2022-12-10, 16:14
  #1765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Ja en stor del av problemet är väl på vilka meriter dessa fåntrattar själva har blivit tillsatta från första början. Antagligen för att de slickar röv och vurmar för hbtq-certifieringar, feminism, mångkultur och är villiga att på order uppifrån fokusera verksamheten på politisk korrekthet istället för normalt polisarbete. Samtidigt har hederliga, hårt arbetande snutar med riktiga ledaregenskaper och gedigna meriter blivit åsidosatta för dessa patetiska kräk.

Jag tror inte att det här är frågan om ett enskilt ruttet ägg i korgen av polischefer. Det är snarare bara toppen av isberget av inkompetens och korruption som skapats av PK-kulturen som tryckts ner på organisationen av Dan Eliasson och tidigare regeringar genom olika tillsättningar och omorganisationer där fel egenskaper har premierats.

Kan bara instämma i allt. Detta är ingen unikt undantag, utan det är så här det ser ut i hela myndighetssverige, inte minst hos snuten. Vi minns ju fd polischefen Dan Eliasson och hans knullbögseskapader på Kanarieöarna mitt under fejkdemin. Det var viktigare för Dan att få sitt anus penetrerat än att stanna hemma med fru och barn.
Citera
2022-12-10, 16:14
  #1766
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Jag tror inte heller att en 74 åring arbetar hos polisen!

En snabbvärdering på hitta.se värderar hans jus till 10,2 miljoner.

Mycket pengar det också, men inte otroligt att han betalat under 4 miljoner för villan på 1900 talet.

LL
Kollade Booli och där skrev de runt 15 mille. Jaja, många miljoner är det.

Frågan är om han är släkt med sin namne som är anställd hos polisen.
Citera
2022-12-10, 16:15
  #1767
Medlem
Jag gissar på att Linda nu ikväll står hemma i köket i någon 20 miljoners villa någonstans och gråter ut hos ÖB-skelettet, "fy vad orättvist".
Citera
2022-12-10, 16:17
  #1768
Medlem
Här är hennes gamla hemsida som blev aktiv 2003.

https://web.archive.org/web/20080625194225/http://www.rechter.se/hundarna/linda.html

Några axplock:

https://web.archive.org/web/20030805230325/http://www.rechter.se/juridik.htm

https://web.archive.org/web/20030805230132/http://www.rechter.se/affarside.htm

https://web.archive.org/web/20050406040822/http://www.rechter.se/

Hon använder domänen Rechter.se som sin återställningsmejl för Facebook så det behöver hon nog ändra på.
__________________
Senast redigerad av Avel 2022-12-10 kl. 16:44.
Citera
2022-12-10, 16:23
  #1769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Vad förlorar de menar du?

Män som på allvar tror att alla kvinnor är ”luder” som ligger sig till en karriär vill ju inte se kvinnor inom några professioner eller i samhällslivet öht. Det är meningslöst att försöka vinna deras respekt och varför ens försöka? Jag skiter i vilket. Det är mest trist att sådana här trådar blir ett enda långt känslodrivet kafferep av vulgariteter och misogyni.

Det intressanta är ju hur det här gick till och hur man kan förhindra att det upprepas.

Enda sättet att motverka att fler kvinnor gör karriär sängvägen är att avskaffa alla former av kvotering, införa ren meritokrati och kriminalisera den här typen av korruption precis som Holgersson föreslår.

Vad random män anser om kvinnor eller individuella kvinnors moral är ju fullständigt egalt i sammanhanget. Jag har inget ansvar för hur andra kvinnor beter sig och tillhör inte något kvinnokollektiv där andra kvinnors agerande reflekterar på mig, vilket allt ifrån identitetsfeminister till incels hävdar.

Det här är inget annat än ett systemfel som måste åtgärdas omgående.

De förslag till åtgärder som du tar upp och som Holgersson har föreslagit anser även jag bör införas. Redan när första utredningen om kvotering gjordes insåg jag att det skulle slå mot kompetensen och då även kvinnlig kompetens. Var säkert välmenat, dock inte särskilt genomtänkt. Kommer för övrigt ihåg att den första (tror jag) utredaren i ämnet, kvinna, från juridiska institutionen Stockholms universitet gav tummen ner och redogjorde bra för sin ståndpunkt.

