Vet inte om det har varit uppe men ..om jag minns rätt hade någon begärt ut uppgifter om damen
Justitiekanslern " Släppa Sargen " -- " Komma med i Matchen "
Expressen
– Det fanns flera anledningar till samtalet. En av dem var att sommaren 2021 kom det in ett antal granskande frågor från en okänd person till Polismyndigheten där man begärde ut handlingar kring mig och mitt arbete, något som regelbundet fortsatt sedan dess. Jag kunde inte utesluta att det var Mats som låg bakom de här frågorna, säger Linda Staaf.
Begära ut handlingar är som huvudregel godkänt tom en " Hörnsten " i en demokrati..
https://polisen.se/tjanster-tillstand/ta-del-av-allman-handling/
Ta del av allmän handling
Alla har rätt att ta del av allmänna handlingar som är offentliga. Det står i tryckfrihetsförordningen, som är en av Sveriges grundlagar.
Nu skall inte jag vara Djävulens Advokat skydda Löfving det är en " Pitt " Efter alla konstens regler och definitioner och skall ha sparken.
Men stf RIPO Chefen behöver ju inte begära registerutdrag det vore ju extremt konstigt .Han sätter sin Rackare drängen ... No 2 på att plocka fram papperna med instruktionen " Håll käften om detta "
Tittar jag på de papperna ..efter att ha läst ditt Abstract en A4 sida
Har för mig att efterforska Källan eller vem som begärt uppgifterna är STEN Förbjudet
I totalitära stater leder det till enkel resa i helikoptern ut över stilla havet för att kliva av efter en halvtimmes färd .Från 200 meters höjd bakbunden Som man sade om Folkhems kastreringen med varierande grad av Frivillighet.
Så första ansatsen är att det är tillåtet begära uppgifter om Staaf
Det är inte heller tillåtet leta efter vem det är som vill ha uppgifter som huvudregel .Nu kan detta vara skyddsklassat men då hamnar det inte på Första sidan av Expressen utan att ngn Förövar tjänstefel rimligen
fex DÄR
https://st.org/rad-och-stod/jobba-statligt/statligt-anstalld/offentlighetsprincipen
Friheter som är viktiga delar av offentlighetsprincipen**
Anställda vid myndigheter har en mer långtgående yttrandefrihet i relation till arbetsgivaren än anställda i privat sektor (som begränsas av den s.k. lojalitetsplikten mot arbetsgivaren). Att kritik mot en myndighet eller dess agerande kommer fram ligger ju i allmänhetens intresse. Därför finns också meddelarfriheten, som framförallt innebär att myndighetsanställda har rätt att muntligen lämna ut sekretessbelagda uppgifter till journalister.**
Men principen är att en anställd vid en myndighet, utan rädsla för repressalier, ska kunna avslöja missförhållanden för journalister. Arbetsgivaren får nämligen inte efterforska vem uppgiftslämnaren är och journalisten får inte heller avslöja det.**
Så Propositionen är att det är inte Löfving .Jaeehh ..hhh då smutskastas han helt utan anledning Som sagt var pitt är det .... Men även en pitt som skall avskedas har rättigheter.
Efterforska källan Jaeehh... hh det är ju förbjudet H . Regel
Shut the F*ck up lämna uppgifterna .... Samma dag räcker .. sluta knulla runt nu ett tag .. helst för all framtid. "
Handlingar ska lämnas ut – skyndsamt**