2022-12-10, 15:39
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Ambitiös och motiverad kallas det. Du behöver inte ha en diagnos för att vara driftig.
Nån diagnos behöver det kanske inte vara, men det brukar vara så att det är något som har saknats i barndomen för att man ska behöva gå genom livet och behöva överbevisa sig i allt hela tiden.
"Överduktiga" människor kompenserar ofta för något, en narcissistisk förälder som inte gett tillräckligt med beröm och bekräftelse kanske.
Citera
2022-12-10, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Hade väntat att vissa typer inte gillar mitt inlägg. Ni inbillar er i er sunkiga fantasi att personen ni åsyftar har fått sin karriär p g a ligg. Så heter det alltid när en tjej/kvinna erhåller en tjänst i konkurens med män. Det har jag själv erfarenheter av. Linda H Staaf har gjort ett mycket bra och förtjänstfullt arbete. Sedan kan ni skriva och babbla er skit så mycket ni vill. Det är ju fritt fram på det här forumet att i skydd av anonymitet uttryck nedsättande omdömen om offentliga personer.

Kvinnor är ofta horor och de går ofta sängvägen för att få som de vill. Det har du kanske själv gjort någon gång i livet?

Män utklassar lätt kvinnor därför måste kvinnor gå sängvägen för att komma någonstans.
Citera
2022-12-10, 15:41
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1423zZ
Jag däremot är inte ett dugg förvånad längre. Denna myndighet har nu hamnat på samma nivå som två andra, i korruptionshänseende, ökända myndigheter. Det här är inte den första tjänstetillsättningen som inte har gått rätt till, även om det inte i andra fall handlar om den absoluta ledningstoppen.

På de myndigheter där korruptionen inte har trängt sig in är däremot spärrarna mot oegentligheter fungerande.

Och jo. Kvinnor som inte ligger sig till favörer förlorar enormt mycket på att andra kvinnor gör det. Ur flera olika aspekter.
Vad förlorar de menar du?

Män som på allvar tror att alla kvinnor är ”luder” som ligger sig till en karriär vill ju inte se kvinnor inom några professioner eller i samhällslivet öht. Det är meningslöst att försöka vinna deras respekt och varför ens försöka? Jag skiter i vilket. Det är mest trist att sådana här trådar blir ett enda långt känslodrivet kafferep av vulgariteter och misogyni.

Det intressanta är ju hur det här gick till och hur man kan förhindra att det upprepas.

Enda sättet att motverka att fler kvinnor gör karriär sängvägen är att avskaffa alla former av kvotering, införa ren meritokrati och kriminalisera den här typen av korruption precis som Holgersson föreslår.

Vad random män anser om kvinnor eller individuella kvinnors moral är ju fullständigt egalt i sammanhanget. Jag har inget ansvar för hur andra kvinnor beter sig och tillhör inte något kvinnokollektiv där andra kvinnors agerande reflekterar på mig, vilket allt ifrån identitetsfeminister till incels hävdar.

Det här är inget annat än ett systemfel som måste åtgärdas omgående.
Senast redigerad av IdunLo 2022-12-10 kl. 15:45.
Citera
2022-12-10, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det är nog denna person som har raderat Linda Staafs Wikipedia sida.

15 år senare har And*rs W*nnersten i södra Stockholm etablerat en morgonrutin. Vid halv sex-tiden sätter han sig vid datorn och öppnar svenskspråkiga Wikipedia. Han klickar fram de senaste 1 500 ändringarna.

Sedan går han igenom dem, en efter en. Ingenting som skrivs undgår hans granskning.

Sedan han skaffade ett konto sommaren 2007 har han gjort över 200 000 redigeringar av Wikipediaartiklar. Nu för tiden blir det närmare 200 en genomsnittlig dag.

https://www.dn.se/kultur-noje/eldsjalarna-som-fyller-wikipedia/
Bör vara han som är 74 år och bor i Enskede. En kåk på den vägen går loss på cirka 15 miljoner kronor. Jag tror inte att han arbetar inom polisen.

