs folk som säger att dom lyssnar på allt ^^ HATAR verkligen när folk säger på msn t.ex "kan du skicka musik till mig???????", varefter man frågar vad personen gillar för musik och får svaret, "typ allt......"
det där håller jag verkligen med om,jag älskar elektronisk musik och är ute efter allt sånt så jag frågar nästan allt och alla om vad dom lyssnar på för att hitta nån med samma musiksmak men får alltid samma svar vad lyssnar du på? "typ allt möjligt" blir tokig på alla dessa!
2007-01-13, 22:06
Medlem
Nu-metal. Det måste vara satans påfund.
2007-01-13, 22:21
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Svenska är ett halvtöntigt språk..
Kanske om det sjungs till dansbandsmusik, men över lag tycker jag det är betydligt mindre töntigt än engelska.
2007-01-13, 22:25
Bannlyst
all jävla r'n'b som spelas på radion 24/7.. mer pengastinn och själlös musik finns fanemej inte. sen alla dessa inbitna hårdrock/metal-nördar har jag inte mycket till övers för.
2007-01-14, 01:35
Medlem
smiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Drakar-och-demoner-metal (Manowar, Thor), Dire Straits, Toto och annan gubbrock/aor, Michael Bolton, Meat Loaf, mtv-punk (Blink 182, Good Charlotte), skära-sig-armarna-fjortiz-goth/emo (My Chemical Romance, Evanescense), vissa typer av synth, industrirock (Rammstein, Ministry), indie-pop (osignade franska lo-fi indie-band som INGEN annan i hela världen känner till)
MANOWAR???? The defenders of real metal, hur kan dom vara töntiga?
THOR däremot, en billig kopia, kan jag gå med på. EVANECENCE=FAKE METAL=TÖNTIGA.
Osignade franska lo-fi indieband gillar ja bara ANDRES LOKKO vilket per automatik är töntigt!
dom andra nämnda banden/artisterna(frånsett Bolton, ärketönt) är väl mer kassa än töntiga?

Men MANOWAR, som har kämpat mot falsk metal i över 20 år, VÄX UPP!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in