Citat:
Ursprungligen postat av
GoUoD
Hitta låtar att sjunga med i, sedan dansa runt lyktstolpar man går förbi.
Cyklar, tar promenader och ser till att hälsa på folk man går förbi.
Vill du ha mer basal "vardagslycka"? Äta mat tre gånger om dagen (viktigt), lägga sig inom ett fönster av 4 timmar på rutin (ex. 20:00-00:00) & se till att ha det rent och städat i både livet och hemmet.
Personligen så brukar jag medvetengöra det jag finner som tillfredsställande i mitt liv, som jag själv ändrat på. Exempelvis att jag "levlat upp" i livspusslet jämfört med 6 år tillbaks. Repeterar det varje gång jag blir blå. Vi gör bra saker i vardagen liksom, att acceptera det är ju guld för psyket.
Edit:
Du är på rätt spår men du tar det hela ett steg för långt varje gång ... man behöver inte träna för att må bra, man behöver må bra för att må bra. Mår du bra av att träna? Det kanske inte TS gör.
Jag mår faktiskt dåligt av att inte träna, så det är egentligen lite tvärtom. Men jag kan ju förstå att inte alla mår bra av träning.
Promenader+podd kan jag njuta av.
Jag kan njuta och må bra av hård träning oxå men det är mer sällsynt, men känslan av att orka hur mkt som helst är grymt skön, men det är inte vad den här tråden handlar om.