Citat:
Ursprungligen postat av
brinal
Hej.
Har hamnat i en dyster period i mitt liv och måste ta mig ur detta innan det blir värre.
Jag behöver därför inspiration till vad för saker som gör en glad.
Så vad gör er lyckliga i vardagen?
Syftar på små saker, som man kan utföra ofta i vardagen.
Tar också emot tips på vad ni slutat att göra för att må bättre.
För helvete TS! Vilken härlig trådstart!
Jag kan köpa en för dyr öl på bolaget. slå upp den i ett glas, titta - lukta - smaka. analysera och skriva ned vad jag kan upptäcka. Det samma går att göra med en ost eller faktiskt med en bit bröd.
Musik. Dörna på en gammal klassiker och spela den så högt att den tar över allt annat. lyssna på varje ord, varje ackord, varje takt. försök att bli ett med musiken.
Ta en promenad. gå ut i naturen. Räkna mängden olika växter. är det blandad vegetation kan du nöja dig med träden. gå fram till varje typ av träd du ser, analysera barken, hur ser det ut, färg, form hur tror du att det känns att ta på det? ta på det, hur känns det var känns det? kittlas det tillbaks i fingertopparna när du kittlar det? lukta på det. det samma gäller trädets löv eller barr. om barr så tugga på det hur smakar det?
återupptäck det du gillat tidigare. ge det ett nytt försök medmognare ögon. gillade du lego som barn så fixa fram en legosatts och prova att bygga den.
Hitta något nytt. Finns tusentals ideella förening i Sverige. nästan alla skriker efter medlemmar. kolla på nätet vad som finns nära dig och kontaktat dem för att kolla om du kan prova på. finns allt från idrottsklubbar till skogsmullegrejer till samlarklubbar och rollspelssällskap. våga prova och se om du gillar det.
Fan härlig trådstart TS! All kärlek önskar PPP