Citat:
Nej, det är den här Anders som modererar på Wikipedia.
Tack för det.
Senast redigerad av ENTRUMPENTRUMP 2022-12-10 kl. 15:57.
Citera
2022-12-10, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Linda Staaf har nog sugit många kukar i sitt liv. Inte en chans att hon är där hon är utan att få släppa sin fitta loss till gamla fula gubbar som är helt efterblivna och totalt inkompetenta. Även om Lindas fitta klättrat högt utan kompetens, så visar detta också att folk med utbildning och erfarenhet är helt odugliga. Det har vi dessa polisgubbar som exempel.

Ja en stor del av problemet är väl på vilka meriter dessa fåntrattar själva har blivit tillsatta från första början. Antagligen för att de slickar röv och vurmar för hbtq-certifieringar, feminism, mångkultur och är villiga att på order uppifrån fokusera verksamheten på politisk korrekthet istället för normalt polisarbete. Samtidigt har hederliga, hårt arbetande snutar med riktiga ledaregenskaper och gedigna meriter blivit åsidosatta för dessa patetiska kräk.

Jag tror inte att det här är frågan om ett enskilt ruttet ägg i korgen av polischefer. Det är snarare bara toppen av isberget av inkompetens och korruption som skapats av PK-kulturen som tryckts ner på organisationen av Dan Eliasson och tidigare regeringar genom olika tillsättningar och omorganisationer där fel egenskaper har premierats.
Citera
2022-12-10, 15:59
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Ja en stor del av problemet är väl på vilka meriter dessa fåntrattar själva har blivit tillsatta från första början. Antagligen för att de slickar röv och vurmar för hbtq-certifieringar, feminism, mångkultur och är villiga att på order uppifrån fokusera verksamheten på politisk korrekthet istället för normalt polisarbete. Samtidigt har hederliga, hårt arbetande snutar med riktiga ledaregenskaper och gedigna meriter blivit åsidosatta för dessa patetiska kräk.

Jag tror inte att det här är frågan om ett enskilt ruttet ägg i korgen av polischefer. Det är snarare bara toppen av isberget av inkompetens och korruption som skapats av PK-kulturen som tryckts ner på organisationen av Dan Eliasson och tidigare regeringar genom olika tillsättningar och omorganisationer där fel egenskaper har premierats.

De som har rätt egenskaper blir utsorterade redan hos psykologen vid antagningen. . De söker lättmanipulerade hjon som är lätta att indoktrinera med de rätta åsikterna. Dvs feminism, Hbtq, mångkultur, inkvotering av kvinnor. .
Citera
2022-12-10, 16:03
Medlem
LagomLats avatar
[quote=ENTRUMPENTRUMP|82706899]Bör vara han som är 74 år och bor i Enskede. En kåk på den vägen går loss på cirka 15 miljoner kronor. Jag tror inte att han arbetar inom polisen.

Tack för det.[/QUOT

Jag tror inte heller att en 74 åring arbetar hos polisen!

En snabbvärdering på hitta.se värderar hans jus till 10,2 miljoner.

Mycket pengar det också, men inte otroligt att han betalat under 4 miljoner för villan på 1900 talet.

LL
Citera
2022-12-10, 16:05
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Bör vara han som är 74 år och bor i Enskede. En kåk på den vägen går loss på cirka 15 miljoner kronor. Jag tror inte att han arbetar inom polisen.

Tack för det.