Ja, jag tänker för mycket på vad andra anser om kvinnor överlag. Du har rätt, det är ju inte jag och jag kan ju bara ansvara för mig själv i den frågan. Får bli bättre på ”jag skiter i vilket” haha.
Citera
2022-12-10, 16:33
  #1770
Medlem
mvpys avatar
Jag har tappat tråden lite. Finns det någon klarhet angående:

1, i vilken utsträckning LS har rätt att bära tjänstevapen

2, Var hon ev har fått sin juristexamen

3, Stämmer tingsmeriteringen
Citera
2022-12-10, 16:37
  #1771
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Dan Eliasson har sagts vara läderbög. Överbefälhavare Micael Bydén begår hor, lämnar fru och familj för klättermusen (vilket har gjort honom till buksvåger med Jan Staaf och Mats Löfving - båda på höga poster inom polisen) och dessutom vet Bydén att delta i Pridetåg. 💥🥳🤡🤥💥

https://www.google.com/search?q=micael+byd%C3%A9n+pride&tbm=isch&ved=2ahU KEwjZyv3H8-77AhUjtYsKHX9TBsMQ2-cCegQIABAA&oq=micael+byd%C3%A9n+pride&gs_lcp=CgNpb WcQAzIECAAQHjoFCAAQgAQ6BggAEAcQHjoHCAAQHhDHAzoHCAA QgAQQGDoGCAAQBRAeUM0JWJMVYIsXaABwAHgAg AFCiAH-ApIBATeYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img &ei=i2eUY5nZOqPqrgT_ppmYDA&bih=1007&biw=1920&hl=en -US#imgrc=gbYT3LPgN0sXwM


Vilket skämt att de är klädda i armens kläder på en pridefest.
Citera
2022-12-10, 16:38
  #1772
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Okej man kunde ju tycka att en polischef skulle ha polismans befogenhet det vore mer än rimligt, men vem vet. Jag kanske har fel. Hon är inte ensam om att ha burit vapen i alla fall.
Hennes nya roll kanske också innebär ansvar för vapnen på regeringskanslitet, då är det väl rimligt att hon behåller pickadollen som försvar om någon klåfingrig medarbetare får för sig att dryga ut brödfödan. Där hoppas jag hon kan styra upp lite i alla fall, får vara nog med vapenstölder nu.
Citera
2022-12-10, 16:38
  #1773
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Jag har tappat tråden lite. Finns det någon klarhet angående:

1, i vilken utsträckning LS har rätt att bära tjänstevapen

2, Var hon ev har fått sin juristexamen

3, Stämmer tingsmeriteringen

När det gäller rätten att bära vapen, så tror jag inte att Linda Staaf inte får bära vapen eftersom hon inte har genomgått polisutbildningen samt att hon faktiskt är civilt anställd även om hon bär en "polis" titel.

2 och 3 har jag ingen aning om
Citera
2022-12-10, 16:39
  #1774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Vad förlorar de menar du?

Män som på allvar tror att alla kvinnor är ”luder” som ligger sig till en karriär vill ju inte se kvinnor inom några professioner eller i samhällslivet öht. Det är meningslöst att försöka vinna deras respekt och varför ens försöka? Jag skiter i vilket. Det är mest trist att sådana här trådar blir ett enda långt känslodrivet kafferep av vulgariteter och misogyni.

Det intressanta är ju hur det här gick till och hur man kan förhindra att det upprepas.

Enda sättet att motverka att fler kvinnor gör karriär sängvägen är att avskaffa alla former av kvotering, införa ren meritokrati och kriminalisera den här typen av korruption precis som Holgersson föreslår.

Vad random män anser om kvinnor eller individuella kvinnors moral är ju fullständigt egalt i sammanhanget. Jag har inget ansvar för hur andra kvinnor beter sig och tillhör inte något kvinnokollektiv där andra kvinnors agerande reflekterar på mig, vilket allt ifrån identitetsfeminister till incels hävdar.

Det här är inget annat än ett systemfel som måste åtgärdas omgående.

