2013-03-01, 16:27
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AWhete
Är han inte en aktieanalytiker (equity researcher)? Det var iaf den känslan jag fick när jag såg videon, som för övrigt är ganska gammal.
Så var det visst. Samma skit, hans grej är ju att prata om hur han fick traders att gilla honom genom överdrivet models & bottles-beteende. Inga ibankers där inte.
Citera
2013-03-07, 21:48
Medlem
bentebent22s avatar
Hur skulle experterna i denna tråd ranka de svenska bankernas markets-avdelningar nu för tiden.
Man får även ha med Danske Markets i rankingen.

Tycker man att vissa banker är bättre vissa saker får man gärna dela upp det på olika områden.

Tack på förhand!
Citera
2013-03-08, 13:45
Medlem
ugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bentebent22
Hur skulle experterna i denna tråd ranka de svenska bankernas markets-avdelningar nu för tiden.

Tycker man att vissa banker är bättre vissa saker får man gärna dela upp det på olika områden.

Tack på förhand!

SEB / Nordea / Danske / Swedbank kör en del egenhandel inom FX. SEB och Danske är lite mer aktiva medan handelsbanken inte pysslar med sånt alls.

vet inte hur det ser ut på andra områden, men har hört från en kollega att inom nordiska swappar så är DNB Nor ganska stora spelare (om du nu ändå ska ha med Danske).
Senast redigerad av ugglan 2013-03-08 kl. 13:48.
Citera
2013-03-08, 14:02
Medlem
Citat:

Tack på förhand!

Med 0 skulle generellt bedöma ranka svenska storbanker. Dom. Har bara detta för att tjäna mer $$$.

Det är min erfarenhet. Mupparna klara bara av att tjäna pengar åt dig på en stigande marknad.
Har du redigt med flis bör du lära dig hur saker fungerar.

Annars ska du söka dig till mindre investment banker, som bara lever på sin rådgivning.
Säkra 50-70% i form av likvida medel och fastigheter.
Och var aggressiv med resten, det är mitt proffsråd idag, dock ej sk frimärksaktier.
Kom ihåg att dom flesta investeringsråden är färskvara.
Citera
2013-03-09, 18:32
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Med 0 skulle generellt bedöma ranka svenska storbanker. Dom. Har bara detta för att tjäna mer $$$.

Det är min erfarenhet. Mupparna klara bara av att tjäna pengar åt dig på en stigande marknad.

Annars ska du söka dig till mindre investment banker, som bara lever på sin rådgivning.
Och var aggressiv med resten, det är mitt proffsråd idag, dock ej sk frimärksaktier.

Min tanke var mest ur en synvinkel med dem som arbetsgivare. Men okej, deras rådgivning inom equities är alltså skit. Har tips på någon som är bra på rådgivning där då, om alla svenska är så dåliga?
Citera
2013-03-09, 18:33
Medlem
Altmans avatar
Citat:

"Med 0 skulle generellt bedöma ranka svenska storbanker."

Du har verkligen tagit dyslexi till en ny nivå.

I övrigt handlar inte den här tråden om placeringsstrategier och huruvida man ska investera i fastigheter och "frimärksaktier" eller ej.

Däremot om du kan redogöra för vilka dessa muppar som bara kan "tjäna pengar åt dig på en stigande marknad", alternativt vilka "mindre investment banker som bara lever på sin rådgivning" som är att rekommendera (snackar vi corp-boutiquer nu eller fondkommissionärer?) så hade det ju varit till hjälp för bentebent22.
Citera
2013-03-09, 18:33
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
SEB / Nordea / Danske / Swedbank kör en del egenhandel inom FX. SEB och Danske är lite mer aktiva medan handelsbanken inte pysslar med sånt alls.

vet inte hur det ser ut på andra områden, men har hört från en kollega att inom nordiska swappar så är DNB Nor ganska stora spelare (om du nu ändå ska ha med Danske).

Tack Ugglan. Bra svar. Om du får ta med alla som handlar FX från Stockholm. Hur skulle du ranka dem då?
Citera
2013-03-09, 18:41
Medlem
Citat:
Min tanke var mest ur en synvinkel med dem som arbetsgivare. Men okej, deras rådgivning inom equities är alltså skit. Har tips på någon som är bra på rådgivning där då, om alla svenska är så dåliga?

Som arbetsgivare är dom väl guld, du får ju lön utan att kunna något och utan krav på att prestera något utöver börsens genomsnittliga utveckling.
Citera
2013-03-09, 18:45
Medlem
Kan du vara lite mer tydlig?
Så jag framöver vet hur jag ska uttrycka mig så jordens alla idioter förstår vad jag menar.
I övrigt ber jag om ursäkt att jag var berusad vid tiden för den postningen.

Edit; Jag ber om ursäkt om jag låter sur och tvär men jag har torskat mångmiljonbelopp på dom sk storbankernas värdelösa analyser och värdelösa medarbetare.
Dock hade jag råd med detta, men är fortfarande sur..

Citat:
Ursprungligen postat av Altman
"Med 0 skulle generellt bedöma ranka svenska storbanker."

Du har verkligen tagit dyslexi till en ny nivå.

I övrigt handlar inte den här tråden om placeringsstrategier och huruvida man ska investera i fastigheter och "frimärksaktier" eller ej.

Däremot om du kan redogöra för vilka dessa muppar som bara kan "tjäna pengar åt dig på en stigande marknad", alternativt vilka "mindre investment banker som bara lever på sin rådgivning" som är att rekommendera (snackar vi corp-boutiquer nu eller fondkommissionärer?) så hade det ju varit till hjälp för bentebent22.
Senast redigerad av UltraMind 2013-03-09 kl. 18:55.
Citera
2013-03-10, 16:09
Medlem
LiKaShings avatar
Citat:
Som arbetsgivare är dom väl guld, du får ju lön utan att kunna något och utan krav på att prestera något utöver börsens genomsnittliga utveckling.
På vilket sätt har verksamheten på markets med börsutvecklingen att göra? Jag gissar att du avser bankernas fondverksamhet i dina inlägg, den är dock helt separerad från markets.
Citera
2013-03-10, 20:16
Medlem
ugglans avatar
Citat:
Tack Ugglan. Bra svar. Om du får ta med alla som handlar FX från Stockholm. Hur skulle du ranka dem då?

Tror Nordea och Danske handlar från köpenhamn så dom går bort. Är väl bara SEB som är kvar då
Citera
2013-03-10, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
Tror Nordea och Danske handlar från köpenhamn så dom går bort. Är väl bara SEB som är kvar då

Handelsbanken Capital Markets?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in