2020-09-26, 22:01
Medlem
topsolopsolajs avatar
Jag promenerar i skogen och lyssnar nu på podden Flashback forever och skrattar högt.
Citera
2020-09-26, 22:08
Medlem
Alkohol och knark.
Citera
2020-09-26, 23:07
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Jag mår faktiskt dåligt av att inte träna, så det är egentligen lite tvärtom. Men jag kan ju förstå att inte alla mår bra av träning.

Promenader+podd kan jag njuta av.
Jag kan njuta och må bra av hård träning oxå men det är mer sällsynt, men känslan av att orka hur mkt som helst är grymt skön, men det är inte vad den här tråden handlar om.
Skrev att det var individuellt. Att spänna sig med repetition är inget varje individ finner trivsamt. Jag gillar att slå brudar, men det kan jag inte tipsa om, för det är min subjektiva form av motion.
Citera
2020-09-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Skrev att det var individuellt. Att spänna sig med repetition är inget varje individ finner trivsamt. Jag gillar att slå brudar, men det kan jag inte tipsa om, för det är min subjektiva form av motion.

Du ställde även en direkt fråga till mig som jag svarade på...

Spänna sig med repition?
Hur får du in det i min text?

De flesta mår bra av nån slags träning. Att du slår brudar får ju stå för dig men nån norm är det ju inte.

Jag skrev ganska tydligt att jag mår dåligt av att inte träna.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2020-09-26 kl. 23:28.
Citera
2020-09-26, 23:29
Medlem
paggans avatar
Att efter att ha lagat middag till familjen, lägga sig ner i sängen, trycka in en fet snus och kolla på ”My 600lb life”. Det är vardagslyx det.
Citera
2020-09-26, 23:32
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Du ställde även en direkt fråga till mig som jag svarade på...

Spänna sig med repition?
Hur får du in det i min text?

De flesta mår bra av nån slags träning. Att du slår brudar får ju stå för dig men nån norm är det ju inte.

Jag skrev ganska tydligt att jag mår dåligt av att inte träna.
Menar du att dem flesta mår bra av motion eller träning? Tråden behandlar ju den mer basala lyckan.
Citera
2020-09-26, 23:34
Medlem
Citat:
Menar du att dem flesta mår bra av motion eller träning? Tråden behandlar ju den mer basala lyckan.

Ja. Endorfiner kallas det.
Citera
2020-09-26, 23:53
Träning. Se en bra serie. Läsa en fängslande bok. Gulla med min fästman. Vistas i naturen. Hardstyle-musik osv osv. Livet är rätt fett trots allt
Citera
2020-09-26, 23:57
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ja. Endorfiner kallas det.
En två-alternativ fråga, och du svarar ja ... du dominerar med bravur

Långt mycket mer än endorfiner som spelar in vid fysisk ansträngning. Har man en hög HPA-stimulus så kommer man exempelvis inte må bra av fysisk ansträngning. Således är det ditt subjektiva upplevele som du inte kan generalisera in i andras livssituation.
Citera
2020-09-27, 00:07
Medlem
Citat:
En två-alternativ fråga, och du svarar ja ... du dominerar med bravur

Långt mycket mer än endorfiner som spelar in vid fysisk ansträngning. Har man en hög HPA-stimulus så kommer man exempelvis inte må bra av fysisk ansträngning. Således är det ditt subjektiva upplevele som du inte kan generalisera in i andras livssituation.

Jag är inte direkt ensam förespråkare för motion och träning för att må bra, varken i tråden eller världen...

Den här tråden handlar om vardagslycka och där platsar träning i nån form in väldigt bra.

Man behöver ju inte maxreppa i bänkpressen för att känna lycka.
Citera
2020-09-27, 02:53
Medlem
Droger, beviljat socialbidrag, skottlossningar i förorter med dödlig utgång, politiker som sjabblar sig eller dör, korv grillad över öppen eld, naturpromenader, våldsamma möten med invandrare, tysta skymningar i skärgården, bra musik och tacksamheten över att ha tak över mitt huvud - vilket länge var annat än en självklarhet.
Citera
2020-10-03, 13:57
Medlem
L.Y.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brinal
Hej.
Har hamnat i en dyster period i mitt liv och måste ta mig ur detta innan det blir värre.
Jag behöver därför inspiration till vad för saker som gör en glad.
Så vad gör er lyckliga i vardagen?
Syftar på små saker, som man kan utföra ofta i vardagen.
Tar också emot tips på vad ni slutat att göra för att må bättre.
Hej, först vill jag tacka för tråden. En av de bättre trådarna på FB.

Jag brukar vända humöret genom att:
- träna för att få ur mig ilska, frustration etc
- Promenera i naturen
- Spendera tid med vänner
- Trädgårdsarbete
- Äta god mat & dryck
- Titta på serier/filmer jag gillar, nya eller de jag redan sett
- Lyssna på musik som berör
- Skriva av mig i ett dokument som jag sedan raderar
- Göra något snällt mot någon människa eller djur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera