2022-12-10, 16:47
  #1777
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Jag vill också lägga till hur ÖB och Linda i intervjuer påpekat att båda har högsta säkerhets klassning och att båda självklart lämnar arbetet hemma och inte talar om detta.
Var detta lika heligt när dom vänstra runt?
I bästa fall har de båda käften full av fitta och kuk... resten av tiden kan jag tänka mig att knullkäftarna glappar om det ena och anda.
Citera
2022-12-10, 17:00
  #1778
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarnest
När det gäller rätten att bära vapen, så tror jag inte att Linda Staaf inte får bära vapen eftersom hon inte har genomgått polisutbildningen samt att hon faktiskt är civilt anställd även om hon bär en "polis" titel.

2 och 3 har jag ingen aning om

Hon är ingen utbildad polis, hon är en utklädd polis, som professorn säger..
Citera
2022-12-10, 17:01
  #1779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Jag har tappat tråden lite. Finns det någon klarhet angående:

1, i vilken utsträckning LS har rätt att bära tjänstevapen

2, Var hon ev har fått sin juristexamen

3, Stämmer tingsmeriteringen

Så här beskriver hon delar av det du undrar över på en gammal hemsida hon har. Länkade i mitt förra inlägg.

”Den obefintligt lilla tid som jag inte ägnar åt mina hundar jobbar jag som ekorevisor vid polisens ekorotel i Östergötland. Jag har en juris kandidatexamen och en ekonomie kandidatexamen och har bland annat jobbat som skattejurist på Deloitte och suttit ting vid Norrköpings tingsrätt (efter att jag övergivit min första yrkeskarriär som långtradarchaufför).”

Hennes CV lär väl vara med i någon av hennes jobbansökningar och där lär lärosäten och annat framgå. Det lär dyka upp tids nog har jag en känsla av.
Citera
2022-12-10, 17:01
  #1780
Medlem
NoTruces avatar
Kan någon rekapitulera? Löfving har alltså kört sin staaf i Staaf, med Thornbergs goda minne? Har den senare kanske också rört runt i muffborsjtjen, eller är han bara purken för att han inte fått vara med och leka?

Och nu polar ÖB med Punglapar-Linda? Han är väl relativt nyskild? Hade de kanske en affär redan innan han dumpade frugan? Så många frågor ...

Synd på så jennekvistska ärter om riktig kompetens fått stå åt sidan för Löfvings åtagande när väl Lill-Mats fått sitt.

Fascinerande också hur det visar sig att så många rövhål heter något med löv. Annie Lööf, Isabella Lövin, Stefan Löfven och nu Mats Löfving. Kanske dags att ta fram stora lööfvblåsen och göra rent hus?
Citera
2022-12-10, 17:02
  #1781
Medlem
Lillreds avatar
Frågan kvarstår ändå efter 150 sidor på Flashback...
Finns det några mer sexiga eller till och med avklädda bilder på Linda
Citera
2022-12-10, 17:05
  #1782
Medlem
Vet inte om det har varit uppe men ..om jag minns rätt hade någon begärt ut uppgifter om damen
Justitiekanslern " Släppa Sargen " -- " Komma med i Matchen "
Expressen

– Det fanns flera anledningar till samtalet. En av dem var att sommaren 2021 kom det in ett antal granskande frågor från en okänd person till Polismyndigheten där man begärde ut handlingar kring mig och mitt arbete, något som regelbundet fortsatt sedan dess. Jag kunde inte utesluta att det var Mats som låg bakom de här frågorna, säger Linda Staaf.

Begära ut handlingar är som huvudregel godkänt tom en " Hörnsten " i en demokrati..
https://polisen.se/tjanster-tillstand/ta-del-av-allman-handling/

Ta del av allmän handling

Alla har rätt att ta del av allmänna handlingar som är offentliga. Det står i tryckfrihetsförordningen, som är en av Sveriges grundlagar.


Nu skall inte jag vara Djävulens Advokat skydda Löfving det är en " Pitt " Efter alla konstens regler och definitioner och skall ha sparken.
Men stf RIPO Chefen behöver ju inte begära registerutdrag det vore ju extremt konstigt .Han sätter sin Rackare drängen ... No 2 på att plocka fram papperna med instruktionen " Håll käften om detta "
Tittar jag på de papperna ..efter att ha läst ditt Abstract en A4 sida

Har för mig att efterforska Källan eller vem som begärt uppgifterna är STEN Förbjudet
I totalitära stater leder det till enkel resa i helikoptern ut över stilla havet för att kliva av efter en halvtimmes färd .Från 200 meters höjd bakbunden Som man sade om Folkhems kastreringen med varierande grad av Frivillighet.

Så första ansatsen är att det är tillåtet begära uppgifter om Staaf
Det är inte heller tillåtet leta efter vem det är som vill ha uppgifter som huvudregel .Nu kan detta vara skyddsklassat men då hamnar det inte på Första sidan av Expressen utan att ngn Förövar tjänstefel rimligen

fex DÄR

https://st.org/rad-och-stod/jobba-statligt/statligt-anstalld/offentlighetsprincipen

Friheter som är viktiga delar av offentlighetsprincipen**

Anställda vid myndigheter har en mer långtgående yttrandefrihet i relation till arbetsgivaren än anställda i privat sektor (som begränsas av den s.k. lojalitetsplikten mot arbetsgivaren). Att kritik mot en myndighet eller dess agerande kommer fram ligger ju i allmänhetens intresse. Därför finns också meddelarfriheten, som framförallt innebär att myndighetsanställda har rätt att muntligen lämna ut sekretessbelagda uppgifter till journalister.**

Men principen är att en anställd vid en myndighet, utan rädsla för repressalier, ska kunna avslöja missförhållanden för journalister. Arbetsgivaren får nämligen inte efterforska vem uppgiftslämnaren är och journalisten får inte heller avslöja det.**

Så Propositionen är att det är inte Löfving .Jaeehh ..hhh då smutskastas han helt utan anledning Som sagt var pitt är det .... Men även en pitt som skall avskedas har rättigheter.
Efterforska källan Jaeehh... hh det är ju förbjudet H . Regel

Shut the F*ck up lämna uppgifterna .... Samma dag räcker .. sluta knulla runt nu ett tag .. helst för all framtid. "

Handlingar ska lämnas ut – skyndsamt**
Citera
2022-12-10, 17:11
  #1783
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Jag tror inte alls på detta. . L.S verkar vara den värsta manipulatör och intrigör som har skådats på denna nivå. . Fräcke-Fransson, Doktor Bluff och Vincent Carlsson i all "ära", men de har inte bluffat så här högt upp i hierarkin, utan där har det mest handlat om hotell, banker och gamla kärringar. Jag tror aldrig vi kommer få veta allt i den här soppan. Det måste vara otroligt pinsamt för både Löfving och Bydén, men även för alla andra i berörda myndigheter. Att det går och knulla och bluffa till sig en position som Massage Staaf har gjort är ju löjeväckande för myndigheter som ansvarar för landets säkerhet.
Nej, tantens varumärke är inte vad det var för en vecka sedan, trots att "män inte kan hantera starka kvinnor i karriären". Offerkofta och projicering är en ytterst oskön kombination hos en lastbilschaffis.

Med det sagt så är det inte det som skaver mest hos mig för det finns ofta massor av anledningar till att andra gör anmälningar än påstått brottsoffer. Om Staafens anledningar är vettiga eller begripliga låter jag vara osagt.
Citera
2022-12-10, 17:17
  #1784
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Vet inte om det har varit uppe men ..om jag minns rätt hade någon begärt ut uppgifter om damen
Justitiekanslern " Släppa Sargen " -- " Komma med i Matchen "
Expressen

– Det fanns flera anledningar till samtalet. En av dem var att sommaren 2021 kom det in ett antal granskande frågor från en okänd person till Polismyndigheten där man begärde ut handlingar kring mig och mitt arbete, något som regelbundet fortsatt sedan dess. Jag kunde inte utesluta att det var Mats som låg bakom de här frågorna, säger Linda Staaf.