Fast det påverkar ju alla. Och alla har ett ansvar, även du. Det är vi vanliga människor som måste ställa oss upp och säga ifrån. Om du inte gör det så är du med och skapar strukturer som:

1) Om du är kvinna förväntas du vara korkad, snygg och suga kuk.

2) Män förväntas betala (inte nödvändigtvis med sina "pengar") .

3) Och de som inte ställer upp blir belönade med att få betala korruptionen, bli blåsta av ett maktfullkomligt ledarskap och drabbade av att grundläggande samhällsfunktioner inte fungerar (som orsakas av ett korrupt och inkompetent ledarskap).

Vi måste få bort fokuset på kön här, se bortom vad människor har mellan benen och omfånget runt bröstkorgen. Det krävs att vi enar oss och sammarbetar för att bygga en bra värld och en ljus framtid.

Men det är ju förbjudet att tala om korruptionen och inkompetensen. Ifrågasätter du är du kvinnohatare, incel, nazist, rasist, våldtäktsmanetc. Spelar ingen roll om du är kvinna eller man. En otroligt effektiv metod, söndra och härska. Gör vad du vill, ifrågasätter någon så går du till attack. Majoriteten orkar inte ta reda på vad det rör sig om och det är så mycket roligare att vara en del av mobben som sparkar på de svaga som redan ligger ner. Fokusera på att skjuta budbäraren, han/hon står oftast ensam och är ett enkelt mål, perfekt att offra som avledningsmanöver.

Utspelet i DN är ett utmärkt sätt att ducka fakta och skydda sig själv genom att få pöbeln att rikta sitt hat mot någon annan. Om hon kommer undan med det så borde det kallas sinnessjukt (han också för den delen, men han skademinimerar genom att hålla tyst, kan vara de moderna könsrollerna).
__________________
Senast redigerad av Dolche 2022-12-10 kl. 16:43.
Citera
2022-12-10, 16:42
  #1775
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Vilket skämt att de är klädda i armens kläder på en pridefest.

Village people är förebilden hos polis och militärledningen


https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZjU2ZGI5YmMtN2FmZi00NWEyLTgxOGYtYTU3YTc3OGQyZG FhL2ltYWdlXkEyXkFqcGdeQXVyMTY3MTU0Mzg@._V1_.jpg
Citera
2022-12-10, 16:45
  #1776
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Fast det påverkar ju alla. Och alla har ett ansvar, även du. Det är vi vanliga människor som måste ställa oss upp och säga ifrån. Om du inte gör det så är du med och skapar strukturer som:

1) Om du är kvinna förväntas du vara korkad, snygg och suga kuk.

2) Män förväntas betala (inte nödvändigtvis med sina "pengar") .

3) Och de som inte ställer upp blir belönade med att få betala korruptionen, bli blåsta av ett maktfullkomligt ledarskap och drabbade av att grundläggande samhällsfunktioner inte fungerar (som orsakas av ett korrupt och inkompetent ledarskap).

Vi måste få bort fokuset på kön här, se bortom vad människor har mellan benen och omfånget runt bröstkorgen. Det krävs att vi enar oss och sammarbetar för att bygga en bra värld och en ljus framtid.

Men det är ju förbjudet att tala om korruptionen och inkompetensen. Ifrågasätter du är du kvinnohatare, incel, nazist, rasist, våldtäktsmanetc. Spelar ingen roll om du är kvinna eller man. En otroligt effektiv metod, söndra och härska. Gör vad du vill, ifrågasätter någon så går du till attack. Majoriteten orkar inte ta reda på vad det rör sig om och det är så mycket roligare att vara en del av mobben som sparkar på de svaga som redan ligger ner. Fokusera på att skjuta budbäraren, han/hon står oftast ensam och är ett enkelt mål, perfekt att offra som avledningsmanöver.

Utspelet i DN är ett utmärkt sätt att ducka fakta och skydda sig själv genom att få pöbeln att rikta sitt hat mot någon annan. Om hon kommer undan med det så borde det kallas sinnessjukt (han också för den delen, men han skademinimerar genom att hålla tyst, kan vara de moderna könsrollerna).

Du glömde pedofil, antidemokrat och klimatförnekare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in