2020-09-26, 02:41
Medlem
Mycket intressant tråd jag med många superbra tips👍

Många har vart inne på att vistas i naturen och att röra lite på sig, att försöka göra någonting som du vet att du tycker om att göra, utmana sig själv att prova något nytt eller göra npgot man tänk på att göra, samt tänka på kosten osv, mycket underskattat, sambandet mellan kosten och ens mående har en stor betydelse, lika viktig som träningen,

Naturen och skogen är din vän😌

Man kan försöka kombinera, t.ex träna och jogga i skogen istället för att vara på ett gym,
Läsa en bok i naturen eller vid en sjö osv,
Citera
2020-09-26, 02:58
Medlem
Jag har slutat med att ta droger och att dricka mig full regelbundet, samt att jag har slutat röka cannabis varje dag till att röka 3-4 gånger i månaden, oftast med att jag röker 3-4 dagar i rad för att varva ner ordentligt, för att sedan kunna köra hårt 2-3 veckor,
Jag har även börjat äta och träna ordentligt, jag försöker att äta mycket frukt och grönt och minder av socker, läsk, mat som innehåller massa E-medel och andra tillsatser, vilket är helt omöjligt att undvika helt, men jag försöker lära mig mer om människans välmående och kostens samband genom att själv tänka efter hur jag mår och känner mig i kroppen efter vad jag äter,
Var inte för hård mot dig själv om du är det, det har jag lärt mig,
En valfri pizza är godare om man beställer den 1 gång i månaden än t.ex 5-6 gånger i månaden, samma sak med ett glas coca cola eller en spliff, det är när man väl börjar "missbruka" någonting som det kan ställa till det i vardagen,
Citera
2020-09-26, 03:26
Medlem
Inte direkt lycka men att kunna slippa tänka på skiten brukar lugna ner mig en del.
Man skall inte gå runt och oroa sig i onödan utan planera att göra dom jobbiga bitarna då och då och sedan släppa det för det går inte fortare bara för att man tänker på det.

Det enda som ger mig lycka är att se dom jag bryr mig om glada.
Citera
2020-09-26, 03:44
Medlem
Blommetupps avatar
Naturen gör mig lycklig. Att vara ute och promenera med hundarna och plocka lite svamp. Det gör jag gärna några gånger om dagen om väder och tid tillåter.

När det regnar och allt annat känns grått och trist så tycker jag om att pyssla, tex binda flugor, putsa bössorna eller tillverka knivskaft och tänka på hur det kommer vara att använda prylarna. Då värmer det till i själen.
Citera
2020-09-26, 04:31
Medlem
BloodRedMoons avatar
Musik och öl piggar upp när jag är nere.
Citera
2020-09-26, 08:06
Medlem
Homofants avatar
När folk inte står på vänster sida i rulltrappan. Då blir jag hoppfull och lycklig.
Citera
2020-09-26, 09:52
Medlem
Leskborks avatar
God mat, ett fyrpack folköl på fredagen, en pipa cannabis och några rejäla träningspass brukar göra mig rätt nöjd med tillvaron. En hel del vistelse i vacker natur gör mig också glad och tacksam att man lever i en värld där oändligt komplexa system existerar (även om de håller på att försvinna). Sen är vänner viktigt, även om jag håller min cirkel väldigt liten, max 2-3 kompisar som jag regelbundet umgås med.
Citera
2020-09-26, 12:47
Medlem
Cannibalizations avatar
Att hålla igång fysiskt ger mig många sådana stunder av vardagslycka. Exempelvis efter att ha varit ute en vända, eller att få lägga mig hemma på sängen efter ett tungt pass styrketräning.
Citera
2020-09-26, 13:28
Medlem
Att varje planera in något kul efter alla måsten ger mig lycka i vardagen. Det kan vara allt ifrån att äta en god middag, till att lyssna på en podcast eller kolla på en intressant youtubevideo. Att känna att man har något att längta till gör under för psyket.

Även yoga och att vara kreativ gör mig lycklig. Känslan av att lyckats skapa något man blir nöjd med är oslagbar, en riktig endorfinkick.
Citera
2020-09-26, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Hitta låtar att sjunga med i, sedan dansa runt lyktstolpar man går förbi.

Cyklar, tar promenader och ser till att hälsa på folk man går förbi.

Vill du ha mer basal "vardagslycka"? Äta mat tre gånger om dagen (viktigt), lägga sig inom ett fönster av 4 timmar på rutin (ex. 20:00-00:00) & se till att ha det rent och städat i både livet och hemmet.

Personligen så brukar jag medvetengöra det jag finner som tillfredsställande i mitt liv, som jag själv ändrat på. Exempelvis att jag "levlat upp" i livspusslet jämfört med 6 år tillbaks. Repeterar det varje gång jag blir blå. Vi gör bra saker i vardagen liksom, att acceptera det är ju guld för psyket.

Edit:

Du är på rätt spår men du tar det hela ett steg för långt varje gång ... man behöver inte träna för att må bra, man behöver må bra för att må bra. Mår du bra av att träna? Det kanske inte TS gör.

Jag mår faktiskt dåligt av att inte träna, så det är egentligen lite tvärtom. Men jag kan ju förstå att inte alla mår bra av träning.

Promenader+podd kan jag njuta av.
Jag kan njuta och må bra av hård träning oxå men det är mer sällsynt, men känslan av att orka hur mkt som helst är grymt skön, men det är inte vad den här tråden handlar om.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2020-09-26 kl. 14:20.
Citera
2020-09-26, 15:03
Medlem
Pizza! Det fungerar alltid som en humörhöjare en trist dag.
Citera
2020-09-26, 16:31
Medlem
Ju äldre man blir desto mer uppskattar man livets små glädjeämnen - som till exempel att lägga en ordentlig kabel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in