Citat:
Ursprungligen postat av Axelito
krippa9: Ifall du nu läser en kand. i ekonomi från SU så kan du väl försöka ta din master på HHS istället?
Det har jag tänkt på, men grejen är att jag är mest intresserad av att läsa IE, då det ligger mer åt mitt intresse. Dock har jag 1 år kvar till mitt högskole/universitet val.
Hinner nog hända mycket på vägen såklart, ska bland annat till Canada nästa år och studera sista året på gymnasiet.
Men om jag nu skulle tänka om och välja en kand. i ekonomi istället, vilken högskola/universitet tycker ni FBare ger den bästa ekonomi utbildningen för fortsatta studier på HHS?
På SU finns det ju inget "rent" Kand. program i ekonomi, utan bara olika inriktningar på de olika kand. programmen.
Vilket skulle ni föredra, Matematik & Ekonomi, Nationalekonomi & Statistik, företagsekonomi med inriktning mot redovisning & finansiering, Ekonomi & IT eller civilekonom utbildningen?
OT, men vilket ger bäst chans till konsultjobb på någon av de mer ansedda firmorna, IE eller kand. + master på HHS? ( t.ex. McKinsey, BCG, Bain och Booze)
Såklart svårt att generalisera men vad tror ni?