Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-14, 10:30
  #4033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
Går det inte att söka både och?

Nej tyvärr! Spring Weekers bör bli färdiga 2020 och summers 2019. Detta pga att programmen är strukturerade som en pipeline för full time och inte som "standalone internships" för att studenter skall få köra ett par coola veckor i London!
Citera
2017-09-14, 22:50
  #4034
Medlem
Puka12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
Går det inte att söka både och?

Lite iffy att göra det på samma bank kanske kan jag tänka mig.
Citera
2017-09-16, 21:36
  #4035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
Går det inte att söka både och?

Jo, det går oftast. Grejen är att om jag söker spring så tänkte jag skriva 2020 som avgångsår, men för summer skriva 2019. Jag vet inte riktigt hur klyftigt det är att då skicka in identiska CVn med olika avgångsår på.

Har du någon idé kring om ovan är en bra strategi, eller om jag endast lägga fokus på en av ansökningarna?
Citera
2017-09-22, 23:45
  #4036
Medlem
ugglans avatar
finns det möjlighet att från 2018 spring fixa summer 2018 också om man är bra eller är det för byråkratiskt?

annars är det väl rimligare att ha två chanser på sig att söka summer tänker jag..

jag upplever att det är knappt så att våra interns hinner visa vad dom går för genom att provjobba en sommar /10v. Så en vårvecka förstår jag inte hur det är värt något, annat än box ticking i HRs ögon.
Citera
2017-09-24, 12:28
  #4037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
finns det möjlighet att från 2018 spring fixa summer 2018 också om man är bra eller är det för byråkratiskt?

Intressant tanke. Jag har dock aldrig hört att någon har lyckats med det. Skälet är väl troligen att det är för nära inpå sommaren och att alla platser redan har fyllts.

Jag har skickat in ansökningar senaste veckorna, och på samtliga banker sökte jag summer istället för spring. Vi får se hur det går.
Citera
2017-10-07, 15:01
  #4038
Medlem
Hur många har kört AC redan? Citi, DB och JP eller har jag fel.
__________________
Senast redigerad av minttuviinakiitos 2017-10-07 kl. 15:04.
Citera
2017-10-13, 23:17
  #4039
Medlem
Google lite men hittade ingen samling för det jag letar efter.

Ska på en intervju på torsdag nästa vecka (Corporate Finance). Läser 4e året med inriktning mot finansiell matematik (I:are) så har inte lärt mig så mycket finans ännu. Vad för tips har ni till intervjun? Är det något som jag borde läsa på innan?
Citera
2017-10-14, 08:36
  #4040
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GossetBeer
Google lite men hittade ingen samling för det jag letar efter.

Ska på en intervju på torsdag nästa vecka (Corporate Finance). Läser 4e året med inriktning mot finansiell matematik (I:are) så har inte lärt mig så mycket finans ännu. Vad för tips har ni till intervjun? Är det något som jag borde läsa på innan?

Du hinner förmodligen inte få tag på och läsa den i tid, men den här boken är en klassiker vad gäller företagsvärdering med discounted free cash flow.
Citera
2017-10-29, 19:49
  #4041
Medlem
Rosahelikopterns avatar
Någon med några tips vad man kan fråga för frågor under en partnerintervju för att framstå som intresserad? Samt något man definitvt bör undvika?
Citera
2017-11-11, 11:13
  #4042
Medlem
Hur står sig Big4:s M&A-avdelningar mot IBD? Vet att det kommer sticka en del i ögonen på folk att ens kalla det IBD men är uppriktigt nyfiken. Man verkar ha samma deal-exponering och i princip utföra exakt samma arbetsuppgifter som inom IBD, ändå verkar folk ha uppfattningen att det är mindre prestige och "sämre" än IBD.

Vilket av Big4-företagen är mest framstående inom M&A?
Jobbar man betydligt mindre på Big4 vs. renodlade investmentbanker? Lön därefter?
Är utvecklingsmöjligheterna mer begränsade på Big4?
Citera
2017-11-12, 12:00
  #4043
Medlem
deMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uro
Hur står sig Big4:s M&A-avdelningar mot IBD? Vet att det kommer sticka en del i ögonen på folk att ens kalla det IBD men är uppriktigt nyfiken. Man verkar ha samma deal-exponering och i princip utföra exakt samma arbetsuppgifter som inom IBD, ändå verkar folk ha uppfattningen att det är mindre prestige och "sämre" än IBD.

Vilket av Big4-företagen är mest framstående inom M&A?
Jobbar man betydligt mindre på Big4 vs. renodlade investmentbanker? Lön därefter?
Är utvecklingsmöjligheterna mer begränsade på Big4?

Det är bättre att arbeta på en BB, för du får helt enkelt bättre exposure och spelar i den högsta ligan i din "sport". Att arbeta på Big4 innebär oftast mindre deals som är mindre komplexa och därav både lär du dig mindre, utvecklar mindre och tjänar mindre.
Jag dömer ingen för att ta den vägen, och förstår inte heller varför någon annan skulle (du antyder det i ditt meddelande) - men personligen hade jag hade svårt att se mig arbeta på Big4 om man varit på större global bank.
Citera
2017-11-18, 19:30
  #4044
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Ni som kört summer internship på några av de svenska storbankerna (i Sverige), vad har ni fått för månadslön?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback