2009-04-26, 23:10
Medlem
Cabrons avatar
Generellt: duktiga människor framhäver vad de faktiskt presterat. Mindre duktiga framhäver hur många timmar de tillbringar på kontoret. Våga vägra face-hours.
Citera
2009-04-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivar Kreuger
Jag har en kompis som ska sommarjobba på Goldman i London i sommar. Lönen är då 3000pund i månaden. Så ingångslönen till fulltime bör vara lite högre än 35-40k svenska kronor iallfall. Nu ligger kanske Goldman lite högre än snittet, vad vet jag.

Fast nu snackade de om Stockholm...
Citera
2009-04-26, 23:11
Medlem
Citat:
Jag har en kompis som ska sommarjobba på Goldman i London i sommar. Lönen är då 3000pund i månaden. Så ingångslönen till fulltime bör vara lite högre än 35-40k svenska kronor iallfall. Nu ligger kanske Goldman lite högre än snittet, vad vet jag.

Så du tycker man ska ha samma lön i Sthlm som London?

Eller ville du bara berätta att du kände någon som fått in en fot på GS
Citera
2009-04-27, 01:45
Medlem
Ivar Kreugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whey
Så du tycker man ska ha samma lön i Sthlm som London?

Eller ville du bara berätta att du kände någon som fått in en fot på GS

Nej jag måste visst missuppfattat frågan. Brukar inte vara så vanligt med investmentbankers i Stockholm vad jag vet, de flesta svenska investmentbankers brukar väl sitta i London.
Citera
2009-04-27, 02:13
Medlem
Citat:
Nej jag måste visst missuppfattat frågan. Brukar inte vara så vanligt med investmentbankers i Stockholm vad jag vet, de flesta svenska investmentbankers brukar väl sitta i London.

Jodå. De brukar gå under epitetet scandibankers alla de som svettas i Sthlm, Oslo etc. Inte lika schysst betalt men som vanligt är det nog lite roligare att jobba på M&A så man kan komma över lite deals att trada på vid sidan om alt. trading om man är duktig på det.
Citera
2009-04-27, 02:22
Medlem
Ivar Kreugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billionaire
Jodå. De brukar gå under epitetet scandibankers alla de som svettas i Sthlm, Oslo etc. Inte lika schysst betalt men som vanligt är det nog lite roligare att jobba på M&A så man kan komma över lite deals att trada på vid sidan om alt. trading om man är duktig på det.

Där ser man. Man lär sig något nytt varje dag
Citera
2009-04-27, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billionaire

Scandibanker avser väl egentligen de bankers som arbetar mot de skandinaviska marknaderna, detta oavsett var bankern i sig är placerad. Och jo, det finns visst många i-bankers i Stockholm. Varför skulle dessa bara finnas utomlands?
Citera
2009-04-27, 15:41
Medlem
hanssonss avatar
Hur är det med sjukdomsfall? Yrket är ju extremt. Kan man vara hemma pga feber utan att få sparken? Eller är det bara en deadline och hur länga du jobbar spelar ingen roll?

Mvh Hanssons
Citera
2009-04-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odavidsson
Scandibanker avser väl egentligen de bankers som arbetar mot de skandinaviska marknaderna, detta oavsett var bankern i sig är placerad. Och jo, det finns visst många i-bankers i Stockholm. Varför skulle dessa bara finnas utomlands?

Jo så är det, alla som jobbar mot skandinaviska marknaderna.
Citera
2009-05-09, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mango Chutney
30k

Nu har jag varit på intervju för några stora IB runt kungsträdgården och kan meddela ingångslöneläget om någon annan är intresserad:

Jag sökte både corp och research och fick 3 offers. Det jag tackade ja till är en ingångslön på 44 (andra offers 38,5 samt 46). Corp är lite högre löner verkar det som. Det känns som ingångslönerna gått upp lite på senaste tiden, mina klasskamrater har fått liknande erbjudanden (utom de som börjar med consulting som verkar få 35-40, men kanske mer stabila bonusar då.. )
Citera
2009-05-10, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrkeso
Nu har jag varit på intervju för några stora IB runt kungsträdgården och kan meddela ingångslöneläget om någon annan är intresserad:

Jag sökte både corp och research och fick 3 offers. Det jag tackade ja till är en ingångslön på 44 (andra offers 38,5 samt 46). Corp är lite högre löner verkar det som. Det känns som ingångslönerna gått upp lite på senaste tiden, mina klasskamrater har fått liknande erbjudanden (utom de som börjar med consulting som verkar få 35-40, men kanske mer stabila bonusar då.. )

Grattis!
Vilken utbildning gick du och på vilken skola? Vad var det som gjorde att de valde dig tror du?
Citera
2009-05-10, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axelito
Grattis!
Vilken utbildning gick du och på vilken skola? Vad var det som gjorde att de valde dig tror du?

Det undrar jag med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in