Begära ut handlingar är som huvudregel godkänt tom en " Hörnsten " i en demokrati..
https://polisen.se/tjanster-tillstand/ta-del-av-allman-handling/

Ta del av allmän handling

Alla har rätt att ta del av allmänna handlingar som är offentliga. Det står i tryckfrihetsförordningen, som är en av Sveriges grundlagar.


Nu skall inte jag vara Djävulens Advokat skydda Löfving det är en " Pitt " Efter alla konstens regler och definitioner och skall ha sparken.
Men stf RIPO Chefen behöver ju inte begära registerutdrag det vore ju extremt konstigt .Han sätter sin Rackare drängen ... No 2 på att plocka fram papperna med instruktionen " Håll käften om detta "
Tittar jag på de papperna ..efter att ha läst ditt Abstract en A4 sida

Har för mig att efterforska Källan eller vem som begärt uppgifterna är STEN Förbjudet
I totalitära stater leder det till enkel resa i helikoptern ut över stilla havet för att kliva av efter en halvtimmes färd .Från 200 meters höjd bakbunden Som man sade om Folkhems kastreringen med varierande grad av Frivillighet.

Så första ansatsen är att det är tillåtet begära uppgifter om Staaf
Det är inte heller tillåtet leta efter vem det är som vill ha uppgifter som huvudregel .Nu kan detta vara skyddsklassat men då hamnar det inte på Första sidan av Expressen utan att ngn Förövar tjänstefel rimligen

fex DÄR

https://st.org/rad-och-stod/jobba-statligt/statligt-anstalld/offentlighetsprincipen

Friheter som är viktiga delar av offentlighetsprincipen**

Anställda vid myndigheter har en mer långtgående yttrandefrihet i relation till arbetsgivaren än anställda i privat sektor (som begränsas av den s.k. lojalitetsplikten mot arbetsgivaren). Att kritik mot en myndighet eller dess agerande kommer fram ligger ju i allmänhetens intresse. Därför finns också meddelarfriheten, som framförallt innebär att myndighetsanställda har rätt att muntligen lämna ut sekretessbelagda uppgifter till journalister.**

Men principen är att en anställd vid en myndighet, utan rädsla för repressalier, ska kunna avslöja missförhållanden för journalister. Arbetsgivaren får nämligen inte efterforska vem uppgiftslämnaren är och journalisten får inte heller avslöja det.**

Så Propositionen är att det är inte Löfving .Jaeehh ..hhh då smutskastas han helt utan anledning Som sagt var pitt är det .... Men även en pitt som skall avskedas har rättigheter.
Efterforska källan Jaeehh... hh det är ju förbjudet H . Regel

Shut the F*ck up lämna uppgifterna .... Samma dag räcker .. sluta knulla runt nu ett tag .. helst för all framtid. "

Handlingar ska lämnas ut – skyndsamt**

Ledsen, men dina inlägg är totalt obegripliga. Det är som om du hade ADHD och damp samtidigt i dina försök att få med tusen och en teorier och retoriska missgrepp. Try again, I beg you.
Citera
2022-12-10, 17:20
  #1785
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Fast det påverkar ju alla. Och alla har ett ansvar, även du. Det är vi vanliga människor som måste ställa oss upp och säga ifrån. Om du inte gör det så är du med och skapar strukturer som:

1) Om du är kvinna förväntas du vara korkad, snygg och suga kuk.

2) Män förväntas betala (inte nödvändigtvis med sina "pengar") .

