Citat:
Ursprungligen postat av
1423zZ
Jag däremot är inte ett dugg förvånad längre. Denna myndighet har nu hamnat på samma nivå som två andra, i korruptionshänseende, ökända myndigheter. Det här är inte den första tjänstetillsättningen som inte har gått rätt till, även om det inte i andra fall handlar om den absoluta ledningstoppen.
På de myndigheter där korruptionen inte har trängt sig in är däremot spärrarna mot oegentligheter fungerande.
Och jo. Kvinnor som inte ligger sig till favörer förlorar enormt mycket på att andra kvinnor gör det. Ur flera olika aspekter.
Vad förlorar de menar du?
Män som på allvar tror att alla kvinnor är ”luder” som ligger sig till en karriär vill ju inte se kvinnor inom några professioner eller i samhällslivet öht. Det är meningslöst att försöka vinna deras respekt och varför ens försöka? Jag skiter i vilket. Det är mest trist att sådana här trådar blir ett enda långt känslodrivet kafferep av vulgariteter och misogyni.
Det intressanta är ju hur det här gick till och hur man kan förhindra att det upprepas.
Enda sättet att motverka att fler kvinnor gör karriär sängvägen är att avskaffa alla former av kvotering, införa ren meritokrati och kriminalisera den här typen av korruption precis som Holgersson föreslår.
Vad random män anser om kvinnor eller individuella kvinnors moral är ju fullständigt egalt i sammanhanget. Jag har inget ansvar för hur andra kvinnor beter sig och tillhör inte något kvinnokollektiv där andra kvinnors agerande reflekterar på mig, vilket allt ifrån identitetsfeminister till incels hävdar.
Det här är inget annat än ett
systemfel som måste åtgärdas omgående.