Han jobbar nog ingenstans när han kan sitta och moderera Wikipedia 6 timmar om dagen som han själv säger i artikeln. Det är förjävligt att några få personer bestämmer vad som får stå på Wikipedia.
Citera
2022-12-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Hade väntat att vissa typer inte gillar mitt inlägg. Ni inbillar er i er sunkiga fantasi att personen ni åsyftar har fått sin karriär p g a ligg. Så heter det alltid när en tjej/kvinna erhåller en tjänst i konkurens med män. Det har jag själv erfarenheter av. Linda H Staaf har gjort ett mycket bra och förtjänstfullt arbete. Sedan kan ni skriva och babbla er skit så mycket ni vill. Det är ju fritt fram på det här forumet att i skydd av anonymitet uttryck nedsättande omdömen om offentliga personer.

Hur i hele glödheta helvete vet DU det? Hennes "CV" i form av svammel som finns i hennes egen skrivna bok är fylld med rena påhitt, eller om man är snäll felaktigheter. Och det ser man direkt om man VET vad man pratar om.

Att du är en människa som per automatik ger en person som utger sig kunna både ena och andra, ha lika kunskaper och teoretiska och praktiskt, amnesti bara för att nu tillhör samma kön utan behöva bevisa det med ett korrekt CV? Du borde skämmas. Tror du världen blir bättre med den typen av approach? Är det inte bättre att få bort korruption oavsett kön och anledning?
Citera
2022-12-10, 16:06
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Nej, det är den här Anders som modererar på Wikipedia.

På nätet hittade jag denna information:

Anders Wennersten, född 1948, aktiv inom Wikimedia Sverige och som administratör på Wikipedia med nicket Yger, är en mycket farlig psykopat som alla bör akta sig för.

Den mannen är totalt känslolös, tänker bara på sig själv, och älskar att klanka ner på andra människor.* De som har en annan åsikt än han själv skall blockeras. Anders vill hela tiden få sin egen vilja igenom.

Denna stackars människa tillbringar hela sin vakna tid varje dag framför datorn på Wikipedia. Inte så konstigt då att Wikipedia blir livsviktigt för honom. Det är förmodligen därför han har valt att se till att få alla han ogillar blockerade.
Yger har hamnat i konflikt med väldigt många personer genom åren.
Citera
2022-12-10, 16:08
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
På nätet hittade jag denna information:

Anders Wennersten, född 1948, aktiv inom Wikimedia Sverige och som administratör på Wikipedia med nicket Yger, är en mycket farlig psykopat som alla bör akta sig för.

Den mannen är totalt känslolös, tänker bara på sig själv, och älskar att klanka ner på andra människor.* De som har en annan åsikt än han själv skall blockeras. Anders vill hela tiden få sin egen vilja igenom.

Denna stackars människa tillbringar hela sin vakna tid varje dag framför datorn på Wikipedia. Inte så konstigt då att Wikipedia blir livsviktigt för honom. Det är förmodligen därför han har valt att se till att få alla han ogillar blockerade.
Yger har hamnat i konflikt med väldigt många personer genom åren.

Vi får hoppas att han inte blir mod här.
Men konstigt ändå att han raderat Linda Staafs sida.
Citera
2022-12-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Dan Eliasson har sagts vara läderbög. Överbefälhavare Micael Bydén begår hor, lämnar fru och familj för klättermusen (vilket har gjort honom till buksvåger med Jan Staaf och Mats Löfving - båda på höga poster inom polisen) och dessutom vet Bydén att delta i Pridetåg. 💥🥳🤡🤥💥

https://www.google.com/search?q=micael+byd%C3%A9n+pride&tbm=isch&ved=2ahU KEwjZyv3H8-77AhUjtYsKHX9TBsMQ2-cCegQIABAA&oq=micael+byd%C3%A9n+pride&gs_lcp=CgNpb WcQAzIECAAQHjoFCAAQgAQ6BggAEAcQHjoHCAAQHhDHAzoHCAA QgAQQGDoGCAAQBRAeUM0JWJMVYIsXaABwAHgAg AFCiAH-ApIBATeYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img &ei=i2eUY5nZOqPqrgT_ppmYDA&bih=1007&biw=1920&hl=en -US#imgrc=gbYT3LPgN0sXwM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in