3) Och de som inte ställer upp blir belönade med att få betala korruptionen, bli blåsta av ett maktfullkomligt ledarskap och drabbade av att grundläggande samhällsfunktioner inte fungerar (som orsakas av ett korrupt och inkompetent ledarskap).

Vi måste få bort fokuset på kön här, se bortom vad människor har mellan benen och omfånget runt bröstkorgen. Det krävs att vi enar oss och sammarbetar för att bygga en bra värld och en ljus framtid.

Men det är ju förbjudet att tala om korruptionen och inkompetensen. Ifrågasätter du är du kvinnohatare, incel, nazist, rasist, våldtäktsmanetc. Spelar ingen roll om du är kvinna eller man. En otroligt effektiv metod, söndra och härska. Gör vad du vill, ifrågasätter någon så går du till attack. Majoriteten orkar inte ta reda på vad det rör sig om och det är så mycket roligare att vara en del av mobben som sparkar på de svaga som redan ligger ner. Fokusera på att skjuta budbäraren, han/hon står oftast ensam och är ett enkelt mål, perfekt att offra som avledningsmanöver.

Utspelet i DN är ett utmärkt sätt att ducka fakta och skydda sig själv genom att få pöbeln att rikta sitt hat mot någon annan. Om hon kommer undan med det så borde det kallas sinnessjukt (han också för den delen, men han skademinimerar genom att hålla tyst, kan vara de moderna könsrollerna).
Jag tror att du missförstod poängen med mitt inlägg.

Det är omöjligt att kontrollera och styra enskilda människors moral. Det är därför vi behöver lagstiftning som kriminaliserar den här typen av korruption.

Jag tror inte på folkfostran utan våra myndigheter ska granskas och regleras så att de fyller sin funktion - ”All offentlig makt i Sverige utgår från folket.”

Jag skiter i vem Staaf ligger med och varför, moraliserandet i tråden är snudd på amerikanskt, så länge hon inte får befattningar utan meriter. Det kommer alltid finnas sådana som Staaf och Löfving och just därför behöver vi ett system som omöjliggör den här typen av felrekryteringar (milt uttryckt).

Det mest omoraliska här är inte de inblandades sexuella relationer utan att skattefinansierade chefer inom den myndighet som ska upprätthålla lag och ordning anser sig stå över desamma. Det är för jävligt och dessutom ett hån mot alla poliser som upprätthåller lag och ordning på fältet.

Det är inte ”förbjudet” att prata om korruption och kvotering. Det gör ju flera debattörer i konventionella medier redan nu.
__________________
Senast redigerad av IdunLo 2022-12-10 kl. 17:22.
Citera
2022-12-10, 17:28
  #1786
Bannlyst
Det borde finnas enligt DSM-5 en psykiatrisk diagnos på ludret efter hennes äventyr byggt på den ena lögnen efter den andra.

Om möjligt, vilka diagnostiska och statistiska kriterier för psykiska sjukdomar, störningar och syndrom har hon?
Citera
2022-12-10, 17:33
  #1787
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Hur i hele glödheta helvete vet DU det? Hennes "CV" i form av svammel som finns i hennes egen skrivna bok är fylld med rena påhitt, eller om man är snäll felaktigheter. Och det ser man direkt om man VET vad man pratar om.

Att du är en människa som per automatik ger en person som utger sig kunna både ena och andra, ha lika kunskaper och teoretiska och praktiskt, amnesti bara för att nu tillhör samma kön utan behöva bevisa det med ett korrekt CV? Du borde skämmas. Tror du världen blir bättre med den typen av approach? Är det inte bättre att få bort korruption oavsett kön och anledning?

Om det vet du inget !
Citera
2022-12-10, 17:36
  #1788
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnurreSprattOnline
Kvinnor är ofta horor och de går ofta sängvägen för att få som de vill. Det har du kanske själv gjort någon gång i livet?

Män utklassar lätt kvinnor därför måste kvinnor gå sängvägen för att komma någonstans.


Inte klokt vilken nedlåtande syn du har på kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in